Twee audiobronnen (PC en TV) tegelijk afspelen

Pagina: 1
Acties:

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-01 09:31
Beste mensen,

De situatie is als volgt: ik heb momenteel een Logitech Z-5500. Prima ding, niets mis mee. Behalve dan dat het niet mogelijk is om twee audiobronnen tegelijkertijd af te luisteren. Het gebeurt regelmatig dat ik de tv aan heb staan tijdens het gamen, maar ik moet dan switchen naar de input van OF tv OF pc. Terwijl ik juist graag een 'mix' zou willen horen.

Enfin, de Z-5500 kan dat dus niet. Maar nu ga ik binnenkort verhuizen en daar komt ook een nieuwe audio-setup bij. Ik zou graag willen dat het dan wel kan, en het liefst zowel de tv als de pc via optical verbinden naar een nieuwe receiver + speakers. Nu heb ik een beetje ingelezen en van wat ik kan vinden zijn er geen versterkers die twee optische ingangen tegelijk kunnen afspelen. Klopt dat? Zo ja, zou dan de enige optie zijn om de twee ingangen via een mixer naar de receiver te sturen? Overigens zou ik er ook mee kunnen leven als de tv niet via optical, maar gewoon via tulp o.i.d. wordt aangesloten.

Best apart eigenlijk, ik kan toch niet de enige zijn die beide bronnen (TV en PC) tegelijk wil kunnen horen?

Ik hoor graag jullie advies!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-01 14:37
Wat mij betreft, je bent de eerste die ik dit ooit heb horen vragen. Ik kan me niet voorstellen waarom je dit zou willen :? Twee geluidsbronnen door elkaar heen horen... :/

Tuurlijk zijn er wel oplossingen voor, de ene heb je zelf al aangegeven. De spullenboel aansluiten op een mixer en als 1 geluid de receiver insturen. Ik weet niet of er mixers zijn die digitaal ingangsgeluid accepteren...

De andere optie zou kunnen zijn twee receivers neerzetten en deze op dezelfde speakers aansluiten.

Wat je ook nog zou kunnen doen, maar dan wordt het wel erg houtje touwtje. Beide bronnen (tv & pc) uitsturen met tulp, vervolgens deze 2 tulp kabels via een verloopje naar 1 tulp kabel laten komen. Vervolgens deze ene tulp kabel in je audio set stoppen. Dan zou je hetzelfde resultaat moeten krijgen, zij het dat dit niet digitaal is en alleen maar stereo.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:59
Tijdelijke oplossing kan zijn door het geluid van je TV via de PC te laten lopen (koptelefoonaansluiting van de TV naar een Line In poortje), vervolgens in Volumebeheer van Windows aanzetten dat die input hoorbaar moet zijn.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:53

DjVe

Hatsaflats!

Klein mengpaneeltje?

• brainovic
Haha kennelijk is het verzoek toch aparter dan ik dacht. Mixer zou inderdaad kunnen, maar dat zal vast weer aardig wat extra gaan kosten als hij ook digitaal moet kunnen. De oplossing van ShitHappens zou inderdaad ook het proberen waard kunnen zijn om eens te kijken of dat veel kwaliteitsverlies oplevert.

Het is overigens ook bedoeld voor de situatie dat mijn vriendin tv wil kijken en ik wil gamen. Vind het persoonlijk irritant om met een koptelefoon op te gamen :) .

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:34
Flans schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 07:44:
De andere optie zou kunnen zijn twee receivers neerzetten en deze op dezelfde speakers aansluiten.

Wat je ook nog zou kunnen doen, maar dan wordt het wel erg houtje touwtje. Beide bronnen (tv & pc) uitsturen met tulp, vervolgens deze 2 tulp kabels via een verloopje naar 1 tulp kabel laten komen. Vervolgens deze ene tulp kabel in je audio set stoppen. Dan zou je hetzelfde resultaat moeten krijgen, zij het dat dit niet digitaal is en alleen maar stereo.
Niet doen, geen van beide. Behalve als je bewust wat wil opblazen.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Peenutzz schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:24:
[...]

Niet doen, geen van beide. Behalve als je bewust wat wil opblazen.
I second that. Om terug te komen op je vraag, de tv analoog aansluiten op de line in van je pc. Of een mengpaneel gebruiken.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• brainovic
Dank allen. Ik ga dat laatste maar eens testen.
Pagina: 1