Samsung Soundshare en DTS/DD

Pagina: 1
Acties:

• Predd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-02-2024
Goedenavond Tweakers,

Ik ben enigszins nieuw op het terrein van audio i.c.m. TV's en mediaspelers. Graag advies over het volgende:

Het gaat om de volgende setup: een Samsung Smart TV (UE40F7000) i.c.m. met een Samsung soundbar (HW-H751). Deze zijn draadloos aangesloten via de Samsung Soundshare functionaliteit.

Wanneer ik gewoon TV kijk (CI Module van Ziggo), is in het informatiescherm te zien dat bijvoorbeeld een zender als Discovery van Dolby Digital gebruik maakt. Wanneer ik echter over schakel naar mijn mediaspeler (Minix X8-H met XBMC aangesloten op de TV via HDMI) geeft de TV dit niet weer, terwijl ik wel bestanden afspeel die aangeven Dolby Digital of DTS te hebben. Ik kom er dus niet echt uit of het nu wel of niet goed werkt. Ik wil graag zoveel mogelijk uit mijn nieuwe soundbar halen.

Ik heb het volgende reeds geprobeerd, zonder resultaat:
  • Zoals genoemd via Soundshare
  • De soundbar op de ARC poort van de TV.
  • De soundbar op de ARC poort van de TV en de mediaspeler in de HDMI poort van de soundbar
  • Ook met een PS3 krijg ik geen melding in het infoscherm van Dolby of DTS.
Hierbij merk ik op dat ik de volgende instructie heb gevolgd voor het activeren van de passthrough op de mediaspeler: http://minixforums.com/th...sthrough-on-x8-x8-h.8324/

Zie ik misschien een instelling op de TV over het hoofd? Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.