welk moederbord pas beter bij mij ?

Pagina: 1
Acties:

• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
Hallo allemaal

na tijdje over na gedacht om mij consol verwel te zegen ;w en tijd word om een game pc te bouwen.
eerst dach ik maak een amd build maar kwam snel achter dat niet aan mijn eisen gaat voldoen.
dus ging ik kijken voor intel.. veel mensen zeiden voor alleen games en beetje multimedia en films/muziek dowloaden kan je beter voor i5 gaan veel mensen raden me een i5-4670k uit (snel cpu en kan er mee overcloken wat ik miss een keer wil gaan doen) na een beetje zoeken kwam ik de i5-4690k tegen die blijf wat koeler en is iets beter met overclocken. _/-\o_ dus ik dach die wil ik ,,nouja nu de moederbord nog

ik vond eerst

MSI Z97 Gaming 5
"130 euro"
precies op mij max wat ik wil uit wil geven aan een mobo
daarbij is voor overcloken voor beginners een goed bord
maaaaar
Gigabyte Z97 Gaming 5 "130 euro"
is precies de zelfde prijs in de winkel waar ik hem wil hallen
de voordelen van deze mobo is dat hij SSD EXPRESS aansluiting heeft
wat MSI niet heeft ook heb Gigabyte dual bios wat mij wel handig lijk omdat ik niet zeker ben met overclocken of is dit overbodige luxe ?

ik wil graag weten wat jullie vinden
of miss een beter bord kennen voor zelfde prijs of sterker nog miss even wachten tot de Z170 met DDR4 uit komt en een skylake cpu kopen ? 8)7

dus gaat om Z97 bord
voor game en OC
en max 130 euro
winkels MyCom en Alternate omdat ik graag naar winkel in beurt wil als er iets mis zou zijn
overclocken doe ik na jaartje of 2 pas (anders vervalt de gerantie enzo)

hoopelijk hoor ik snel

alvast bedankt

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De vraag die je jezelf gaat stellen, ga je de extra features gebruiken? Nu of in de toekomst? Wat zit er allemaal nog meer op wat je niet gebruikt en kan je wellicht met een goedkoper bord aan de slag?

https://discord.com/invite/tweakers

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:28

Thomg

Aww yiss

Ik zou neigen naar de MSI wegens de status led.

• TerrorDanny94
de ssd express ga ik niet gebruiken en denk ook niet in de toekomst dus komt het op neer dat eigelijk wat beter is voor mij heb nog nooit overgeklokt
dus is een dual bios miss beter voor me of msi voor beginende overclock ruim voldoenden
vind msi net een tikje mooier en AsRock hebben we hier thuis veel naren herineringen aan dus hoef ik daar niet naar te kijken Asus heeft ook mooie moederbord alleen is hij te duur 130 euro zegen somigen dat al te duur is voor game moederbord
2way sli wil ik als ik miss nog een 2e kaart bij wil
ruimen tweaking moet er zijn
Probleem diagnose
6 sata III aansluitingen

• TerrorDanny94
dus eigelijk is het

Probleem diagnose
MSI simpele OC bios en guide die je bij krijg

vs

Dual Bios

wat is beter om noob als ik om te beginen met overcloken ?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Waarom niet allebei?
pricewatch: ASRock Z97 Extreme4

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb ook de i5 4690k maar dan met Asus Maximus VII ranger moederbord. Ik vind het persoonlijk een erg uitgebreid en zeer strak afgewerkt moederbord :) clocked zeer goed over met verbazend lage voltages! Wellicht ook het overwegen waard

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Thomg

Thomg

Aww yiss

stin00 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:49:
Ik heb ook de i5 4690k maar dan met Asus Maximus VII ranger moederbord. Ik vind het persoonlijk een erg uitgebreid en zeer strak afgewerkt moederbord :) clocked zeer goed over met verbazend lage voltages! Wellicht ook het overwegen waard
Hmm, te duur voor TS. Als ASUS echt een must is valt de Z97-A nog wel te overwegen, maar die is hardwarematig inferieur.

• TerrorDanny94
Thomg
ja ASRock heeft kwa spec echt een super zeker voor de prijs maar kwaliteit vind ik slecht heb al 2 borden gehad die snel kapot gingen zonder overclock ASRock heb bij mij geen goeie indruk gelaten maar in iedergeval bedankt ik ga is op zoeken of dit vetrouwbaar is en is zeker het overwegen waard is miss wel 5 euro duurder maar goed even tandjes opelkaar

stin00
ja heb gelezen en gezien over Asus VII Ranger zeker mooi goed bord maar te duur voor mij

Thomg
Z97-A is ook wel bord om te overwegen is namelijk ook 130 euro bij mycom

• Thomg

Thomg

Aww yiss

TerrorDanny94 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 21:01:
Thomg
ja ASRock heeft kwa spec echt een super zeker voor de prijs maar kwaliteit vind ik slecht heb al 2 borden gehad die snel kapot gingen zonder overclock ASRock heb bij mij geen goeie indruk gelaten maar in iedergeval bedankt ik ga is op zoeken of dit vetrouwbaar is en is zeker het overwegen waard is miss wel 5 euro duurder maar goed even tandjes opelkaar
ASRock had inderdaad een slechte reputatie, ze doen het de laatste jaren echter prima.

[ Voor 13% gewijzigd door Thomg op 01-08-2014 21:06 ]

• TerrorDanny94
nou dan ga ik is wat reviews lezen op tweakers hardware en paar andere bronnen misschien geef ik ASRock nog een kans :p en anders neem ik een MSI Z97 gaming 5
Pagina: 1