Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Access Point werkt niet via WCD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik in de titel aan geef: Mijn Access Point (Edimax EW-7416APn V2) werkt niet zoals het hoort als ik deze inplug in de wandcontactdoos die ik daar voor heb aangelegd (kabel in WCD volgens kleurtjes ingezet met LSA tank en stekkertjes aan de andere kant netjes opgezet met krimp tank). Als ik een losse kabel pak en deze direct tussen de AP en WCD zet dan heb ik ineens wel een werkend draadloos netwerk.

Simpel, er zit iets niet goed in de kabel, WCD of stekker, zou je zeggen Dat dacht ik dus ook. Alles weer open gemaakt, na gekeken en waar het lukte gemeten, maar dat lijkt allemaal normaal te funktioneren :/

Als ik mijn computer of laptop op dezelfde WCD in plug heb ik gewoon werkend internet, op de stekker en in de WCD kloppen de adertjes (oranje-wit, oranje, groen-wit, blauw, blauw-wit, groen, bruin-wit, bruin). De afstand tussen WCD en modem is ongeveer 15 meter kabel. Als ik een losse kabel van 10 meter gebruik doet de AP het wel .... Ook een andere WCD, een verdieping lager, heeft 2x internet maar beide werken niet voor de AP

Wat zie ik hier over het hoofd, oh netwerk guru's?

[off-topic]hey mijn oude account doet het nog :D [/off-topic]

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:15

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Gok: je laptop heeft 100mbit verbinding (lees: 4 aders). En je AP krijgt spanning middels POE (lees: 8 aders), waarbij er 1 van de aders niet goed contact maakt?

www.google.nl

Verwijderd

Topicstarter
AP krijgt de spanning gewoon via de 5v adapter die er bij zat

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Maak eens een foto van de LSA verbindingen in de WCD, heb je volgens de 568B standaard gepunched? (Meestal staan zowel de A als B uitgetekent met hun volgorde in kleurtjes nml.).

www.google.nl

Verwijderd

Topicstarter
die zit net weer in de muur, maar heb ik echt 5 keer nagekeken, en geen van de 4 WCD UTP poorten werkt mee, 4 verschillende kabels, 4 verschillende stekkertjes. Allemaal komen ze overeen tussen WCD en stekker. 1 daarvan is iets anders omdat het stekkertje al aan de kabel zat die er ingetrokken is, dus die zit ook anders in de WCD, maar komt 100% overeen. De overige 3 zijn idd 568B, volgens de kleurtjes die in de WCD zelf staan aangegeven, kan niet missen.

Als internet het wel gewoon doet, met dezelfde kabels, wat is er dan daadwerkelijk anders voor de AP? gebruikt die andere adertjes? kan die last hebben van storing?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2014 20:05 ]

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Zou niets uit mogen maken. Heeft je laptop een gigabit connectie met de andere kant?

Heeft het AP wel link maar krijgt het bijvoorbeeld geen IP ofzo? Als er al geen link is wordt het een vreemd verhaal :S

www.google.nl

Verwijderd

Topicstarter
LAN heeft 10 Mbps, de AP geeft wel een wifi netwerk maar die blijft heel lang hangen op identifying en dan uiteindelijk wel een verbinding maar geen IP in de range van het netwerk, dus net niks :(

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:18:
LAN heeft 10 Mbps, de AP geeft wel een wifi netwerk maar die blijft heel lang hangen op identifying en dan uiteindelijk wel een verbinding maar geen IP in de range van het netwerk, dus net niks :(
10mbps!? Ik zou nogmaals je bekabeling nakijken of doormeten want hier klopt iets niet.

www.google.nl

Verwijderd

Topicstarter
hhmmm, owkay. ga proberen nieuwe stekkertjes bij de modem er aan te zetten. denk dat daar de grootste kans is dat er een probleem is...

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-11 19:18
Wacht even, hoe bedoel je een nieuw stekkertje? Je geeft aan dat aan de andere kant een WCD zit, dus dan is het neem ik aan een stugge kabel, dan kan er in praktische zin aan de andere kant alleen een patchpanel zitten. RJ-45 connectoren zijn standaard niet bedoeld voor stugge kabel en ook de speciale RJ-45 connectoren voor stugge kabels raad ik eigenlijk altijd af. Dus, als het een stugge kabel is, afmonteren op keystone.

Verwijderd

Topicstarter
stugge kabel = 1 koperen kern, toch?
dat zit er inderdaad in... en nu je het zegt ... die kroontjes daar in duwen gaat eigenlijk niet, zo goed mogelijk er langs/tegen is het beste resultaat.

Food for thought, thanks!! :)

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:45:
stugge kabel = 1 koperen kern, toch?
dat zit er inderdaad in... en nu je het zegt ... die kroontjes daar in duwen gaat eigenlijk niet, zo goed mogelijk er langs/tegen is het beste resultaat.

Food for thought, thanks!! :)
Stugge/solid is idd 1 koperen kern.
Soepel/stranded zijn losse koperen kernen binnen de ader. Koop idd een keystone of een andere WCD en je bent het mannetje. ;)

www.google.nl

Verwijderd

Topicstarter
Even ter conclusie:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/34pgeba.jpg

Bedankt voor de hulp mannen, hij doet het zo een stuk beter! :)
(het is geen gigabit netwerk maar iig wel 100Mbit en de AP doet het ook gewoon nu _/-\o_ )

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:37

donny007

Try the Nether!

Je kunt de wifi performance iets verbeteren door je antenne rechtop te zetten (tenzij je recht boven of onder de router zit, dan is dit de beste oriëntatie).

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
ik zit er inderdaad recht boven ;)
en de andere antene staat recht op, aan de achterkant.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:03
Kudo's voor het aarden van je patchpaneeltje! d:)b

My favorite programming language is solder.

Pagina: 1