Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bats13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-08 10:36
jaja, al tijdje aan het kijken naar nieuwe laptop voor studie en wat games te spelen.. en toch tot deze twee gekomen.. maar nu is het moeilijk.. welke moet ik kiezen?

de verschillen zijn zo klein dat ik nog niet echt aan durf om keuze te maken.. en ik hoop dat jullie mij daarbij ook kunnen helpen met eventueel ervaringen met beiden merken.

Het gaat om de volgende laptops:

pricewatch: MSI Gaming Series GT70 2PC-1631NL Dominator

en

pricewatch: Asus G750JS-T4067H

Grootse verschillen:

MSI: Alleen HDD, sneller CPU 4810MQ, single Fan, steelseries toetsenbord(verlicht), slechtere accu, lastig om nieuwe spullen in te gooien vanwege garantie

Asus: SSD en HDD, langzamere CPU 4700HQ, dual fan, geen verlicht toetsenbord, kan meer Ram in. 300 euro duurde ong.

Ik wil gewoon goede aankoop doen en niet tegen een hoop problemen aanlopen. Dus vind bouwkwaliteit en koeling toch wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El-Diablo schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:49:
Ik wil gewoon goede aankoop doen en niet tegen een hoop problemen aanlopen. Dus vind bouwkwaliteit en koeling toch wel belangrijk.
Dan zou ik voor de Asus gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hahaha2223
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-07 13:45
msi word helemaal niet te heet, dat kunnen ze zich niet veroorloven als groot bedrijf en anders zit er een repaircenter gewoon in eindhoven.
msi's policy op het vehogen van je ram of hdd/ssd is heel coulant, meer voor hun een merktekentje om te laten zien dat ze extra moeten letten op door de user gecreerde schaden (stuur ze gewoon even een facebook bericht om het te vragen)
dat zijn mijn ervaringen met msi
bouwkwaliteit is in ieder geval op mijn ge70 geweldig met al dat aluminium, terwijl de asus gewoon plastic heeft aan de buitenkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Ik zou ten alle tijden voor msi gaan. asus is in mijn optiek net iets minder , maar dat kan aan persoonlijke voorkeur liggen.

in de msi zit een cdrom/dvd speler dus je kan daar gewoon een hdd caddy ingooien met een ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bats13
hahaha2223 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 02:04:
msi word helemaal niet te heet, dat kunnen ze zich niet veroorloven als groot bedrijf en anders zit er een repaircenter gewoon in eindhoven.
msi's policy op het vehogen van je ram of hdd/ssd is heel coulant, meer voor hun een merktekentje om te laten zien dat ze extra moeten letten op door de user gecreerde schaden (stuur ze gewoon even een facebook bericht om het te vragen)
dat zijn mijn ervaringen met msi
bouwkwaliteit is in ieder geval op mijn ge70 geweldig met al dat aluminium, terwijl de asus gewoon plastic heeft aan de buitenkant
zal idd is contact met ze opnemen!
Aionicus schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 02:11:
Ik zou ten alle tijden voor msi gaan. asus is in mijn optiek net iets minder , maar dat kan aan persoonlijke voorkeur liggen.

in de msi zit een cdrom/dvd speler dus je kan daar gewoon een hdd caddy ingooien met een ssd.
zou je is kunnen uitleggen waarom je ten alle tijden dan voor MSI zou gaan?

Over ingooien van SSD... zodra je dit doet heb je geen garantie meer.. althans dat is wat ik las.

[ Voor 40% gewijzigd door Bats13 op 02-08-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
Het ligt aan welk model je koopt van MSI. Bijvoorbeeld de hierboven voorgestelde GT serie heeft absoluut geen problemen met de koeling. Kijk je echter naar de GS serie is dit een totaal ander verhaal.

@El-diablo.
beide laptops zijn zonder twijfel gewoon een goede keuze. Qua bouwkwaliteit wordt MSI nog wel eens in twijfel gebracht. Maar een aantal vrienden hebben het chassis van de GT serie. Die is tot nu toe prima.

Ik weet niet wat er gebeurd met de laptop. Als je het gewicht een probleem vind, dan is de MSI toch iets lichter. Qua bouwkwaliteit wordt de Asus toch beter beoordeelt dan de MSI.
notebookcheck.net
De site die hierboven staat geeft een uitgebreide review. Beide laptops staan ook op de site. Zo krijg je misschien een bredere blik en kan je een betere afweging maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bats13
had nog even wat reviews gelezen en tot nu toe de echt verschillen:

Asus: Stillere Fans, cooler, iets zwaarder, SSD+HDD

MSI: wordt warmer, luidruchtiger (vooral als je de cool boost gebruikt), betrere CPU, Alleen HDD, lichter, goedkoper (300euro)

Jammer dat de GT72 nog moet uitkomen deze had wel Dual fan solution maar deze is pas vanaf 2000 euro te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Het verschil in CPU-performance is verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
Jejking schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 12:22:
Het verschil in CPU-performance is verwaarloosbaar.
Op dit punt ben ik het met Jejking eens. Voor games merk je dit vrijwel niet.
Ik weet echter niet welke studie je op dit moment volgt. Stel dit is een opleiding waar je CAD programma's gebruikt, moet renderen of andere zaken. Dan zou je het heel misschien kunnen merken. Maar dat is alleen op het moment dat je echt het maximale nodig hebt van jouw laptop. Wordt de laptop eenmaal heet en tast dit de CPU aan, dan heeft een sterkere CPU al weinig zin.

SSD zou je altijd nog kunnen plaatsen in de MSI. Echter ben je dan wel weer wat geld extra kwijt en zit je weer richting de prijs van de Asus.

Weeg voor jezelf af wat je echt belangrijk vind. En natuurlijk of je 300 euro meer niet te veel vind voor de laptop. Hopelijk kan je jouw keuze maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bats13
YDeciever schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 12:32:
[...]

Op dit punt ben ik het met Jejking eens. Voor games merk je dit vrijwel niet.
Ik weet echter niet welke studie je op dit moment volgt. Stel dit is een opleiding waar je CAD programma's gebruikt, moet renderen of andere zaken. Dan zou je het heel misschien kunnen merken. Maar dat is alleen op het moment dat je echt het maximale nodig hebt van jouw laptop. Wordt de laptop eenmaal heet en tast dit de CPU aan, dan heeft een sterkere CPU al weinig zin.

SSD zou je altijd nog kunnen plaatsen in de MSI. Echter ben je dan wel weer wat geld extra kwijt en zit je weer richting de prijs van de Asus.

Weeg voor jezelf af wat je echt belangrijk vind. En natuurlijk of je 300 euro meer niet te veel vind voor de laptop. Hopelijk kan je jouw keuze maken :)
Zal laptop voor Game development gebruiken. dus veel programmeren en daarnaast wat 3d Rendering.

Keuze is denk zo moeilijk omdat laptops erg dichtbij elkaar zitten qua specs en ik zelf geen ervaring heb met laptop merken (altijd desktops gehad).

Heb bericht naar MSI gestuurd wacht daar antwoord af.

Andere mensen met ervaring die ze kunnen delen? ook qua plaatsen van onderdelen in MSI laptop
Er moet ruimte genoeg zijn aangezien in de Dominator pro versie 3x ssd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
RMA's van MSI gaan tegenwoordig allemaal naar Polen geloof ik.

What's in the case?

Pagina: 1