Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor thuis gebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en zou daar graag wat advies bij krijgen.
Momenteel heb ik een Acer Aspire 7740G-334G64Mn
Deze beviel op zich wel aardig, maar nu hij aan vervanging toe is wil ik toch een treetje omhoog.
Ik gebruik hem dagelijks want ik heb geen gewone pc.
Wat ik er vooral mee doe, het gewone surf en mail werk, daarnaast paint shop pro, zo nu en dan een game (geen hele zware) en kijk ik series e.d.
Kortom niet echt veel bijzonders geloof ik.

Mijn budget is zo'n 700 euro.
Mijn huidige laptop heeft een 17" scherm en dat wil ik toch wel graag weer hebben.
Ik sleep hem nauwelijks mee, misschien een keer op vakantie maar gewicht is dus niet belangrijk.
Accuduur maakt me ook niet echt uit, heb een stopcontact bij de hand.

Nou heb ik momenteel een Acer, deze is nu een paar jaar oud en hiervoor heb ik een Asus gehad en die gaf het na iets meer dan een jaar al op.
Ik heb gezocht op internet en tja de ene zegt deze is goed en de ander zegt weer dat dat merk prut is, kortom ik zie zo onderhand door de bomen het bos niet meer en sta dus zeker open voor alternatieven/tips e.d.

Nu zie ik iedereen links naar laptops plaatsen in hun topic en ik heb geen idee hoe ik dat doe.
Net geprobeerd en toen werd hij al geplaatst terwijl ik nog niet klaar was.
Dus ik doe het even zo, sorry...

De twee die ik zelf tot zo ver als optie gevonden heb zijn:
Acer Aspire E1-771G-53238G1Tnii en deze kwam ik tegen voor 669 euro
Of deze:
Acer Aspire E5-771G-5159 en die kwam ik tegen voor 675 euro

Zijn deze geschikt voor mij of zit ik helemaal verkeerd te kijken?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2014 11:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die me advies geven kan?

• Stefanto
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 16:11
Verwacht niet dat binnen een dag zomaar iedereen reageert. Niet iedereen heer ervaring met acer of laptop.

Ik kan je wat advies geven. Je zegt dat je paint shop en soms een spel speel. Als ik dat hoor, hoor ik eigen dat je een videokaart in de laptop wil hebben. Dit zal dan wel wat meer kosten +100-200euro.

Als je dat niet wil zou je voor 700 een mooie kunnen krijgen. Antwoord geven op je vraag, (ik ben geen acer fan) maar ik zou voor de Acer Aspire E1-771G-53238G1Tnii gaan. Wil je lange accu duur dan neem de andere. Waarom dan? LINK

PS als je een link wil plaatsen dan kan dat via het uitgebreide reactie menu (dus niet reageren via de onderste balk. Hier kan je link toevoegen voorbeeld: [ url="http://www.cpu-world.com/Compare/153/Intel_Core_i5_Mobile_i5-3230M_%28BGA%29_vs_Intel_Core_i5_Mobile_i5-4210U.html"]LINK[/url ]

[ Voor 5% gewijzigd door Stefanto op 03-08-2014 09:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel, ook voor de link, nou heb ik weer iets geleerd.
Het hoeft niet perse een Acer te zijn, mocht jij of iemand anders iets anders weten dan hoor ik dat graag.
Ik kijk nu bij Acer omdat mijn huidige laptop ook een Acer is en die heeft in de afgelopen jaren geen problemen gehad, maar ik ben niet getrouwd met dat merk haha.

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mocht je met enige regelmaat series kijken op je laptop, raad ik je aan om toch voor een FULL HD scherm te gaan.
Wat voor spelletjes speel je? Zijn het voornamelijk spelletjes, die je speelt in bijvoorbeeld browsers of?

Tevens is Acer geen slecht merk. Ze hebben hun slechte periodes gekend, maar de laatste tijd brengen ze kwalitatief redelijke nette laptops uit. Ik heb zelf (nog steeds) 2 laptops van Acer, die mij nog nooit in de steek hebben gelaten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja de spelletjes zijn voornamelijk online spelletjes, gewoon om af en toe even lekker te relaxen.
Dus bijvoorbeeld op facebook ofzo.
Geen grote heavy spellen die veel eisen van een laptop.
Verder kijk ik veel series online en dat ik daar goed beeld bij heb en dat die vlot laden/afspelen vind ik belangrijker.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-11 18:49
Lang leve de Best Buy Guide!
Deze maand is het een laptop-guide (zie de Frontpage)

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik gezien ja, maar beiden niet wat ik zoek.
Zowiezo kost de ene veel meer dan dat ik er aan uit kan geven en ik wil een 17" scherm houden.
Ik ben nu even aan het kijken naar laptops met een full hd scherm, had daar nog totaal niet naar gekeken dus ook geen idee wat voor prijskaartje daar aan zou hangen.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik snap je punt maar heb je de TS wel goed gelezen?
- Minimaal 17"
- Budget rond € 700,-
In de BBG heb je dan geen keus ;)

@Jolanda; Heb je de tweakers Pricewatch al geprobeerd?
Gezien je eisen volstaat de ingebouwde Intel HD graphics wel, althans wat versta je onder geen hele zware game?
En zoals je net ook meld, full-hd is ook mogelijk in die price range.
Laatste punt; SSD? ( scheelt enorm in de opstarttijd )

Wear Sunscreen!

Verwijderd

Topicstarter
SSD...oke, deze leek moest even opzoeken wat dat inhoud haha.
Tja de opstarttijd is voor mij niet doorslag gevend, meestal zet ik 's morgens mijn laptop aan en laat hem dan opstarten terwijl ik mijn hondjes eten en medicatie geef.

Belangrijkste voor mij is dat ik er met psp foto's mee kan bewerken en flyers maken, een spelletje op bijvoorbeeld facebook of een "simpel" spel kan doen zoals bijvoorbeeld (moest ff denken want heb al lang geen spel meer gespeeld haha) Anno 1404 ofzo en series online kan kijken met goed beeld.

De pricewatch had ik toevallig net tevoorschijn gehaald.

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Dan is de SSD niet echt van belang dus, de laptops die je zelf gevonden had voldoen prima aan jou wensen. Andere keuzes die ik zou overwegen:
Alhoewel ik persoonlijk voor een full-hd zou kiezen wordt daardoor de keuze wat lastiger voor € 700,- ( alleen HP of Asus en dat zijn niet mijn eerste keus merken )
Bij geen full-hd kom ik op de volgende lijst en is pricewatch: Lenovo IdeaPad G710-59415107 in mijn optiek de "beste" keus. Ik lees veel dat Lenovo kwalitatief goede laptops maakt. Plus deze heeft een I7 CPU, 17,3" scherm en een Hybrid 1 TB harde schijf dus toch wat sneller opstarten dan een gewone HD. En de prijs lijkt mij zeer goed.

Ga je iets meer spenderen ( € 760,- ) dan heb je wel een redelijke laptop met Full-HD, SSD én 1 TB HDpricewatch: Acer Aspire E5-771-59VD ( en deze geeft wel wat meer het "treetje omhoog" gevoel )

Al de genoemde laptops hebben een geïntegreerde videokaart waarbij facebook spelletjes en Anno 1404 prima op te spelen zijn evenals Photoshop.
Maar misschien dat iemand er een ander perspectief op heeft.

Wear Sunscreen!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel, ik ben inmiddels al een heel eind wijzer en ben er nu uit dat ik inderdaad voor een full hd scherm wil gaan.
Ik begrijp de prijs hierdoor hoger zal liggen, dus die pas ik bij deze aan tot 800 euro.

Heb me al in geen jaren meer in laptops verdiept, de laatste keer was toen ik op zoek was voor mijn huidige en ik wil geen overhaaste beslissingen nemen, het is voor mij een grote aankoop dus...
Ik heb al weer een hoop bij geleerd en daar ben ik al heel blij mee.

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

17" met full-hd en een budget tot € 800,- maakt de keuze natuurlijk heel beperkt en ik zou dan zeker voor de eerder genoemde pricewatch: Acer Aspire E5-771-59VD gaan, beste bang for buck in mijn ogen.
Ik heb ook nog even bij Dell.nl gekeken maar daar zat ook niks bij wat binnen de prijs aan je eisen voldoet.

Wear Sunscreen!

Pagina: 1