Toon posts:

Folders van +/- 300GB overdragen van PC naar laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik schaf dit jaar voor het TU een laptop aan van rond de 1000 euro. Ik heb al een pc die zeker beter is en hiermee record, render en upload ik ook videos. Om mogelijk meer nut uit de latop te halen vroeg ik mij af of er een praktische manier is om folders van rond de 300GB (raw footage) direct van de PC naar de latop over te dragen en het render proces (rond de 2 uur) naar de laptop over te dragen.

Ik weet dat het mogelijk is met een externe harde schijf met USB 3.0, maar ik vroeg mij af of het ook binnen een half uur kan met een USB 3.0 kabel of ethernet kabel.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14
USB3.0 en gigabit-ethernet zullen allebei zo rond de 100MB/s doen. 300GB doe je met 100MB/s in ruim 50 minuten. Dus binnen een half uur gaat je niet lukken, al helemaal niet met een USB3.0-schijf, aangezien je dan eerst alles erop moet zetten en dan weer eraf halen. Maar waarom moet het binnen een half uur?

[ Voor 21% gewijzigd door Hahn op 31-07-2014 23:32 ]

The devil is in the details.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:27
is het altijd volledig nieuwe content ?

anders zouden dingen als rsync wellicht nog wel eens kunnen helpen.

En wellicht heeft je TU laptop een e-sata poort, alles beter dan USB qua overhead.

[ Voor 28% gewijzigd door gekkie op 31-07-2014 23:32 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-01 20:50

D4NG3R

kiwi

:)

Binnen een half uur? Nee, als je de volle 125MB/s van 1000BASE‑T zou kunnen benutten duurt het alsnog 40 minuten, ga er echter van uit dat dit al met al een goede 50 á 60 minuten gaat duren zoals Hahn aangeeft.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 23:30:
USB3.0 en gigabit-ethernet zullen allebei zo rond de 100MB/s doen. 300GB doe je met 100MB/s in ruim 50 minuten. Dus binnen een half uur gaat je niet lukken, al helemaal niet met een USB3.0-schijf, aangezien je dan eerst alles erop moet zetten en dan weer eraf halen. Maar waarom moet het binnen een half uur?
Nou ja eigenlijk niet per se binnen een half uur, maar het punt was om de last van het renderen van de desktop af te halen en op de laptop te zetten, zodat de desktop weer in vol gebruik genomen kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
gekkie schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 23:31:
is het altijd volledig nieuwe content ?

anders zouden dingen als rsync wellicht nog wel eens kunnen helpen.

En wellicht heeft je TU laptop een e-sata poort, alles beter dan USB qua overhead.
Ik koop niet de latop van het TU, maar voor het TU. Maar het model dat ik waarschijnlijk ga kopen heeft wel een e-sata poort (http://www.alternate.nl/A...t/1146324?tk=6044&lk=6049), dus ik neem aan dat dit de snelst mogelijke manier is met 3Gb/s? Loop je echter met deze snelheid niet tegen een snelheidslimiet van een van beide harde schijven aan (desktop en laptop HDDs)?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2014 03:38 ]

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:22
Ik denk dat als je het geld er voor over hebt je het snelste bent met een Ssd in usb behuizing.. Dan houdt je die synchroon met je werk partitie op de desktop. En kan je op je laptop direct van de ssd af werken.

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 09:09
Pagina: 1