DVD naar CD?

Pagina: 1
Acties:

• pipichee
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-04-2025
hallo ik heb een Sony MHC-RG270 staan die alleen CD's kan lezen
nou heb ik alleen DVD's thuis liggen dus vandaar de vraag: kan ik mijn dvd's veranderen naar CD formaat doormiddel van een programma zodat mijn Sony het wel kan lezen en kan afspelen?

wat ik al heb geprobeerd:
http://www.ehow.com/how_8219367_make-dvdr-cdr.html

alleen in mijn geval heb ik een DVD-RW.

bottomline, is het mogelijk? zo ja hoe! :?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je bent niet echt duidelijk. Wat staat er op die DVD's? MP3 muziek? Dan kan je die bestanden gewoon als audio tracks op een CD branden en in je Sony proppen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Microkid op 01-08-2014 20:56 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• pipichee
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-04-2025
wat ik bedoel is dat mijn hifi systeem alleen CD's kan lezen en bij DVD'S geeft die een ''no cd'' aan.
is het mogelijk om een dvd disc te laten werken in mijn Sony? (wat alleen CD's leest).

bij voorbaat dank!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Voor de duidelijkheid: op een DVD staat normaliter video materiaal. Dat kan nooit werkend krijgen op een CD speler van een minisetje. Die kan alleen audio CD's lezen. Lees anders even de handleiding.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Je kan je benzine auto toch ook niet vullen met diesel? Werkt gewoon niet.

Er zijn zat programma's die een muziek (concert) dvd kunnen omtoveren naar simpele mp3's, welke je weer op een cd kan zetten en dan in je setje kan afspelen...

Google doet weer wonderen: http://www.imtoo.com/dvd-audio-ripper.html

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-01 09:24
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:32:
Je kan je benzine auto toch ook niet vullen met diesel? Werkt gewoon niet.

Er zijn zat programma's die een muziek (concert) dvd kunnen omtoveren naar simpele mp3's, welke je weer op een cd kan zetten en dan in je setje kan afspelen...

Google doet weer wonderen: http://www.imtoo.com/dvd-audio-ripper.html
Zijn CD speler kan ook geen mp3 afspelen :P

Maar de belangrijkste vraag is. wat staat er op die DVD"s?
Muziek wordt namelijk bijna altijd op een CD verkocht en niet een DVD. En die Sony kan alleen muziek afspelen.
Je kan namelijk wel films op een CD zetten (videoCD). Je hebt dan 2-4 CD's nodig voor een film, maar het kan. Alleen die Sony kan daar nog steeds niks mee.

[ Voor 10% gewijzigd door RocketKoen op 01-08-2014 20:37 ]

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Zijn CD speler kan ook geen mp3 afspelen :P

Maar de belangrijkste vraag is. wat staat er op die DVD"s?
Muziek wordt namelijk bijna altijd op een CD verkocht en niet een DVD. En die Sony kan alleen muziek afspelen.
Je kan namelijk wel films op een CD zetten (videoCD). Je hebt dan 2-4 CD's nodig voor een film, maar het kan. Alleen die Sony kan daar nog steeds niks mee.
Maar als je een audio cd brand met nero, en je sleept je mp3tjes daarheen... Speelt ie het wel :P

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:00

Audione0

Strijdt der titanen

Als je pc een opname functie heeft (bijvoorbeeld je geluidskaart) kan je de dvd als mp3 of als pcm (wat je sony lekker vindt) opnemen en dan met mp3 cutter die cd in stukjes knippen en dit vervolgens branden op een cd.

Die mp3 cutter is bedoeld om die cd in stukjes te knippen zodat je niet 1 groot muziek nummer hebt :)

Het is een omslachtig werkje maar het werkt wel.

Er zijn ook audiorippers op de markt (meestal als freeware) die de audio van de dvd ript en gelijk omzet naar mp3 of pcm.

[ Voor 48% gewijzigd door Audione0 op 02-08-2014 11:56 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-01 20:50

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik lees het als lege DVDtjes vullen met muziek op zo'n manier dat de speler denkt dat hrt een CD is.
Weinig kans, andere golflengte laser, dichtheid data etc.
Ik zou de tijd en moeite besparen en een spindel CDtjes halen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of een hakkietakkie DVD speler, die is denk ik nog goedkoper dan een spindel CD's tegenwoordig en dan kun je ook nog divx enzo afspelen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-01 11:29
mr.paaJ schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 12:45:
Ik lees het als lege DVDtjes vullen met muziek op zo'n manier dat de speler denkt dat hrt een CD is.
Weinig kans, andere golflengte laser, dichtheid data etc.
Ik zou de tijd en moeite besparen en een spindel CDtjes halen.
Of wijziging aan de cd speler zodat die iig het audiodeel van een dvd kan oppikken.

Gaat niet werken, schijfjes zijn even groot, maar voor de rest totaal verschillend. Idem met hd-dvd en bluray
Pagina: 1