Toon posts:

Nieuwe processor voor mijn socket 1155 mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe Proccesor
Ik zit te kijken voor een I7 3770k, ik wil graag gaan streamen op twitch (Counter Strike Global Offensive)

Wat is je budget?
Ik zit te kijken voor rond de 200€ maar heb nu nog me I5 2300 liggen waar ik dan ook wel vanaf wil...

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen echte voorkeuren echter heb ik wel een Intel 1155 moederbord van 200€ dus zou ik liever op deze blijven.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Momenteel:
I5 2300 corsair watercooled.
R9 280x word een GTX 680
1000 gb 7200rpm
8gb Crucial
700W modulaire voeding Cooler Master (High End)

Ik mn pc gaan gebruiken voor streaming op twitch voor het spel cs:go momenteel is dit amper speelbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2014 18:50 ]

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Counterstrike zou heerlijk moeten lopen op je systeem.

Maar wil je nu van een 280x naar een 680 gaan?

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:28

Thomg

Aww yiss

En waarom zou een 2300+280X niet voldoende zijn? Zou meer dan zat moeten zijn...

CS:GO is echt geen zwaar spel.

Ik zou zelf maar eens overwegen om een SSD aan te schaffen.

[ Voor 22% gewijzigd door Thomg op 31-07-2014 19:44 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Heeft de i5 2300 niet een igp ingebakken? Mss draait CS wel op je igp in plaats van je gpu, dat zou de beroerde performance kunnen verklaren.

People as things, that’s where it starts.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Hoe staat je streaming software ingesteld? Zo heel CPU-intensief is OBS of XSPlit bijv niet. Streamen @ 1920x1080 is bijv een no-go tenzij je Twitch partner bent (veel mensen kunnen die bitrates niet bekijken, en je krijgt als niet-partner niet de optie om de stream in een lagere kwaliteit/bitrate te bekijken).

Dit systeem zou met gemak games op high moeten kunnen Streamen..

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 31-07-2014 19:35 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Thomg

Thomg

Aww yiss

D4NG3R schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:34:
Dit systeem zou met gemak games op high moeten kunnen Streamen..
Wil dit vooral onderstrepen.

[ Voor 3% gewijzigd door Thomg op 31-07-2014 19:36 ]

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

De grootste bottleneck bij Streaming is een ouderwetse HDD, ik stream ook met regelmaat CS:GO vanaf m'n laptop. GPU load tikt de 90% aan, CPU load nog geneens 40% maar m'n HDD zit te lezen en schrijven als een malle. Ik speel in 1080p op medium en stream 720p @ 30FPS op 3000Kb/s de aangeraden snelheid.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

D4NG3R schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:43:
De grootste bottleneck bij Streaming is een ouderwetse HDD, ik stream ook met regelmaat CS:GO vanaf m'n laptop. GPU load tikt de 90% aan, CPU load nog geneens 40% maar m'n HDD zit te lezen en schrijven als een malle. Ik speel in 1080p op medium en stream 720p @ 30FPS op 3000Kb/s de aangeraden snelheid.
Hmm, ik denk alleen niet dat dit te vergelijken is met de HDD van TS. HDD's in laptops hebben als prioriteit nummer 1 laag vermogensverbruik, niet performance.

Geef je niet helemaal ongelijk, zou sowieso toch een SSD aanschaffen omdat dat eigenlijk wel moet bij een pc van dit kaliber.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Klopt, maar het ging even om het idee ;) mijn laptop is op alle vlakken trager als het systeem van de TS, ondanks dat het een i7 is kan deze gewoon niet op tegen zijn i5 (behalve als ik HT kan inzetten om bijv te renderen, iets wat streaming software en games niet kunnen). Bij mij is de zwakste schakel de HDD, en deze presteert niet al te slecht trouwens, hij kwam beter uit de verf als m'n 1TB WD Black schijf die ik nog geen maand eerder als m'n laptop gekocht had :+ .

Zeker als de TS op 1080p probeert te streamen (niet doen zoals ik al aangaf) kijk ik er niet raar van op als deze de boel begint te nekken.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

D4NG3R schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:50:
Zeker als de TS op 1080p probeert te streamen (niet doen zoals ik al aangaf) kijk ik er niet raar van op als deze de boel begint te nekken.
Zou dat sowieso niet aandurven met de miserable upload snelheid die een standaard gebruiker heeft :7

In ander nieuws: TS is nergens te bekennen

[ Voor 7% gewijzigd door Thomg op 31-07-2014 19:52 ]

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Thomg schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:52:
[...]

Zou dat sowieso niet aandurven met de miserable upload snelheid die een standaard gebruiker heeft :7
Neuh, het probleem is dat als je account geen Twitch partner is, dat je viewers geen optie krijgen om te streamen in een lagere bitrate/kwaliteit. De stream word normaliter 1:1 doorgestuurd naar de viewers, en veel mensen kunnen die hoge bitrates die je nodig bent voor fatsoenlijk kwalitatief 1080p beeldmateriaal niet aan. Hierdoor verlies je viewers.

Uploaden ansich is geen probleem, je kan zelf kiezen in welke bitrate je dit wilt doen aangeraden word om nite hoger te gaan als 3Mb/s (twitch ondersteunt ook maar tot 5Mb/s) vanwege de downloadsnelheid van een groot deel van hun users :+ .

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-02 19:09

Compizfox

Bait for wenchmarks

D4NG3R schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:54:
[...]

Neuh, het probleem is dat als je account geen Twitch partner is, dat je viewers geen optie krijgen om te streamen in een lagere bitrate/kwaliteit. De stream word normaliter 1:1 doorgestuurd naar de viewers, en veel mensen kunnen die hoge bitrates die je nodig bent voor fatsoenlijk kwalitatief 1080p beeldmateriaal niet aan. Hierdoor verlies je viewers.
Huh, dus hoe meer viewers hoe hogere upload-bandwidth je moet hebben? Ik heb nog nooit gestreamed, maar ging er eigenlijk vanuit dat je één keer streamt naar Twitch, en dat Twitch het dan 'doorstreamt' naar de viewers. Niet dus?
Uploaden ansich is geen probleem, je kan zelf kiezen in welke bitrate je dit wilt doen aangeraden word om nite hoger te gaan als 3Mb/s (twitch ondersteunt ook maar tot 5Mb/s) vanwege de downloadsnelheid van een groot deel van hun users :+ .
5 Mb/s is wel erg weinig ja... Voor snelle FPS-gameplay heb je toch wel snel 20 Mb/s nodig in h264 om het er een beetje fatsoenlijk uit te laten zien.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Topicstarter
Ja jullie hebben gelijk, zelf ben ik wel een verschrikkelijke zeiker op dit gebied ik heb zeker een stabiele 120 + fps nodig om lekker te kunnen spelen, Heb 1280x720 meerdere keren geprobeerd maar kan er echt niet mee spelen. Daarom wil ik op 1080p streamen :)

Ja ik zou is gaan kijken voor dat partner worden, wil in prencipe dit wel groot opzetten!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:50:
Ja jullie hebben gelijk, zelf ben ik wel een verschrikkelijke zeiker op dit gebied ik heb zeker een stabiele 120 + fps nodig om lekker te kunnen spelen,
Maar dat moet prima lukken lijkt mij. CS:GO is helemaal niet zwaar, met een PC als die van jou zou je dat makkelijk op > 200 fps moeten kunnen draaien.
Heb 1280x720 meerdere keren geprobeerd maar kan er echt niet mee spelen. Daarom wil ik op 1080p streamen :)
Ja logisch, 720p, lolwut :+

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ja jullie hebben gelijk, zelf ben ik wel een verschrikkelijke zeiker op dit gebied ik heb zeker een stabiele 120 + fps nodig om lekker te kunnen spelen, Heb 1280x720 meerdere keren geprobeerd maar kan er echt niet mee spelen. Daarom wil ik op 1080p streamen :)

Ja ik zou is gaan kijken voor dat partner worden, wil in prencipe dit wel groot opzetten!
Waarom niet 1080p spelen en 720p streamen? Kan me niet voorstellen dat mensen dit erg gaan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik nog nooit van gehoord :) Is dat ook instelbaar in OBS

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:59:
Daar heb ik nog nooit van gehoord :) Is dat ook instelbaar in OBS
Vraag me af waarom dit niet zou kunnen.
Anyhow, volgens deze vid zou je makkelijk 120 fps moeten kunnen halen met een 280X.
YouTube: Counterstrike GO R9 280x Max Settings Benchmark

Eerste google hit.

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:00:
[...]

Vraag me af waarom dit niet zou kunnen.
Anyhow, volgens deze vid zou je makkelijk 120 fps moeten kunnen halen met een 280X.
YouTube: Counterstrike GO R9 280x Max Settings Benchmark

Eerste google hit.
Ja ik had het over while streaming! :d

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:01:
[...]

Ja ik had het over while streaming! :d
Sinds wanneer heeft streaming een grote impact op je fps? Dacht dat het een iets lichtere versie was van opnemen.
Dit is trouwens ook gestreamed... Hoe kan hij het anders opnemen?

[ Voor 22% gewijzigd door Thomg op 31-07-2014 22:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:02:
[...]

Sinds wanneer heeft streaming een grote impact op je fps?
Merk het zeker krijg op high normaal 180 fps en streamend <100 fps

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:03:
[...]

Wat sleutelen aan je stream instellingen. Kan Danger je vast wel mee helpen, heb er zelf geen ervaring mee ( geen interesse ).
Hij kan het, dus waarom jij niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 31-07-2014 22:06 ]

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Compizfox schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:10:
[...]
Huh, dus hoe meer viewers hoe hogere upload-bandwidth je moet hebben? Ik heb nog nooit gestreamed, maar ging er eigenlijk vanuit dat je één keer streamt naar Twitch, en dat Twitch het dan 'doorstreamt' naar de viewers. Niet dus?
Clientside, niet serverside. Twitch houd de statestieken bij, en een groot deel van hun users kan niet lekker naar streams kijken als de bitrate boven de 3Mb/s komt. Als je geen Twitch partner bent krijgen users die willen kijken niet de optie om 480p of 720p te selecteren bij een stream hoger als die resoluties. Als je tutorials opzoekt merk je ook dat het sterk word afgeraden om hoger als 720p door te sturen als je geen partner bent.
[...]

5 Mb/s is wel erg weinig ja... Voor snelle FPS-gameplay heb je toch wel snel 20 Mb/s nodig in h264 om het er een beetje fatsoenlijk uit te laten zien.
Valt behoorlijk mee, streamen is natuurlijk wat anders als het opnemen van spellen. De kwaliteit kan niet aan elkaar meten maar zo heel slecht is het nou ook weer niet ;) .

Neem deze even door: http://help.twitch.tv/cus...open-broadcaster-software

In OBS kan je gewoon selecteren welke resolutie je wilt streamen, dit is onafhankelijk van de resolutie waar je op gamed? 3000kb/s @ 30FPS met als resolutie 1280x720 is aan te raden. Als je 60FPS wilt recorden kan je het beste tot 3500kb/s gaan maar hier merk je op de stream bar weinig van. Ik kan later wel even een screenshot sturen van mijn instellingen, ik typ dit vanaf een andere PC.

Afbeeldingslocatie: http://help.twitch.tv/customer/portal/attachments/183000 het word zelfs als voorbeeld gegeven.
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:03:
[...]

Mijn laptop is wat lichter maar ik ga tijdens het streamen van 70FPS naar zo'n 50FPS als bare minimum. 120FPS tijdens het streamen moet makkelijk haalbaar zijn voor jouw systeem.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 31-07-2014 22:33 ]

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

D4NG3R schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:28:
[...]

Clientside, niet serverside. Twitch houd de statestieken bij, en een groot deel van hun users kan niet lekker naar streams kijken als de bitrate boven de 3Mb/s komt. Als je geen Twitch partner bent krijgen users die willen kijken niet de optie om 480p of 720p te selecteren. Als je tutorials opzoekt merk je ook dat het sterk word afgeraden om hoger als 720p door te sturen als je geen partner bent.
Aha, ik las het verkeerd. Ik dacht dat je met "1:1 doorsturen" bedoelde dat de stream direct van streamer naar viewers ging, dus dat x viewers betekent dat de streamer x streams tegelijk moet doorsturen. Vond het al raar.

Maar eh, wie heeft nou nog een downloadsnelheid van 3 Mb/s tegenwoordig? De goedkoopste ADSL-techniek doet al 8 Mb/s toch? :?
[...]

Valt behoorlijk mee, streamen is natuurlijk wat anders als het opnemen van spellen.
Voor streamen settle je natuurlijk op een wat lagere bitrate omdat het niet anders kan. Maar feit is wel dat je voor snelle gameplay gewoon een hoge bitrate nodig hebt om het er mooi uit te laten zien. Of je nou streamt of opneemt, maakt daarvoor niet uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Compizfox op 31-07-2014 22:35 ]

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Compizfox schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:33:
[...]
Aha, ik las het verkeerd. Ik dacht dat je met "1:1 doorsturen" bedoelde dat de stream direct van streamer naar viewers ging, dus dat x viewers betekent dat de streamer x streams tegelijk moet doorsturen. Vond het al raar.
Correct standaard medium h264 profile, als je een hogere selecteert loop je snel tegen problemen aan. Met 1:1 doorsturen bedoel ik dat er weinig verloren gaat bij Twitch zelf, als jij streamed op 500kb/s krijgt de viewer ook een stream van 500kb/s voorgeschoteld. Youtube (even een algemeen voorbeeld) speelt zelf nog weer met de video waardoor er een standaard bitrate voor alle videos word uitgepoept.
Maar eh, wie heeft nou nog een downloadsnelheid van 3 Mb/s tegenwoordig? De goedkoopste ADSL-techniek doet al 8 Mb/s toch? :?
Ik zou het niet weten, maar waarom het risico nemen :') het verschil in beeldkwaliteit is veel te laag om op de stream te merken. Er schijnen bij veel gebruikers playback problemen te komen @ 1080p met bitrates hoger als 3500.
Compizfox schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:33:

Voor streamen settle je natuurlijk op een wat lagere bitrate omdat het niet anders kan. Maar feit is wel dat je voor snelle gameplay gewoon een hoge bitrate nodig hebt om het er mooi uit te laten zien. Of je nou streamt of opneemt, maakt daarvoor niet uit.
Klopt, om die reden dan ook 60FPS 720p @ 3000kb/s of 30FPS 1080p @ dezelfde bitrate.

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 31-07-2014 22:41 ]

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

D4NG3R schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:38:
[...]
Youtube (even een algemeen voorbeeld) speelt zelf nog weer met de video waardoor er een standaard bitrate voor alle videos word uitgepoept.
True. Ontzettend irritant gedrag trouwens. Als je een video hebt die een hoge bitrate nodig heeft is het onmogelijk om die er niet als poep eruit te laten zien op YouTube. :(
[...]

Ik zou het niet weten, maar waarom het risico nemen :') het verschil in beeldkwaliteit is veel te laag om op de stream te merken. Er schijnen bij veel gebruikers playback problemen te komen @ 1080p met bitrates hoger als 3500.
Nah, dat lijkt me sterk dat het aan de downloadsnelheid van de gebruikers ligt. Zelf heb ik als viewer ook wel een last van stuttering bij Twitch, maar denk eerder dat dat toch echt aan Twitch ligt en niet aan mij (heb 100 Mb/s symmetrisch hier)

Verwijderd

Topicstarter
Top, bedankt voor alle reacties!

Ga het proberen top !

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-02 00:45
even off topic, maar waarom is de HD een bottleneck tijdens het streamen?
een 1080p is toch maar een paar MB/s wat elke harde schijf moeiteloos zou moeten kunnen

indien het echt een probleem is: duw er wat ram bij en werk via een ramdrive of ssd
Pagina: 1