Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Foutmelding ASP site

Pagina: 1
Acties:

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Eigenlijk hoort het hier niet, neem ik aan. Maar ik krijg een ASP foutmelding als ik bij ons op kantoor zit. Als ik ergens anders zit niet. Omdat ik niet weet wat het is.. en waar het aan ligt (aan de site of aan het WiFi). Het probleem is dat het alleen gebeurt als ik hier op het werk zet, ergens anders nooit.

De foutmelding is als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.pixentral.com/pics/1QRNzYE7yZWCugvIELPSN6ppZSLSn80.jpg

Ik heb de AP al herstart, maar verder kan ik gewoon niks bedenken..

[ Voor 9% gewijzigd door Red-Front op 01-08-2014 09:36 ]

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:56

BoAC

Memento mori

Blijkbaar stuur je vanaf je werkplek op je werk andere query-data dan vanaf een andere werkplek.
De applicatie gaat daar niet goed mee om.

Het ligt dus aan de applicatie. Ga je met verschillende browsers naar de applicatie of browse je vanaf je werk via een proxy server?

En niet onbelangrijk:
Al de bouwer van de applicatie geïnformeerd?

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Bedankt voor je antwoord. Ik werk altijd in Safari, maar ik heb niet het idee dat het ligt aan hetgeen dat ik invoer.. ik wil je niet terecht wijzen maar ik doe buiten de deur hetzelfde werk en daar gaat het altijd goed, maar op kantoor gaat het niet goed.

De maker had ik nog niet op de hoogte gesteld omdat ik aannam dat het niet bij hun lag..

Zal even kijken wat ze er van vinden.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11 14:26

Haan

dotnetter

Red-Front schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:47:

De maker had ik nog niet op de hoogte gesteld omdat ik aannam dat het niet bij hun lag..

Zal even kijken wat ze er van vinden.
Een server error ligt sowieso aan de applicatie, blijkbaar wordt ergens een string niet gevuld wat niet goed wordt afgevangen in de code.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 13:00
Toevallig ipv6 in plaats van ipv4 en is de applicatie hier niet op voorbereid?

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 13:04
Als ik de error zo scan, lijkt het er op alsof ergens je IP/Proxy/Soortgelijke data wordt afgevangen. Vanaf je werk is één van die datavelden leeg en de applicatie heeft geen goede foutafhandeling daarvoor -> error

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:48
Nielsvr schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:51:
Als ik de error zo scan, lijkt het er op alsof ergens je IP/Proxy/Soortgelijke data wordt afgevangen. Vanaf je werk is één van die datavelden leeg en de applicatie heeft geen goede foutafhandeling daarvoor -> error
Precies, de fout moet gewoon in de applicatie zitten. Blijkbaar wordt er geprobeerd een Split() op een NULL value te doen. Dat kan natuurlijk niet. De applicatie zou zo aangepast moeten worden dat dit afgevangen wordt.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 17:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

BoAC schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:41:
En niet onbelangrijk:
Al de bouwer van de applicatie geïnformeerd?
Al was het alleen maar om op te merken dat dit soort technische foutmeldingen met allerlei interne code-details never nooit niet aan een gebruiker getoond horen te worden. Hackers vinden dit soort errors heel fijn, omdat ze zo een boel te weten kunnen komen over de code en eventuele kwetsbaarheden daarin.

* Orion84 gokt ook op een proxie die wat geks doet met het verzoek dat richting de applicatie gaat.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:56

BoAC

Memento mori

Orion84 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:59:
[...]

Al was het alleen maar om op te merken dat dit soort technische foutmeldingen met allerlei interne code-details never nooit niet aan een gebruiker getoond horen te worden. Hackers vinden dit soort errors heel fijn, omdat ze zo een boel te weten kunnen komen over de code en eventuele kwetsbaarheden daarin.

* Orion84 gokt ook op een proxie die wat geks doet met het verzoek dat richting de applicatie gaat.
Ook dat ja, hoewel ik niet denk dat je bij deze fout code injection voor elkaar gaat krijgen..

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 17:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat zeg ik ook niet, maar het gaat om het principe dat je dit soort info binnenboord moet houden (ook omdat het alles behalve gebruiksvriendelijk is).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Orion84 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:59:
[...]

...maar daar moet als kanttekening bij dat als die errors "binnen kantoor" gehouden worden 't probleem iets minder serieus is. Wellicht wordt op publiek toegankelijke plekken wél een "generieke(re)" foutmelding gegeven. Netjes is anders though...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:52
Wordt de referral URL mogelijk eruit gegooid door de corporate firewall/virus scanner? En hier niet op gecheckt?

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Is intern toevallig ook op de webserver en staat custom errors in de web.config op remoteonly?

Dan treedt de error buiten je netwerk wel op maar zie je hem niet, alleen op het lokale netwerk.
Pagina: 1