€2.135,- Game PC. Gaat dit werken?

Pagina: 1
Acties:

• FramesPerSecond
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-03 16:25
Beste Tweakers,

Dit is mijn eerste post op de forum. Ik heb slechts één vraag met betrekking tot deze PC:

Zullen de componenten in deze PC goed op elkaar aansluiten? Of zullen ze goed "samenwerken"? Als het goed is moet alles passen, dit heb ik zelf uit kunnen vogelen. Of het samen goed werkt is voor mij, ook na tientallen uren onderzoek naar de verschillende componenten, een groot vraagteken.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk games en internet browsen. Ik speel MMORPG's, FPS, TPS, MOBA's en TCG's. Ik heb vaak 20+ tabjes open staan in Google Chrome. Ik heb naast de monitor die ik van plan ben te gaan kopen (ASUS Swift PG278Q) nog een andere monitor (ASUS VW247) die ik naast elkaar zou willen gaan gebruiken.

De reden dat ik een 850W voeding van plan ben te gaan kopen, is omdat ik in de toekomst wellicht nog een GTX 780 Ti zou willen gaan kopen. Ik kan deze dan in SLI laten werken. Voor nu kost dat iets te veel geld. Als de 800 series uitkomt zal de GTX 780 Ti waarschijnlijk flink in prijs zakken, waardoor ik er wellicht nog eentje bij zou kunnen kopen.

Het zal echter nog maanden duren voordat de 800 series uitkomt. Vandaar dat ik nu voor een GTX 780 Ti wil gaan. Ik ben namelijk niet bereid nog een aantal maanden te wachten voordat ik deze PC kan gaan bouwen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€2.200 euro is echt maximaal (inclusief verzendkosten).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben van plan deze PC volledig nieuw te gaan bouwen. Ik heb dus geen componenten van eerdere PC's om te gebruiken.

EDIT: Ik heb thuis een officiële Windows 7 licentie liggen die ik van plan ben te gaan gebruiken. De kosten hiervoor zijn buiten beschouwing gelaten aangezien ik deze licentie cadeau heb gekregen.

EDIT: Ook heb ik speakers, een muis, muismat, stoel, bureau, toetsenbord en microfoon al in mijn bezit. De kosten hiervoor zijn ook wederom buiten beschouwing gelaten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn wenslijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 190,91€ 190,91
1MSI Z87-G45 Gaming€ 109,51€ 109,51
1MSI GeForce GTX 780 Ti Gaming 3GB€ 599,89€ 599,89
1Corsair Graphite 760T Black€ 145,55€ 145,55
1Asus Republic Of Gamers Swift PG278Q Zwart€ 749,-€ 749,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 27,95€ 27,95
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 73,-€ 73,-
1Cooler Master V Series V850€ 132,85€ 132,85
1Samsung 840 EVO 250GB€ 106,65€ 106,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.135,31

EDIT: Het wenslijstje is geupdate naar aanleiding van feedback. Nogmaals bedankt mensen! :)
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 203,50€ 203,50
1MSI Z97 GAMING 5€ 122,95€ 122,95
1MSI GeForce GTX 780 Ti Gaming 3GB€ 599,89€ 599,89
1Corsair Graphite 760T Black€ 144,49€ 144,49
1Asus Republic Of Gamers Swift PG278Q Zwart€ 749,-€ 749,-
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 35,45€ 35,45
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 73,-€ 73,-
1Cooler Master V Series V850€ 132,85€ 132,85
1Crucial MX100 256GB€ 89,79€ 89,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.150,92

Zoals ik al zei heb ik veel onderzoek verricht naar de verschillende componenten. Ik ben er vrijwel van overtuigd dat deze individueel erg goed zijn. Ik ben er gewoon niet zeker van of deze allemaal goed samen zullen werken. Ik denk toch dat iemand met meer ervaring mij dit kan vertellen. Ik wil niet te veel tijd vragen van jullie! ;)

De reden dat ik geen HDD van plan ben aan te schaffen, is omdat ik het simpelweg niet nodig heb. We hebben thuis een servertje staan waar ik van alles kwijt kan. Voor Windows en games zou de 250GB genoeg moeten zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen bepaalde voorkeuren voor merken, wel heb ik graag hoge kwaliteit en betrouwbare klantenservice/garantie.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik is belangrijk, maar niet doorslaggevend. Geluidsproductie is iets belangrijker, maar ook niet doorslaggevend. Dat ik gebruik kan maken van de 2560x1440p resolutie monitor is voor mij erg belangrijk! Dit is waar ik de PC op heb gebaseerd (naast prijs uiteraard hehe).

Ga je overklokken?
Ik ben van plan de basis overklok van de videokaart te gaan benutten. De processor ga ik liever nog niet overklokken aangezien dat voor gamen niet veel uit maakt (klopt dit niet laat mij dat dan weten aub!). Mocht er in de toekomst voor mij de nood ontstaan om toch te moeten overklokken, dan vind ik dat geen probleem.

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties! Alvast ontzettend bedankt :)

[ Voor 22% gewijzigd door FramesPerSecond op 02-08-2014 12:02 . Reden: Nieuwe wenslijst ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Zomaar wat vragen:
- Waarom gekozen voor de vorige chipset? (zowel moederbord als cpu)
- Waarom gekozen voor de 780ti (knal voor prijs vergelijking).
- Waarom geen MX100 SSD?
- Waarom SLI verdelen over meerdere jaren als je tzt waarschijnlijk een single GPU kan kopen (met verkoop van je huidige) die je SLI opstelling misschien wel aan alle kanten uitlacht?

Oh en om op je vraag in te gaan, uiteraard gaat dit werken. Of het het meest ideale is, meh.

[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 01-08-2014 13:09 ]

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
zie nergens of je al een besturingssysteem heb, of wil je die exclusief dit budget kopen?

SSD zal ik voor een crucial gaan:
pricewatch: Crucial MX100 256GB

[ Voor 9% gewijzigd door rinusnl op 01-08-2014 13:13 ]

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:52
Prima setup. Ik heb bijna hetzelfde alleen een ander CPU en een ander scherm. 780TI is de beste single GPU die er te koop is en daar betaal je ook gewoon de hoofdprijs voor. Heb je dat ervoor over. Dan moet je het gewoon doen. Anders is de 290X inderdaad een betere oplossing. Het scherm wat je hebt uitgekozen is prachtig. Alleen een beetje aan de prijzige kant en een beetje duur. Misschien kan je kijken naar de Dell 27" variant. Alhoewel die een reactietijd heeft die hoger is en een 60hz schermpje is. Voordeel is wel dat het een IPS paneeltje heeft en die Asus een TN. Misschien kan je ook kijken naar de koreaanse monitoren met hoge hz rate. Op Tweakers gaat daar compleet forum topic over.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-03 12:38

bbblije

Riiiiight

br00ky schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:08:
Zomaar wat vragen:
- Waarom geen MX100 SSD?
- Waarom SLI verdelen over meerdere jaren als je tzt waarschijnlijk een single GPU kan kopen (met verkoop van je huidige) die je SLI opstelling misschien wel aan alle kanten uitlacht?

Oh en om op je vraag in te gaan, uiteraard gaat dit werken. Of het het meest ideale is, meh.
Vooral dit! Neem dit is als leidraad reviews: Desktop Best Buy Guide: juli 2014

[ Voor 11% gewijzigd door bbblije op 01-08-2014 13:47 ]

• FramesPerSecond
br00ky schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:08:
Zomaar wat vragen:
- Waarom geen MX100 SSD?

-De i5 4670K wordt door velen aanbevolen. Wat zou jij aanbevelen? En bedoel je hiermee de Z97 type moederborden? Deze zijn toch ietjes duurder en van wat ik het begrepen zit er weinig verschil in met de Z87. Moederborden zijn echter mijn zwakke plek aangezien er een boel ingewikkelde informatie over valt te vinden. Ik heb voornamelijk gelet op de mogelijkheid tot SLI, de snelheid van het moederbord en de geluidskwaliteit. Wat zou jij aanraden?
-Ik heb gekozen voor de 780Ti omdat het een ontzettend snelle Nvidia videokaart is. Ik heb een Nvidia kaart nodig omdat ik de G-Sync functie op de ASUS Swift PG278Q wil gaan gebruiken. Ik ben dit vergeten te vermelden, mijn excuses daarvoor!
-Uit een aantal onderzoeken op internet, waarvan ik helaas de links kwijt ben, was de Samsung 840 EVO sneller dan de MX100 SSD. Daarnaast beweren velen dat de Samsung 840 EVO betrouwbaarder is.
-De reden dat ik later een SLI opstelling wil gaan gebruiken is omdat het nog jaren duurt voordat er een kaart is die redelijk geprijst is en sneller is dan 2 780Ti's. Wellicht dat ik toch jou suggestie in praktijk zal nemen, maar voor de zekerheid wil ik dan toch die 850W voeding bestellen, mocht ik ook SLI gaan gebruiken.

Bedankt!
rinusnl schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:12:
zie nergens of je al een besturingssysteem heb, of wil je die exclusief dit budget kopen?

SSD zal ik voor een crucial gaan:
pricewatch: Crucial MX100 256GB
Ik ben inderdaad vergeten erbij te zetten dat ik al een officiële Windows 7 licentie thuis heb liggen. Dus dat komt helemaal goed, ik zal het aanpassen.

Zoals ik ook net al aangaf ligt mijn voorkeur toch bij de Samsung 840 EVO. Beiden zijn sterk maar ik geloof erin dat Samsung deze SSD toch net een tikkie sneller en waarschijnlijk betrouwbaarder heeft gemaakt dan de MX100.

Bedankt!
ShittyNL schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:17:
Prima setup. Ik heb bijna hetzelfde alleen een ander CPU en een ander scherm. 780TI is de beste single GPU die er te koop is en daar betaal je ook gewoon de hoofdprijs voor. Heb je dat ervoor over. Dan moet je het gewoon doen. Anders is de 290X inderdaad een betere oplossing. Het scherm wat je hebt uitgekozen is prachtig. Alleen een beetje aan de prijzige kant en een beetje duur. Misschien kan je kijken naar de Dell 27" variant. Alhoewel die een reactietijd heeft die hoger is en een 60hz schermpje is. Voordeel is wel dat het een IPS paneeltje heeft en die Asus een TN. Misschien kan je ook kijken naar de koreaanse monitoren met hoge hz rate. Op Tweakers gaat daar compleet forum topic over.
Bedankt! Toen ik de specificaties van de ASUS Swift PG278Q aan het lezen was viel ik bijna van mijn stoel af. Het is letterlijk de perfecte monitor voor mij en daar ben ik dan ook bereid voor veel geld aan uit te geven. De R9 290X stond ook op mijn lijstje, maar aangezien de ASUS Swift de G-Sync functie bevat, ben ik genoodzaakt een Nvidia kaart uit te kiezen. Om deze resolutie te benutten is de 780Ti toch wel nodig ben ik bang. Nogmaals bedankt!
Ik ben ook in eerste instantie van die lijst uitgegaan, heeft veel geholpen! Toch ben ik eigenwijs eraan gaan knutselen en uiteindelijk is deze lijst eruit gerolt :P

Iedereen bedankt voor jullie reacties! Het helpt enorm :)

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-03 23:14
FramesPerSecond schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:17:
[...]

-Uit een aantal onderzoeken op internet, waarvan ik helaas de links kwijt ben, was de Samsung 840 EVO sneller dan de MX100 SSD. Daarnaast beweren velen dat de Samsung 840 EVO betrouwbaarder is.
Ik mis iets denk ik. Welk onderzoek (bron)? :)

Ja, de Samsung is iets sneller, en neen, je gaat dat in de praktijk echt en echt en echt niet merken.
Maar... De Crucial heeft capacitors ter bescherming van stroomuitval, om te voorkomen dat nog niet weggeschreven data toch weggeschreven wordt omdat je anders mogelijk met een defecte schijf zit.
Bovendien heeft de Samsung triple level cellen terwijl de Crucial multi level cellen heeft. Concreet betekent dit dat de Curcial 2 waardes per cel kan wegschrijven en de Samsung 3. Hierdoor zullen de Samsung cellen per definitie sneller verslijten dan die van de Crucial en zou de levensduur van de Crucial schijf dus net langer moeten zijn!

Bovendien, welk onderzoek kan met praktijkervaring bewijzen dat de Samsung betrouwbaarder is dan de MX100? Ik veronderstel dat je met betrouwbaar de gemiddelde levensduur bedoelt. De MX100 serie is een nieuwe serie die nog maar recent op de markt gebracht is. No way dat daar nu al statistieken van zijn die iets zinnigs kunnen zeggen over de levensduur.

Graag lees ik dan ook de bron waar je deze informatie van hebt bekomen.

Experience the mountains!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
FramesPerSecond schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:17:
[...]

-De i5 4670K wordt door velen aanbevolen. Wat zou jij aanbevelen? En bedoel je hiermee de Z97 type moederborden? Deze zijn toch ietjes duurder en van wat ik het begrepen zit er weinig verschil in met de Z87. Moederborden zijn echter mijn zwakke plek aangezien er een boel ingewikkelde informatie over valt te vinden. Ik heb voornamelijk gelet op de mogelijkheid tot SLI, de snelheid van het moederbord en de geluidskwaliteit. Wat zou jij aanraden?
Als je wil gaan overklokken zou ik de 4690K nemen. Die zou zelfs iets beter overklokken dan de 4670 door betere thermal paste tussen de lid en de chip. Maar goed, overklokken, tja, als je de Z97 ten overzichte van de Z87 te duur vind kan je het beter laten vallen. Je moet immers een duurdere processor, duurder moederbord en duurdere koeler nemen, terwijl de winst enkele frames is. Je kan het opvatten als een leuke hobby, en hobbies kosten geld, maar persoonlijk zou ik het niet doen. Games zijn immers veelal GPU limited, dus de winst is marginaal.

• FramesPerSecond
melwasul schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:26:
[...]

Ik mis iets denk ik. Welk onderzoek (bron)? :)

Ja, de Samsung is iets sneller, en neen, je gaat dat in de praktijk echt en echt en echt niet merken.
Maar... De Crucial heeft capacitors ter bescherming van stroomuitval, om te voorkomen dat nog niet weggeschreven data toch weggeschreven wordt omdat je anders mogelijk met een defecte schijf zit.
Bovendien heeft de Samsung triple level cellen terwijl de Crucial multi level cellen heeft. Concreet betekent dit dat de Curcial 2 waardes per cel kan wegschrijven en de Samsung 3. Hierdoor zullen de Samsung cellen per definitie sneller verslijten dan die van de Crucial en zou de levensduur van de Crucial schijf dus net langer moeten zijn!

Bovendien, welk onderzoek kan met praktijkervaring bewijzen dat de Samsung betrouwbaarder is dan de MX100? Ik veronderstel dat je met betrouwbaar de gemiddelde levensduur bedoelt. De MX100 serie is een nieuwe serie die nog maar recent op de markt gebracht is. No way dat daar nu al statistieken van zijn die iets zinnigs kunnen zeggen over de levensduur.

Graag lees ik dan ook de bron waar je deze informatie van hebt bekomen.
Zoals ik al eerder aantoonde, maar ben vergeten in het gedeelte dat je hebt gequote, ben ik de linkjes van de onderzoeken verloren. Ik heb het "ooit ergens een keer" gelezen, heel onbetrouwbaar dus. Ik sta er echt van te kijken wat je me nu verteld en ik zal dan ook meteen de verandering doorvoeren. Ontzettend bedankt!
br00ky schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:44:
[...]

Als je wil gaan overklokken zou ik de 4690K nemen. Die zou zelfs iets beter overklokken dan de 4670 door betere thermal paste tussen de lid en de chip. Maar goed, overklokken, tja, als je de Z97 ten overzichte van de Z87 te duur vind kan je het beter laten vallen. Je moet immers een duurdere processor, duurder moederbord en duurdere koeler nemen, terwijl de winst enkele frames is. Je kan het opvatten als een leuke hobby, en hobbies kosten geld, maar persoonlijk zou ik het niet doen. Games zijn immers veelal GPU limited, dus de winst is marginaal.
Dit is precies wat ik ook bedoelde, ik zal alleen gaan overklokken als dat echt persé nodig is. Dit zal ooit misschien het geval zijn, maar voor nu denk ik niet dat dit slim is. Zoals het er nu voor staat is het naar mijn mening onnodig risico's lopen ;)

Het verschil tussen de twee is zeer klein, maar het is er wel. Voor die tien euro extra zal ik dus beter de i5 4690K kunnen nemen. Bedankt!

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-04 09:05
FramesPerSecond schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:01:
[...]

Dit is precies wat ik ook bedoelde, ik zal alleen gaan overklokken als dat echt persé nodig is. Dit zal ooit misschien het geval zijn, maar voor nu denk ik niet dat dit slim is. Zoals het er nu voor staat is het naar mijn mening onnodig risico's lopen ;)

Het verschil tussen de twee is zeer klein, maar het is er wel. Voor die tien euro extra zal ik dus beter de i5 4690K kunnen nemen. Bedankt!
De letter 'K' achter de processor geeft aan dat dit een processor is om over te clocken, als je denkt dat niet nodig te hebben. Raadt ik je aan eentje uit te zoeken zonder de letter 'K' ;)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
FramesPerSecond schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:01:

Wat levik7 zegt. Het verschil zit hem niet in het cijfer, maar in de letter erachter. Daarnaast heb je een duurder moederbord en een duurdere koeler nodig.

Een voorbeeld:
Overklokbaar: pricewatch: MSI Z97 GAMING 5 + pricewatch: Intel Core i5-4690K Boxed + pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power = ~370
Niet overklokbaar: pricewatch: MSI H97M-G43 + pricewatch: Intel Core i5-4690 Boxed + pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 = 290.

"Misschien overklokken in de toekomst als het nodig blijkt" kost je dus ~80 euro.

• FramesPerSecond
levik7 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:08:
[...]

De letter 'K' achter de processor geeft aan dat dit een processor is om over te clocken, als je denkt dat niet nodig te hebben. Raadt ik je aan eentje uit te zoeken zonder de letter 'K' ;)
Bedankt, maar dit wist ik toevallig al! Voor die paar euro extra vind ik de optie voor overklokken toch wel fijn om achter de hand te hebben. You never know!
br00ky schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:23:
[...]

Wat levik7 zegt. Het verschil zit hem niet in het cijfer, maar in de letter erachter. Daarnaast heb je een duurder moederbord en een duurdere koeler nodig.

Een voorbeeld:
Overklokbaar: pricewatch: MSI Z97 GAMING 5 + pricewatch: Intel Core i5-4690K Boxed + pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power = ~370
Niet overklokbaar: pricewatch: MSI H97M-G43 + pricewatch: Intel Core i5-4690 Boxed + pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 = 290.

"Misschien overklokken in de toekomst als het nodig blijkt" kost je dus ~80 euro.
Zoals ik net ook al zei wist ik al dat die letter K het verschil maakte tussen wel of niet overklokken. Nogmaals, voor die paar euro extra is dat niet verkeerd om achter de hand te hebben. Maar ik was er van overtuigd dat ik met dit moederbord ook al kon overklokken. Jammer... Dan wordt het toch de MSI Z97 Gaming 5 die je liet zien. Wat een mooi ding zeg!

EDIT: Ik zie nou pas dat de MSI Z97 net iets meer dan een tientje duurder is dan de Z87. Geen probleem dus! Ik had deze namelijk al eerder een keer gezien, maar ik vond de verschillende te minimaal. Nu ik weet dat dit moederbord beter is voor overklokken kan ik toch beter deze nemen!

Bedankt mensen! We maken samen meer vooruitgang in een dagje dan ik had kunnen doen in een week :)

[ Voor 6% gewijzigd door FramesPerSecond op 01-08-2014 15:40 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je voor de zekerheid een nieuw overzichtje van de hardware zoals je a.s. machine er uit gaat zien? :) Kan je dus even een nieuwe RML genereren? :)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
FramesPerSecond schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:38:

Bedankt mensen! We maken samen meer vooruitgang in een dagje dan ik had kunnen doen in een week :)
Pas ook nog even je koeler aan. Die EVO is vrij zwak om mee te gaan overklokken:
pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition
pricewatch: Noctua NH-D15
pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power
pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 3

Bijvoorbeeld.

• FramesPerSecond
CptChaos schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:42:
Heb je voor de zekerheid een nieuw overzichtje van de hardware zoals je a.s. machine er uit gaat zien? :) Kan je dus even een nieuwe RML genereren? :)
Toevallig! Ben ik net mee klaar ;)
Oeps, helemaal vergeten! Ik heb alleen nog niet de tijd gehad om onderzoekjes te verrichten naar deze koelers. Welke zou je aanbevelen? Ik zou graag willen kiezen tussen de Scythe Mugen 4 PCGH Edition en de Thermalright True Spirit 140 Power, aangezien de andere twee opties toch wel erg prijzig zijn.

• Kyle98
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-11-2025

Kyle98

Kyle

Ik zou dat beeldscherm al helemaal niet kopen, veels te duur voor wat je krijgt.
Het verschil bij 144hz en 60hz is te verwaarlozen ook het verschil tussen 1ms en 8ms alles onder de 10ms is goed. Het veschil tussen tn en ips is heel groot! en zeker niet te verwaarlozen. Ik zou daarom eerder voor dit scherm kiezen:
pricewatch: LG 27EA83R-D Zwart

I7-10700F / KFA2 GALAX GeForce GTX 1080 EXOC

Verwijderd

Ik zie nog nergens een Tobo of muis, moest je die niet ook nog hebben?

• FramesPerSecond
Kyle98 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:03:
Ik zou dat beeldscherm al helemaal niet kopen, veels te duur voor wat je krijgt.
Het verschil bij 144hz en 60hz is te verwaarlozen ook het verschil tussen 1ms en 8ms alles onder de 10ms is goed. Het veschil tussen tn en ips is heel groot! en zeker niet te verwaarlozen. Ik zou daarom eerder voor dit scherm kiezen:
pricewatch: LG 27EA83R-D Zwart
Ik ben het met je eens dat alles onder de 10ms zeer weinig verschil maakt. Ik zal het dan ook waarschijnlijk niet merken. Maar het verschil tussen een 144Hz en 60Hz scherm is wel degelijk aanwezig. Ik heb bij een vriend gebruik gemaakt van deze monitor en het voelde een stuk "smoother". Niet alleen gameplay, maar ook dagelijks gebruik zoals internet surfen. Vooral toen hij toelichtte waar het verschil in zat, zoals tekst lezen dat over het scherm verplaatst (scrollen over websites), was het verschil groot. Hij had een 60Hz scherm naast zijn 144Hz scherm, dus we konden goed vergelijken.

Daarnaast heeft de ASUS Swift PG278Q een feature waar ik al een tijdje erg naar uit zit te kijken, namelijk Nvidia G-Sync. Dit brengt dan wel extra kosten met zich mee, maar goed, dan heb je ook wat. Kort maar krachtig: geen stuttering van V-Sync en geen screentearing.

Linus legt het goed uit: YouTube: What is NVIDIA G-Sync? Explained - Tech Tips

Maar wat je zegt van het IPS paneel is wel iets om over na te denken. Voor veel mensen zal dit de doorslag geven om voor de LG te gaan. Toch is het bij mij het geval dat ik de verhoogde refreshrate en de Nvidia G-Sync feature belangrijker vind dan het verschil in kleuren. (ASUS heeft daarnaast dit TN panel volledig vernieuwd en het schijnt een fantastisch paneel te zijn).

Bedankt!
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:11:
Ik zie nog nergens een Tobo of muis, moest je die niet ook nog hebben?
Daar zeg je me wat... Ook dat was ik vergeten. Ik zal dit aanpassen in de post! Ik heb namelijk al speakers, muismat, stoel, bureau, muis, toetsenbord en microfoon. Bedankt!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:58
Google eens op AMD freesync. ;)

• FramesPerSecond
FreeSync kan nog maanden duren voordat we daar ook maar iets van te zien krijgen in Nederland. G-Sync werkt ontzettend goed en is deze maand al verkrijgbaar. FreeSync moet nog maar bewijzen dat het even goed als G-Sync zal functioneren als het op de markt wordt gebracht (Aangezien er was gesjoemeld met de prototypes die werden getoond). Ik neem aan dat AMD hier werk van gaat maken, maar hoe lang dit nog gaat duren is onbekend. Schattingen van mensen variëren van september tot voorjaar 2015. Dan maar wat extra betalen voor een monitor waar G-Sync al mooi op werkt.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
FramesPerSecond schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:50:

Oeps, helemaal vergeten! Ik heb alleen nog niet de tijd gehad om onderzoekjes te verrichten naar deze koelers. Welke zou je aanbevelen? Ik zou graag willen kiezen tussen de Scythe Mugen 4 PCGH Edition en de Thermalright True Spirit 140 Power, aangezien de andere twee opties toch wel erg prijzig zijn.
Ik neig meer naar de Thermalright, maar die is te hoog voor die case, tenzij het net zo een geval is als de Fractal Design. Daarin past die volgens de specificaties ook niet, meer dat blijkt toch te kunnen.

Wil je zeker zijn, koop dan die Scythe, die past sowieso.

• FramesPerSecond
br00ky schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:03:
[...]

Ik neig meer naar de Thermalright, maar die is te hoog voor die case, tenzij het net zo een geval is als de Fractal Design. Daarin past die volgens de specificaties ook niet, meer dat blijkt toch te kunnen.

Wil je zeker zijn, koop dan die Scythe, die past sowieso.
Dan ga ik niet onnodig risico's lopen. De Scythe schijnt echt fantastisch te zijn. Aangezien die past lijkt het me meer dan logisch om deze te nemen. Bedankt!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Zo'n systeem hoor eingenlijk een closed loop watercooler te hebben hoor, een Corsair H100i oid.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• FramesPerSecond
warhamstr schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:23:
Zo'n systeem hoor eingenlijk een closed loop watercooler te hebben hoor, een Corsair H100i oid.
Dat kost dan weer wat extra geld. De Corsair H100i is een mooi ding, maar veel performance zou ik er niet uit halen in vergelijking met de Scyth koeler. Zou je dit toch aanraden? Waarom? Bedankt :)

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-03 23:14
FramesPerSecond schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:16:
[...]

Dan ga ik niet onnodig risico's lopen. De Scythe schijnt echt fantastisch te zijn. Aangezien die past lijkt het me meer dan logisch om deze te nemen. Bedankt!
De Thermalright is iets beter dan de Scythe. De reden waarom veel mensen de Scythe nemen is omdat de Thermalright niet in elke case past. Google even of er mensen zijn die de Thermalright in jouw case hebben. Zo ja dan zou ik die nemen. De fractal Design bijvoorbeeld biedt voldoende ruimte voor de Thermalright.

Experience the mountains!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-03 21:54
weet je zeker dat een 780 Ti meerwaarde heeft boven een 780 bij gamen op 1 monitor? Want je gaat vast niet je games draaien op een 27" 1440p én een 23" 1080p tegelijk (toch?)

Dan over die monitor: g-sync is (kennerlijk) heel nieuw, als je een paar maanden wacht is er waarschijnlijk veel meer keuze in monitors en zijn er misschien ook wel ips monitoren met gsync... door nu de 1e beschikbare monitor te kopen geef je misschien wel veel te veel geld uit aan een monitor met (achteraf gezien) matige specs

edit> dure voeding met 750W kan je ook prima sli draaien en als je genoegen neemt met de paar procent lagere efficientie van een bronze voeding heb je vanaf €80 een A-merk voeding

[ Voor 15% gewijzigd door Rrob op 02-08-2014 10:28 ]

• FramesPerSecond
melwasul schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:51:
[...]

De Thermalright is iets beter dan de Scythe. De reden waarom veel mensen de Scythe nemen is omdat de Thermalright niet in elke case past. Google even of er mensen zijn die de Thermalright in jouw case hebben. Zo ja dan zou ik die nemen. De fractal Design bijvoorbeeld biedt voldoende ruimte voor de Thermalright.
Ik heb het even opgezocht en jawel, die moet passen. Nou blijkt dat de Scythe een stuk stiller is dan de Thermalright, maar dat de Thermalright wel koeler is.

Bronnen:
http://pcpartpicker.com/p...ir-case-760tblack#sort=a2
http://nl.hardware.info/r...sultaten-geluidsproductie

Wat mij voornamelijk opviel is dat de Noctua NH-D14 in vrijwel alle instanties de concurrentie vernietigt. br00ky had de NH-D15 al aanbevolen, maar die valt toch net buiten het budget. Waarschijnlijk dat ik dan toch voor de NH-D14 zal gaan.

Nu we in de €60,- zone beland zijn, komen ineens ook waterkoelingen in aanmerking. Maar dit is iets waar ik nog niet aan wil beginnen. Noem me een aansteller, maar ik kan niet de komende jaren rustig vertrouwen op een waterloop in m'n PC. Ik vind dit gewoon een akelig gevoel 8)7

Bedankt voor je input!
Rrob schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 10:08:
weet je zeker dat een 780 Ti meerwaarde heeft boven een 780 bij gamen op 1 monitor? Want je gaat vast niet je games draaien op een 27" 1440p én een 23" 1080p tegelijk (toch?)

Dan over die monitor: g-sync is (kennerlijk) heel nieuw, als je een paar maanden wacht is er waarschijnlijk veel meer keuze in monitors en zijn er misschien ook wel ips monitoren met gsync... door nu de 1e beschikbare monitor te kopen geef je misschien wel veel te veel geld uit aan een monitor met (achteraf gezien) matige specs
De kwestie van de videokaarten is iets waar ik lang over na heb gedacht. Aangezien ik gebruik wil gaan maken van de 120-144Hz refreshrate kan ik elke frame gebruiken. De performance-toename van een 780 Ti ten opzichte van een 780 is voor mij aanzienlijk genoeg om de extra €150,- uit te geven. En vergeet niet dat een sprong van 1080p naar 1440p erg zwaar is.

Je hebt helemaal gelijk. De prijs van de ASUS Swift zal ontzettend gaan dalen ben ik bang. De G-Sync functie zal waarschijnlijk de standaard worden in de toekomst. Daarnaast zal in een aantal maanden ook FreeSync de markt toetreden. Hierdoor zal de concurrentie ontzettend toenemen waardoor prijzen weer gaan zakken.

Maar ik zit nu al maanden uit te kijken naar G-Sync. Ik heb het geld er dan simpelweg voor over. Voor veel mensen zal het waarschijnlijk niet de verstandigste keuze zijn, en misschien dat ik te veel beïnvloed ben door de marketingtechnieken van ASUS en Nvidia, maar ik kan gewoon letterlijk niet wachten tot G-Sync eindelijk beschikbaar is.

Toch bedankt voor je oplettendheid! :)

[ Voor 38% gewijzigd door FramesPerSecond op 02-08-2014 10:17 ]

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-02 12:47

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

De Therlmalright TRUE Spirit 140 Power verslaat de NH-D14 met een andere ventilator of als ze de zelfde gebruiken, die koeler is echt een beest voor zijn geld. Maar waar zie jij hem staan dan bij die HWI lijst ;)

bron:
http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=269339

[ Voor 12% gewijzigd door DarkBlaze op 02-08-2014 10:24 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:11
Wat is het nut van G-Sync op een 144Hz monitor?
Onder de 144 fps heb je sowieso geen last van tearing of v-sync stuttering.

• FramesPerSecond
DarkBlaze schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 10:22:
De Therlmalright TRUE Spirit 140 Power verslaat de NH-D14 met een andere ventilator of als ze de zelfde gebruiken, die koeler is echt een beest voor zijn geld. Maar waar zie jij hem staan dan bij die HWI lijst ;)

bron:
http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=269339
Na flink wat lezen en meten ben ik toch weer verbaasd. Ik moet eens stoppen met zo snel conclusies trekken en wat meer aandacht besteden aan onderzoeken op internet. Het linkje van het onderzoek dat je hebt gestuurd heeft ontzettend geholpen. Ik heb zelf uitgevogeld dat de grote Thermalright koeler moet passen in de Corsair 760T. Het is dus toch de Thermalright die hier de beste keuze is!

Bedankt!
wappiewappie schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 11:46:
Wat is het nut van G-Sync op een 144Hz monitor?
Onder de 144 fps heb je sowieso geen last van tearing of v-sync stuttering.
Niet alle games kan de PC op 144fps gaan spelen. Om een zo veelzijdig mogelijke PC te bouwen heb ik graag G-Sync achter de hand, voor opkomende en grafisch-uitdagende games die de PC niet op 120+ fps kan berekenen. Toch een scherpe opmerking, bedankt.

[ Voor 23% gewijzigd door FramesPerSecond op 02-08-2014 11:50 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Misschien is een 512GB SSD ook nog wel het overwegen waard. Ik heb zelf een 256GB SSD in m'n game pc zitten, maar met spellen als titanfall en Battlefield 4 gaat de ruimte wel heel erg snel op. Alleen die twee games zijn bij elkaar al 100GB namelijk.

• FramesPerSecond
Satch schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 11:54:
Misschien is een 512GB SSD ook nog wel het overwegen waard. Ik heb zelf een 256GB SSD in m'n game pc zitten, maar met spellen als titanfall en Battlefield 4 gaat de ruimte wel heel erg snel op. Alleen die twee games zijn bij elkaar al 100GB namelijk.
Ik snap wat je bedoeld. Ik heb echter nooit meer dan 4 spellen geïnstalleerd dus voor mij zou de 256GB voldoende moeten zijn. Mocht ik te kort komen dan kan ik een spel verwijderen, of gewoon tegen die tijd nog een SSD erbij kopen.
Bedankt voor je opmerking, het heeft me wel aan het denken gezet. Dit is zeker iets om rekening mee te houden. ;)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

G-sync gaat NOOIT een standaard worden, want, heel simpel: het is Nvidia only: Het werkt alleen met Nvidia kaarten en schermmakers moeten hardware van Nvidia kopen om het te laten werken. Dus, de schermmakers hebben bij een G-sync scherm al 50% minder mogelijke klanten, en ze moeten nog eens meer betalen voor de productie ook.

Zie Cuda wat nu langzaam verdrongen wordt door openCL, en al helemaal PhysX.

Freesync, of hoe het ook maar gaat heten, is gebruik maken van een DP standaard, welke gewoon gratis te gebruiken is, en als Nvidia eens nadenkt, met 100% van de videokaarten op de markt zal werken. Ja, het duurt nog eventjes eer die standaard doordruppelt naar de schermfabrikanten, maar dan heb je ook wat, namelijk betere schermen voor een lagere prijs.

Betere schermen? Ja, want momenteel zit G-sync alleen maar op gaming 144hz TN schermen. En TN is een ronduit waardeloze techniek met geen enkel voordeel meer, slechts nadelen. Slecht contrast, slechte kleuren, slechte kijkhoeken, ghosting en reactietijden zijn bij IPS en AMVA zeer ver teruggebracht en dus niet meer de USP's van TN. En er zijn zelfs al IPS schermen die richting de 120hz kunnen worden overgeklokt, de befaame koreaanse 1440p panelen.

Op 1440p is Nvidia kiezen sowieso een gekke keuze, vanwege het weinige geheugen + kleinere geheugenbus. De R9 290 heeft meer geheugen [handig bij hogere resoluties] + een grotere geheugenbus, waardoor het geheugen ook veel sneller aangesproken kan worden.

De MSI Gaming 5 is niet zo interessant qua mobo, 4+1 fases, normale kwaliteit mosfets. Dan kun je beter de Gigabyte Gaming 5 nemen, met 8+2 fases, die nog goedkoper is. Grote kans dat die net wat lekkerder overklokt.

People as things, that’s where it starts.

• FramesPerSecond
VasZaitsev schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 12:02:
G-sync gaat NOOIT een standaard worden, want, heel simpel: het is Nvidia only: Het werkt alleen met Nvidia kaarten en schermmakers moeten hardware van Nvidia kopen om het te laten werken. Dus, de schermmakers hebben bij een G-sync scherm al 50% minder mogelijke klanten, en ze moeten nog eens meer betalen voor de productie ook.

Zie Cuda wat nu langzaam verdrongen wordt door openCL, en al helemaal PhysX.

Freesync, of hoe het ook maar gaat heten, is gebruik maken van een DP standaard, welke gewoon gratis te gebruiken is, en als Nvidia eens nadenkt, met 100% van de videokaarten op de markt zal werken. Ja, het duurt nog eventjes eer die standaard doordruppelt naar de schermfabrikanten, maar dan heb je ook wat, namelijk betere schermen voor een lagere prijs.

Betere schermen? Ja, want momenteel zit G-sync alleen maar op gaming 144hz TN schermen. En TN is een ronduit waardeloze techniek met geen enkel voordeel meer, slechts nadelen. Slecht contrast, slechte kleuren, slechte kijkhoeken, ghosting en reactietijden zijn bij IPS en AMVA zeer ver teruggebracht en dus niet meer de USP's van TN. En er zijn zelfs al IPS schermen die richting de 120hz kunnen worden overgeklokt, de befaame koreaanse 1440p panelen.

Op 1440p is Nvidia kiezen sowieso een gekke keuze, vanwege het weinige geheugen + kleinere geheugenbus. De R9 290 heeft meer geheugen [handig bij hogere resoluties] + een grotere geheugenbus, waardoor het geheugen ook veel sneller aangesproken kan worden.

De MSI Gaming 5 is niet zo interessant qua mobo, 4+1 fases, normale kwaliteit mosfets. Dan kun je beter de Gigabyte Gaming 5 nemen, met 8+2 fases, die nog goedkoper is. Grote kans dat die net wat lekkerder overklokt.
G-Sync of FreeSync of whatever-Sync zal de standaard worden, oké.

De kleuren en het contrast van de ASUS Swift zijn ontzettend verbeterd (en nee, dat zegt niet alleen ASUS zelf). Er zijn al zat reviews te vinden op internet waarin naar voren komt en waar ook letterlijk wordt geconstateerd dat dit één van de beste, als het al niet het beste TN panel in een monitor is.

De kleine geheugenbus in de Nvidia 780Ti is geoptimaliseerd voor resoluties 1080p tot 1440p. Moet dus geen probleem zijn. Daarnaast is de extra VRAM die gevonden kan worden in AMD videokaarten pas interessant als je gaat kijken naar 4K. Nvidia kiezen voor een 1440p monitor is dus helemaal niet "sowieso een gekke keuze".

Zoals ik al eerder heb aangetoond is mijn kennis op het gebied van moederborden mijn zwakke plek. Wat je zegt over de extra fases en lagere prijs is echter zeer interessant. De reden dat ik voor een MSI heb gekozen is omdat ik van plan ben een MSI videokaart te kopen. Om de een of andere reden leek het mij verstandig om deze twee merken te matchen, misschien dat het beter zou presteren. Waarschijnlijk dat dit echter onzin is. Ik zal eens kijken naar de Gigabyte, bedankt!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
FramesPerSecond schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 12:16:
[...]
Waarschijnlijk dat dit echter onzin is.
Exact.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het beste TN paneel wordt nogsteeds afgemaakt door een middelmatig IPS of AMVA paneel, inherent aan de techniek, jammer maar helaas. Door hoe de/het TFT is opgebouwd, zal TN simpelweg nooit echt goede kijkhoeken kunnen krijgen, nooit echt goed contrast kunnen krijgen en nooit echt goede kleuren kunnen krijgen. Natuurlijk zal die Asus heel wat beter zijn dan een goedkoop Medion schermpje van 80 euro, echter, als ik een paar honderd euro zou moeten uitgeven aan een scherm, zou ik kijken naar een Koreaanse 1440p IPS scherm die overklokbaar is. Dan heb je een geweldig scherm voor een scherpe prijs.

Overigens, als pricewatch: Asus Republic Of Gamers Swift PG278Q Zwart de monitor is die je bedoeld, kun je 2 van die Koreanen halen. Overigens zie ik die Swift de komende tijd niet echt halveren in prijs ofzo, gezien dat ding behoorlijk uniek is met zijn G-sync ondersteuning en 1440p TN scherm. Dat ding is hopeloos overpriced. * RobinHood mompelt iets over een 6-way eyefinity met GW2265M's

Nvidia kiezen is eigenlijk sowieso een gekke keuze, en zeker de 780ti. De prijs/prestatie van dat ding slaat nergens op, als je zo graag maximale prestaties wilt met 3GB/384bits, neem dan een CF opstelling van 2x 280(x).

3GB op 1440p is wellicht nu nog genoeg, echter, ik zie dat eerlijk gezegd over een vrij korte tijd ook al te weinig zijn, al is de GPU zelf waarschijnlijk een grotere bottleneck. Vergeet niet dat het verschil tussen FHD en 1440p behoorlijk groot is. FHD heeft bijna 2.1 MP, 1440p zit op 3,7, bijna 2x zoveel. 2x zoveel geheugen nemen als nu nodig is op FHD lijkt mij dan een veilige zet. En dan kom je toch eigenlijk al op 4GB uit.

People as things, that’s where it starts.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:43
Ik weet niet of het rog swift topic al gelinked was?
[ASUS PG278Q ROG SWIFT]Ervaringen & Discussie

Scherm is slecht leverbaar, blijkbaar komt er pas de 18e weer voorraad, dan is het maar de vraag of dat ook niet gelijk weg is.

Goed, als je die monitor wilt moet je dus ook een nvidia kaart voor de gsync hebben, en die hebben bij de topkaarten helaas geen goeie price/performance, maar wel goeie performance :).

tn, ips of va is altijd een tradeoff, tn heeft de beste respons, maar als je je hoofd niet ongeveer recht voor het scherm houdt zie je de brightness verlagen en de kleuren iets veranderen. De overclockbare ips schermen zijn een grote bende qua motion blur, maar gedragen zich beter qua kijkhoeken.

Eizo heeft een VA scherm met strobing die op hoge frequentie kan werken, dit is waarschijnlijk het beste scherm qua beeldkwaliteit, maar is "slechts" 24" 1080p, en geen gsync. De swift kan overigens ook stroben, maar dan moet gsync uit.

[ Voor 6% gewijzigd door haarbal op 02-08-2014 15:05 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

• FramesPerSecond
Ik had gezien dat de monitor een hele korte tijd leverbaar was. Ik vond dit onwaarschijnlijk en vandaar dat ik nog niet besteld heb. Ik baal dat ik niet gepre-ordered heb, dan had ik hem al in huis gehad... Ach ja.

De kijkhoeken maken mij zeer weinig uit. De kleuren van de TN panel zullen naar mijn smaak gewoon voldoende zijn. Dit scherm tikt verder alle boxjes aan en mijn keuze staat dus vast. Ik weet dat ik veelste veel betaal voor de monitor, en ook voor de videokaart, maar voor de 'experience' moet dat maar gewoon gebeuren. Toch bedankt voor jullie oplettendheid. (Mijn eigenwijsheid is toch geen goede eigenschap ben ik bang) :s

Bedankt voor jullie input!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Weet je wel zeker dat je echt € 2100 gaat uitgeven aan een pc, terwijl je hier ook 2 of zelfs 3 goede gamepc's van zou kunnen kopen in de komende jaren? Dan ben je dus iedere keer helemaal up to date.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Jorgen schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 21:24:
Weet je wel zeker dat je echt € 2100 gaat uitgeven aan een pc, terwijl je hier ook 2 of zelfs 3 goede gamepc's van zou kunnen kopen in de komende jaren? Dan ben je dus iedere keer helemaal up to date.
Ik weet het niet, maar dit topic is eigenlijk al 3 weken "offline". Advies lijkt me niet meer nodig. :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat had ik niet gezien, ik herinnerde me dit topic, las het nog eens door en zag dat die vraag eigenlijk nog niet gesteld was, vandaar. Waarschijnlijk heeft de TS allang zijn systeempje en is heerlijk op ultra hd en alles superhigh aan het gamen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:18
@TS, misschien een foto van je systeem in werking? Ben wel benieuwd hoe alles bij elkaar er nu uit ziet :)

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-03 14:38
het is geen 2100 euro aan de pc maar 1400 euro:p. Het scherm is ook redelijk prijzig he:)

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:40
Ik zou even kijken of je niet beter kunt wachten op de GTX 880. Of je koopt die over een paar maanden, of je koopt dan de 780 GTI voor een veel zachtere prijs.

Ja je kunt altijd blijven wachten in computerland, maar die 780 is al bijna een jaar uit en is zijn geld mijns inziens op dit moment niet meer waard.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ferluci92 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 09:45:
het is geen 2100 euro aan de pc maar 1400 euro:p. Het scherm is ook redelijk prijzig he:)
750 euro voor een scherm is dan ook veel te veel, ja ook voor G-sync. Voor dat geld kan je ook een flink scherm kopen én een tweede videokaart. Meer power zorgt ook voor minder stutter.

De G-Sync techniek is verder enorm interessant, maar pas als de prijzen over een jaar of 2 betaalbaar zijn én zowel voor AMD als Nvidia beschikbaar, dan pas heb je er echt wat aan. Tegen die tijd is dit €750 scherm ook geen drol meer waard.

TS geeft aan dat hij niet meer wil wachten, maar ik zou toch overal ietsje lager op inzetten en dan maar upgraden als de tijd daarvoor rijp is. De nu gekozen componenten hebben dan nog een prima restwaarde en het geld wat je bespaart kan je ook gewoon lekker op de bank zetten.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Lucasino
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-12-2024

Lucasino

Joe!

Neem een goedkopere monitor en een 290... De monitor is overpriced en je gaat die 144FPS nooit halen op 1440P..

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:45
Je betaald wel overal de hoofdprijs voor volgens mij. Mijn desktop heeft nog geen €1000 gekost en doet nauwelijks onder voor jouw build...
gallery: Wolfos

EDIT:
Oh, da's dus voornamelijk de monitor. Daar keek ik overheen.

[ Voor 14% gewijzigd door Wolfos op 25-08-2014 22:11 ]

Verwijderd

Wolfos schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:08:
Je betaald wel overal de hoofdprijs voor volgens mij. Mijn desktop heeft nog geen €1000 gekost en doet nauwelijks onder voor jouw build...
gallery: Wolfos

EDIT:
Oh, da's dus voornamelijk de monitor. Daar keek ik overheen.
Ik wens jou nog veel geluk met je voeding ;) Spreek je over 2 jaar wel als je halve computer is ontploft mwhahha.
Zet hier trouwens maar een slotje op, anders wordt het hier teveel off-topic.

Verwijderd

die i5 is misschien genoeg om een 780ti bij alle games op 100% te laten draaien, maar als je ooit nog een 780ti koopt, komt die niet op 100% bij veel nieuwe games met deze processor. Ik raad je aan om te kijken naar hyperthreading, misschien een intel xeon E3-1220/1230 v2/v3 of een i7 4770(of 4770k). Die intel Xeon's zijn heel mooi, alleen zit er geen ingebouwde graphics op, dus als je videokaart kapotgaat heb je dan niks.
Pagina: 1