Toon posts:

Netwerkadapter, Powerline adapter of andere oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe desktop maar ik heb er nog geen netwerkadapter in gestoken. Ik heb geen ervaring met capaciteiten van desktop netwerkkaarten waardoor ik nog even wou wachten om de beste optie te vinden.

Mijn Desktop staat twee verdiepingen hoger dan de router (scarlet b-box-2) en ik vraag me af of ik wel bereik ga hebben met een netwerkkaart.

Een andere optie dan een netwerkkaart kan een powerline adapter zijn. Mijn desktop staat naast een digicorder die via een Powerline adapter (van belgacom) is aangesloten. Ik heb vernomen dat er Powerlines bestaan die internet en TV doorgeven maar deze worden niet aangeraden (capaciteitverlies) en werken enkel als mijn modem full rooted is - wat op zijn beurt niet aan te raden is met een scarlet b-box. Verschillende powerlines gebruiken zou storing kunnen geven heb ik vernomen, zelfs van een ander merk.

Weet iemand raad? Heeft iemand hier ervaring mee, onderschat ik de capaciteiten van de netwerkadapters of heb ik betere opties? Kabel doortrekken is uiteraard geen optie.

Desktopgegevens:

Gigabyte Z97-D3H
Intel Core i7
16 GB ram
250GB SSD / 3TB HDD
Windows 8/ 64 bit

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Als je geen kabels kan trekken en geen powerline adapter kan gebruiken dan moet je dus draadloos gaan.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Tja ik adviseer toch kabel, powerlines en draadloos halen de snelheid niet.

Draadloos, hangt van de bouw van je huis af, door te proberen kan je er achter komen.
Voor powerline geld hetzelfde, proberen. Ik zou aanraden te kijken of je bij belgacom 1 extra ethernet powerline kan aansluiten, het beste is om bij hetzelfde merk te blijven. Informeer van te voren goed of het compatibel is en of je het kan terug brengen als de snelheid tegen valt. Idem als je een geheel nieuw set van 2 stuks neemt.

Ik ken de powerline van belgacom niet, maar komt daar een utp kabel uit, want dan kan je misschien een switch plaatsen. (als ik even google lijkt het dat er idd een ethernet kabel uitkomt)

[ Voor 28% gewijzigd door jeanj op 01-08-2014 14:34 ]

Everything is better with Bluetooth

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, kabel doortrekken zou zalig zijn maar jammer genoeg is dit écht niet mogelijk.
UIteindelijk lig ik er ook niet wakker van als mijn internet geen perfect bereik heeft. Toch zou ik de connectie uiteraard zo sterk en betrouwbaar willen als mogelijk binnen mijn situatie.

Wat ik ben vergeten vermelden is dat ik met mijn Macbook Pro op de tweede verdieping geen klachten heb over het draadloos internet. Ik weet niet in hoeverre dit een referentie kan zijn voor draadloos internet bij desktops.

Ik zal morgen eens bellen naar scarlet. misschien weten zij raad in verband met de powerline adapter. Misschien kunnen ze me iets aanbieden. Er komt een UTP kabel uit mijn powerline maar als deze gesplit wordt moet ik mijn modem full-rooten. Dat is geen goeie optie om met digitale TV van scarlet te doen (volgens dat ik op fora heb gelezen). Maar misschien hebben zij nog andere oplossingen. Ik kan echt niet de enige zijn met dit probleem.

Mochten die draadloze netwerkkaarten echt wel nog okee van kwaliteit zijn moet ik misschien gewoon zo ééntje aanschaffen.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-02 12:38
Neem er dan wel 1 met een flinke antenne (of 3), en geen USB stickje met ingebouwde mini-antenne ;)