Toon posts:

Internet Explorer 4 t/m 5.5 Nederlands

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Medetweakers,

Ik ben momenteel druk bezig om Windows 95 te installeren. Helaas kan ik op het internet niet de bestanden vinden om Internet Explorer 4 t/m 5.5 te installeren, in het Nederlands. De engelse versie heb ik inmiddels maar de ware uitdaging is om het in het nederlands te krijgen.

Internet Explorer 4.01SP2 is nodig om b.v. Quick Launch en de aangepaste Explorer werkbalk te activeren. Internet Explorer 5.5SP2 is nodig om de meest recentste versie van Internet Explorer te hebben.

Welke tweaker kan even in z'n diskette bak kijken of hij/zij deze nog heeft liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Ik neem aan dat je weet dat het absoluut niet veilig is om daar nog mee te gaan internetten...

Voor de hobby/lol/fun natuurlijk wel leuk.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Als je Windows 95 versie OSR 2.5 kan zien te bemachtigen, dan heb je al IE 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, had ik niet gezien. Alleen kan ik OSR2.5 alleen in het Engels bemachtigen.
Helaas gaat het installeren van IE4.01SP2 Engels niet goed samen met Windows 95 NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Is er een specifieke reden waarom je NL moet hebben, ipv alles met EN te doen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:30

Speedmaster

Make my day...

Je hebt een DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 23:35:
Is er een specifieke reden waarom je NL moet hebben, ipv alles met EN te doen?
Mmm... ik ben Nederlander ;)

Maar de grootste reden is om dat het een uitdaging is om het te doen.
Het is gewoon zeer lastig om alles in het Nederlands te krijgen.
Dat was toen zo, en dat is nog steeds zo. Toch wil ik er voor gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2014 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik ook, maar toch heb ik het liefst alles in 't Engels. Nederlands op een computer staat zo raar, de vertaling voelt gewoon niet lekker.
Maar de grootste reden is om dat het een uitdaging is om het te doen.
Het is gewoon zeer lastig om alles in het Nederlands te krijgen.
Dat was toen zo, en dat is nog steeds zo. Toch wil ik er voor gaan.
Ik heb ook nog wel ergens W95 liggen, op floppy (bij m'n ouders iig) en W98 ligt er ook ergens op CD. Beide NL. Maar of er een installer van IE bij zit, nee, denk 't niet. Iig niet op zo'n manier dat 't bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mocht je het niet kunnen vinden stuur mij dan even een dm/mailtje, wil ik ook nog wel even in mijn archief kijken. Ik heb het meeste van dat soort spul wel bewaard door de jaren heen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

JoWannes' Blog: Internet Explorer Collection ? Geen idee of die in het Nederlands zijn trouwens.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog een cd met 85MB installatie bestanden IE4NL van hccnet uit 1998 , altijd handig om wat te bewaren . Mocht je hem nog nodig hebben kan ik er wel een iso van maken of de installatiebestanden in een zip en uploaden naar een site voor bestanden wisselen :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hj04toJ6VqBKlN6hp3ygJq4N/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 19:58:
Heb nog een cd met 85MB installatie bestanden IE4NL van hccnet uit 1998 , altijd handig om wat te bewaren
Uuuhm, handig omdat..? :D

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hero of Time schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 08:47:
[...]
Ik heb ook nog wel ergens W95 liggen, op floppy (bij m'n ouders iig) en W98 ligt er ook ergens op CD. Beide NL. Maar of er een installer van IE bij zit, nee, denk 't niet. Iig niet op zo'n manier dat 't bruikbaar is.
De IE was in de tijd van Windows 95 en -98 gewoon inclusief, evenals bij de opvolgers ME en XP. Bijkomend voordeel is dat je toen (95- en -98) nog niets hoefde te activeren bij Microsoft. Enkel de productcode op het doosje volstaat.
Ik ook, maar toch heb ik het liefst alles in 't Engels. Nederlands op een computer staat zo raar, de vertaling voelt gewoon niet lekker.
Hoor ik wel meer, met name onder jongeren, maar is in feite puur onzin. Eerlijk gezegd maakt het mij niets uit, of het Engels is of Nederlands. De vertaling was destijds evenals tegenwoordig prima. Maar goed, dat zijn jouw en mijn opvattingen en die zijn hier helemaal niet interessant, mogelijk kan TS met wat jij hebt te bieden uitstekend uit de voeten.

[ Voor 3% gewijzigd door Techneut op 02-08-2014 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik lijk wel gek, maar ok....

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2zRRkwU4HQVXzj54FJIgUwoF/medium.png

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ja, want wie draait er nu Vista :+

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

4 jaar oud screenshot trouwens... dus de verzameling is alweer groter geworden met al die fireflop releases...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:09:
Mocht je het niet kunnen vinden stuur mij dan even een dm/mailtje, wil ik ook nog wel even in mijn archief kijken. Ik heb het meeste van dat soort spul wel bewaard door de jaren heen :)
Ik ben altijd geïnteresseerd in oudere software. Het gaat er vooral om versies te hebben die de software illustreren en zoveel mogelijk recent zijn. Een voorbeeld hiervan is versie 1.5 en 3.6 van Mozilla Firefox.
Afbeeldingslocatie: http://www.google.com/images/cleardot.gif
Raven schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:20:
[link]JoWannes' Blog: Internet Explorer Collection? Geen idee of die in het Nederlands zijn trouwens.
Helaas, helemaal Engels.
systeemherstel schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 19:58:
Heb nog een cd met 85MB installatie bestanden IE4NL van hccnet uit 1998, altijd handig om wat te bewaren . Mocht je hem nog nodig hebben kan ik er wel een iso van maken of de installatiebestanden in een zip en uploaden naar een site voor bestanden wisselen :)
Ja, ik ben zeer geïnteresseerd. Ik heb eigenlijk helemaal niets van IE NL anders dan 5.00.2314.1003 die op de Office 2000 NL cd staat . Van IE Engels heb ik inmiddels voldoende versies. Helaas heb je DM uit staan.
Techneut schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 22:35:
Eerlijk gezegd maakt het mij niets uit, of het Engels is of Nederlands. De vertaling was destijds evenals tegenwoordig prima. Maar goed, dat zijn jouw en mijn opvattingen en die zijn hier helemaal niet interessant, mogelijk kan TS met wat jij hebt te bieden uitstekend uit de voeten.
In de tijd van Windows 95 vond ik Nederlands ook belachelijk. Engels is de computer taal! Met de introductie van Windows XP werd het veel gemakkelijker om talen te gebruiken. Ook was het internet inmiddels zo gegroeid dat het voor software makers aantrekkelijk was om ook een Nederlandse versie uit te brengen. Zelf computer ik in het Engels, maar mijn Laptop is volledig Nederlands (waar mogelijk).
alt-92 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 13:32:
Ik lijk wel gek, maar ok....
Niet echt. Er zijn vele zo als jou. Waaronder ik. Tegenwoordig archiveer ik software, welke ik gebruik, in het Nederlands, Engels, Bulgaars, zowel X86 als X64. :9
Biideru schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:21:
...Helaas kan ik op het internet niet de bestanden vinden om Internet Explorer 4 t/m 5.5 te installeren, in het Nederlands.
Internet Explorer 4.01SP2 is nodig om b.v. Quick Launch en de aangepaste Explorer werkbalk te activeren.
Het gaat dus om Windows Desktop Update. Deze voegt een Welkbalk toe aan Explorer en natuurlijk werkt Quick Launch. Ik heb het aan de praat gekregen met IE 5.0 van een Office 2000 NL CD. Tijdens het zoeken naar de update, om 'm misschien los te installeren, kwam ik op DEZE site terecht. Ik heb het geprobeerd en het werkt! Alleen de Kanalen blijven helemaal leeg maar Quick Launch en de Werkbalk werken prima.

Mag ik iedereen bedanken voor de inspanning!
Dit wordt erg gewaardeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vond w95 best goed vergeleken met w98 , altijd een hoop ellende wat er voor zorgde dat de ieradicator ie helemaal kon verwijderen en met Opera verder te gaan :)

Zit de Internet Explorer 4.0 NL in een zipp , er staat op de hoes dat je deze toepassing nodig hebt om verbinding met het internet te maken.

http://wikisend.com/download/633812/InternetExplorer 4 NL.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Hero of Time schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 08:47:
[...]

Dat zal dan waarschijnlijk aan je eigen beheersing van het Engels liggen. Grammaticaal en semantisch is er echt niets mis mee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoel je :9~

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/82nEqrGOrojSfYC69CKp4oVM/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Edgarz schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 18:37:
[...]

Dat zal dan waarschijnlijk aan je eigen beheersing van het Engels liggen. Grammaticaal en semantisch is er echt niets mis mee. :+
M'n middelbareschooldiploma zegt Engels 8, Nederlands 6. Dus tja, wat zou dan beter zijn. :P Maar zonder dollen, ik zit nu heerlijk te werken met Linux en daar is Nederlands niet 100%. Dat is niet alleen voor de manier van vertalen, maar ook de hoeveelheid. Sommige dingen zijn nog niet vertaald of kunnen niet vertaald worden omdat 't nog hard-coded erin zit.

Toen ik nog wel Windows gebruikte vond ik 't als kind prima, maar spelletjes waren allemaal in 't Engels. Uiteindelijk een spel gehad dat ook in NL kon, maar dat was zo lelijk omdat ik EN gewend was. Sindsdien als 't even kan alles in 't Engels. Zelfs commentaar in m'n code (bijvoorbeeld custom css voor hier) is in 't Engels.

Maar daar gaat het hier niet om. Het ging erom waar oude versies van IE nog te vinden waren. Nu heeft de TS een oplossing, maar de titel heeft het over IE4 t/m 5.5. Ging het om alle versies, of een van de versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 17:03:
[...]

Mag ik iedereen bedanken voor de inspanning!
Dit wordt erg gewaardeerd. :)
Was er in die tijd ook niet een soort Windows 'Extension Pack' met o.a. een aquarium screensaver waar je dan weer extra vissen voor kon bijkopen...?

Dit dus:

Wikipedia: Microsoft Plus!!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
systeemherstel schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 18:29:
Vond w95 best goed vergeleken met w98 , altijd een hoop ellende wat er voor zorgde dat de ieradicator ie helemaal kon verwijderen en met Opera verder te gaan :)

Zit de Internet Explorer 4.0 NL in een zipp , er staat op de hoes dat je deze toepassing nodig hebt om verbinding met het internet te maken.

[link]
Dank je wel, super!
Hero of Time schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 20:41:
...Maar zonder dollen, ik zit nu heerlijk te werken met Linux en daar is Nederlands niet 100%. Dat is niet alleen voor de manier van vertalen, maar ook de hoeveelheid. Sommige dingen zijn nog niet vertaald of kunnen niet vertaald worden omdat 't nog hard-coded erin zit.

Toen ik nog wel Windows gebruikte vond ik 't als kind prima, maar spelletjes waren allemaal in 't Engels. Uiteindelijk een spel gehad dat ook in NL kon, maar dat was zo lelijk omdat ik EN gewend was. Sindsdien als 't even kan alles in 't Engels. Zelfs commentaar in m'n code (bijvoorbeeld custom css voor hier) is in 't Engels.
Ik heb zelf ook liever Engels. Maar als je mensen gaat helpen met computer problemen kom je toch in aanraaking met de Nederlandse versie van Windows. Ik had destijds problemen met de woorden die werden gebruikt in het Nederlands en zocht me vaak wezenloos naar opties, instellingen, menu items. Het was voor mij makkelijker om ook de Nederlandse versie van Windows 'te leren' zodat ik wist wat er bedoelt werd met bepaalde teksten. Ik begrijp heel goed dat het Nederlands 'niet lekker' aanvoelt. Ik heb zelf een behoorlijke tijd moeten wennen aan 'Annuleren'... tja, vraag mij niet waarom.
Maar daar gaat het hier niet om. Het ging erom waar oude versies van IE nog te vinden waren. Nu heeft de TS een oplossing, maar de titel heeft het over IE4 t/m 5.5. Ging het om alle versies, of een van de versies?
Origineel had ik nodig: IE 4.01SP2 voor de Windows Desktop Update en laatste versie van Internet Explorer in het Nederlands, versie 5.5.
Wat ik heb is, via een truc, Windows Desktop Update via Internet Explorer 5.00.2314.1003.

Ik had van Speedmaster versie IE 5.00.2919.6307 gekregen. Ik heb deze geprobeerd maar kreeg hiermee, helaas, niet Window Desktop Update aan de praat.

[Update]
Ik heb de IE4 versie van Systeemherstel binnengehaalt en ik kan mijn ogen niet geloven. Internet Explorer 4.01SP1 Nederlands en Engels!. Inclusief een prachtige installer. Beide versies hebben Windows Desktop Update, met volledig 'werkende', Nederlandse, kanalen. Voor beiden is het versie nummer 4.72.3110.8.
Geweldig! _/-\o_
[/Update]

Wat over blijft is één versie van Internet Explorer 5.5 in het Nederlands.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2014 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die IE 5.5 zal niet zo makkelijk te vinden zijn , dat is een niet zo een goede versie die bij ME zat . Voor de rest heb ik 3 , 4 en 5 gevonden in Nederlands en die 5.5 heb ik wel werkend , maar die kan ik volgens mij niet uit windows exporteren of zo :)

De websites worden niet goed weer gegeven
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/okcE4QXDL1VHvgWOPVV49eDQ/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
systeemherstel schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 20:34:
Die IE 5.5 zal niet zo makkelijk te vinden zijn , dat is een niet zo een goede versie die bij ME zat . Voor de rest heb ik 3 , 4 en 5 gevonden in Nederlands en die 5.5 heb ik wel werkend , maar die kan ik volgens mij niet uit windows exporteren of zo :)

De websites worden niet goed weer gegeven
Ik heb hier nog een Windows ME CDtje liggen. Ik zal eens kijken of IE5.50 daar opstaat

Update:
Ik heb gekeken op de ME CD maar het lijkt erop dat IE geïntegreerd is in de overige bestanden die worden geinstalleerd tijdens de setup van Windows ME. Ofwel, er is geen losse IE installer. Jammer.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 21:04:
[...]

Was er in die tijd ook niet een soort Windows 'Extension Pack' met o.a. een aquarium screensaver waar je dan weer extra vissen voor kon bijkopen...?

Dit dus:

Wikipedia: Microsoft Plus!!
Dus Microsoft heeft die "in app" aankopen idee bedacht ! Nu zie je elk verrekt spel dit concept hebben. :) En ja die vissen weet ik maar al te goed lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die lijst van mij bevat de volledige gedownloade installers zoals je die vroegah op CD's tegenkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb hier nog een cdtje met IE 5.5 SP1 NL voor Windows 9x en Windows 2000 :)
CD is alleen niet heel geweldig leesbaar, maar ik probeer ff.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CAP-Team schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:28:
Ik heb hier nog een cdtje met IE 5.5 SP1 NL voor Windows 9x en Windows 2000 :)
CD is alleen niet heel geweldig leesbaar, maar ik probeer ff.
Wow... het zou geweldig zijn als je het voor mekaar zou krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Volgens mij is het gelukt :) DM me ff je mail adres dan stuur ik je het bestand vanavond op.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1