Pure Jongo als alternatief Sonos?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik wil verschillende kamers voorzien van WIFI speakers.
Echter, dit wordt met Sonos redelijk duur :X

Slaapkamer 1: Play5
Slaapkamer 2: Play3
Slaapkamer 3: Play3
Werkkamer 1: Play1

Totaal: 1150 euro en dat is way to much...

Stel dat ik overal een Play1 zou gooien (is dat echt genoeg vraag ik me af)
Totaal 740 euro voor 4 middelmatige speakers...

Dus toen kwam ik Pure Jongo tegen, kent iemand dat?
http://www.pure.com/wireless/

4 keer een T2 kost 520 euro, maar heeft iemand ervaring met dit systeem?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik ken het systeem niet, maar wat wil je precies bereiken? Ik gebruik een klein Android TV boxje met Spotify erop + versterker. Deze kun je dan aansturen via je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
Oftopic : wat een slechte naam voor een product, Pure Joint..

Ken het systeem verder ook niet, zou wel leuk zijn als het goedkoper is als een Sonos systeem

[ Voor 44% gewijzigd door Mektheb op 01-08-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik wil draadloos muziek streamen vanaf mijn nas in verschillende kamers, onafhankelijk van elkaar :)
Maar Sonos vind ik eigenlijk het geld niet waard ;)

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 07:53
Het ziet er niet naar uit dat die Pure Jongo dat rechtstreeks van een nas kan streamen.

Voor zover ik kan terugvinden op hun site dien je je pc aan te zetten en Microsoft Mediaplayer de muziek te laten streamen naar de Pure Jongo.

Dit is met een Sonos niet nodig..

[ Voor 4% gewijzigd door DinoBe op 01-08-2014 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:29

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dan werkt het waarschijnlijk met de universele standaarden DLNA en UPnP, kan ook via Android etc met de juiste apps.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

4 x logitech radio.. firmware reflashen logitech server installeren op je nas en klaar.
radio kost nu c a 149 euro en heeft prima geluid.
600 euro dus..

Copyright and left by SED...

• SgtDoggie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-07 15:13
Ik zat ook al even te kijken naar een Sonos verzameling voor thuis.
Vandaag liep ik tegen Pure Jongo (ik moet nog steeds lachen om de naam haha!) aan.
Via Nederlandse websites zijn ze wel erg prijzig t.o.v. via Amazon.co.uk waar ze ook gewoon nieuw worden aangeboden.
Meteen maar een Jongo S3, A2 en nieuwe kleur gril gekocht.
Puur op de gok of het wat is, want op papier kunnen ze wel zeggen dat 't goed geluid is of wat iemands mening is t.o.v. andere (veelal duurdere speakers (Sonos)), ik hoor het toch liever met mijn eigen oren :-)
Mocht je geïnteresseerd zijn in mijn bevindingen moet je het maar even laten weten.
Komende woensdag/donderdag worden ze afgeleverd (de S3 en de gril, de A2 komt later i.v.m. niks op voorraad).

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Mjah Sonos is duur, maar gemak kost ook wat?
Je kan praktisch alles met Sonos als het om muziek gaat, Spotify/Google Music/Nas streamen(wat ik normaal doe, er zijn zat andere opties en veel meer aanbieders in de Sonos app dan deze) etc.
Aan de ene kant heb je goedkopere oplossingen maar wat mag de meerprijs zijn voor het gemak dat je er aan over houdt?

Zelf heb ik 2 x Play5 in woonkamer in stereo puur voor muziek luisteren.
2 x play 1 in slaapkamer (ook als wekker).
1 x play 1 in keuken.

Ik gebruik een Samsung surround/BR speler voor films.

Ja het kost 'een paar tientjes' maar ik zie niet dat ik ze snel ga vervangen, geen gedoe met kabels trekken, geen grote receiver/stereo installatie welke in mijn situatie niet toereikend waren. Buiten dat het een hoop 'oude' apparatuur vervangt is het geluid dat je er uit krijgt voor de ruimte die het in neemt erg mooi.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• SgtDoggie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-07 15:13
Ik ben het zeker met je eens dat gemak geld kost.
Het is het gewoon waard, het gemak wat Sonos biedt.
Maar dat is mijn mening.
Echter wil ik het eens proberen met een wat 'goedkoper' model.
De Play1 is een erg leuke, vooral omdat hij in de badkamer kan, dat vind ik een groot pluspunt!
Ik heb alleen Jongo (haha) het voordeel van de twijfel gegeven omdat zo'n adapter (A2) 'maar' 49pond kost om mijn grote speaker buiten (zo'n festival herrie schopper) een deelnemer te laten worden aan het grote wifi netwerk aan boxen. Bij Sonos heb je de Connect welke 349euro kost. Dat vind ik nogal een verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:51
Wat zijn je ervaringen tot nu toe met het Jongo systeem als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escape2Dawn
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 10:55
SgtDoggie schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 19:15:
Ik zat ook al even te kijken naar een Sonos verzameling voor thuis.
Vandaag liep ik tegen Pure Jongo (ik moet nog steeds lachen om de naam haha!) aan.
Via Nederlandse websites zijn ze wel erg prijzig t.o.v. via Amazon.co.uk waar ze ook gewoon nieuw worden aangeboden.
Meteen maar een Jongo S3, A2 en nieuwe kleur gril gekocht.
Puur op de gok of het wat is, want op papier kunnen ze wel zeggen dat 't goed geluid is of wat iemands mening is t.o.v. andere (veelal duurdere speakers (Sonos)), ik hoor het toch liever met mijn eigen oren :-)
Mocht je geïnteresseerd zijn in mijn bevindingen moet je het maar even laten weten.
Komende woensdag/donderdag worden ze afgeleverd (de S3 en de gril, de A2 komt later i.v.m. niks op voorraad).
Ik ben ook zeer benieuwd :)

1. Hoe is jouw ervaring met het systeem?
2. Is het systeem tegelijk te gebruiken in meerdere vertrekken (dus overal tegelijk muziek)?
3. Is er een handige en vooral overzichtelijke app voor zoals die van Sonos. Kun je overal onafhankelijk de volumes regelen?

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als volslagen leek heb ik een eenvoudige vraag.
Is het mogelijk om in plaats van de sonos connect (349 €) de pure jongo adapter A2 (70 €) te gebruiken in combinatie met sonos play 1? Ik wil dus streamen vanaf sonos/deezer naar jongo adapter die het doorstuurt naar mijn bedrade stereo.
Dat zou me heel wat geld uitsparen. Of is dit een slechte droom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Als je zou willen streamen naar je bedrade stereo, dan heb je daar toch überhaupt de Play 1 niet voor nodig? Stream Spotify vanaf je telefoon naar Airport Express/Jongo > Kabel naar je versterker/receiver/stereo > Klaar.

Tenzij je het als multi-room oplossing wilt inzetten. In dat geval werkt het niet.

[ Voor 13% gewijzigd door herofruit op 01-03-2015 22:46 ]

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de snelle reactie, maar ik versta het nog niet helemaal.
Ik heb deezer (geen spotify) op mijn tablet (geen telefoon).
Is 'airport express' hetzelfde als adapter A2?
En kan ik dat dus van mijn tablet, via deze adapter naar mijn versterker leiden?
bedankt
Pagina: 1