Zoals de title al ongeveer verteld, ben ik van plan een eigen server op te gaan zetten, maar ben ik er nog niet helemaal uit wat voor componenten ik precies wil gaan bestellen hiervoor. Daarom de vraag of er nog toevoegingen en/of verbeteringen mogelijk zijn aan wat ik op dit moment van plan ben (zie hieronder).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Server hosting, hierop zal de volgende software zeker moeten kunnen draaien:
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximum van het hele systeem ligt op 500 euro, het liefst zit ik daarnaast wel onder de 400 euro tenzij er een goede reden voor is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De optie welke ik zelf nog open heb staan is een mogelijk een SSD, maar dit leek me op dit moment niet het geld waard, en hiernaast een minimale performance boost te geven.
De 3TB schijf is zeker een minimum aan opslag, simpelweg omdat hier veel films/series/muziek etc. opgeslagen gaat worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op dit moment had ik het volgende uitgezocht:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De server moet redelijk compact zijn (zie case hierboven), daarnaast wil ik het stroomverbruik ook niet overdreven hoog hebben.
Ga je overklokken?
Nee, hoogstwaarschijnlijk niet
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Server hosting, hierop zal de volgende software zeker moeten kunnen draaien:
- Persoonlijke Web/Mail hosting
- XBMC (Media server)
- Gaming servers
- Virtual boxing
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximum van het hele systeem ligt op 500 euro, het liefst zit ik daarnaast wel onder de 400 euro tenzij er een goede reden voor is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De optie welke ik zelf nog open heb staan is een mogelijk een SSD, maar dit leek me op dit moment niet het geld waard, en hiernaast een minimale performance boost te geven.
De 3TB schijf is zeker een minimum aan opslag, simpelweg omdat hier veel films/series/muziek etc. opgeslagen gaat worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op dit moment had ik het volgende uitgezocht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon 5350 Boxed | € 47,- | € 47,- |
| 1 | ASRock AM1H-ITX | € 47,05 | € 47,05 |
| 1 | WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB | € 100,88 | € 100,88 |
| 1 | MS-Tech CI-70 (60 watt voeding) | € 61,14 | € 61,14 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 121,95 | € 121,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 378,02 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De server moet redelijk compact zijn (zie case hierboven), daarnaast wil ik het stroomverbruik ook niet overdreven hoog hebben.
Ga je overklokken?
Nee, hoogstwaarschijnlijk niet