Paar maanden geleden heb ik een systeempje voor een kennis gebouwd met de volgende onderdelen.
Asrock H81M-DGS 2.0
Intel Pentium G3420
8GB Kingston HyperX Blue DDR3 1600
Crucial M500 120 Gb SSD
Corsair VS350 psu
Nu heeft dit systeem een paar maanden probleemloos gedraaid maar sinds een week of twee wil het af en toe niet opstarten.
De fans draaien dan een seconde en het systeem start niet door.
Dit doet ie dan een paar maal totdat de powerknop helemaal geen reactie meer geeft.
Na een bios-reset wil het systeem soms weer opstarten.
Is het systeem eenmaal opgestart dan kun je het vanuit windows net zo vaak opnieuw opstarten als je wilt, geen probleem.
Bios staat al de laatste versie op.
Windows 7 x64
Wat zou dit kunnen zijn?
Moederbord gaar of toch de voeding?
Nu kan ik het moederbord en voeding terugsturen naar de webshop maar ik ben bang dat ze hem dan even testen, geen probleem vinden en weer terugsturen met een rekening van 17,50 plus de verzendkosten.
Dan kan ik net zo goed een nieuw moederbordje bestellen a 40€.
Als ik maar zeker wist dat het het moederbord is.
Iemand zoiets al eens meegemaakt?
Asrock H81M-DGS 2.0
Intel Pentium G3420
8GB Kingston HyperX Blue DDR3 1600
Crucial M500 120 Gb SSD
Corsair VS350 psu
Nu heeft dit systeem een paar maanden probleemloos gedraaid maar sinds een week of twee wil het af en toe niet opstarten.
De fans draaien dan een seconde en het systeem start niet door.
Dit doet ie dan een paar maal totdat de powerknop helemaal geen reactie meer geeft.
Na een bios-reset wil het systeem soms weer opstarten.
Is het systeem eenmaal opgestart dan kun je het vanuit windows net zo vaak opnieuw opstarten als je wilt, geen probleem.
Bios staat al de laatste versie op.
Windows 7 x64
Wat zou dit kunnen zijn?
Moederbord gaar of toch de voeding?
Nu kan ik het moederbord en voeding terugsturen naar de webshop maar ik ben bang dat ze hem dan even testen, geen probleem vinden en weer terugsturen met een rekening van 17,50 plus de verzendkosten.
Dan kan ik net zo goed een nieuw moederbordje bestellen a 40€.
Als ik maar zeker wist dat het het moederbord is.
Iemand zoiets al eens meegemaakt?