Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SIP: Conditioneel schakelen tussen SIP-servers

Pagina: 1
Acties:

• MacBreQ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-01-2024
Misschien een exotisch luxe-probleem, maar ik gooi het gewoon in de groep:

Voor werk heb ik een Cisco/Tandberg E20 systeem thuis op mijn bureau staan. Deze maakt met behulp van provisioning (niet enforced) verbinding met een Cisco TMS server. Hier vandaan krijgt het toestel ook de SIP-server van een Cisco TelePresence server toegewezen.

De SIP- en H.323-functionaliteit gebruik ik op het toestel om met collega's en klanten te kunnen communiceren. Dit gebeurt zowel via videoverbindingen over H.323 evenals zowel video- als audioverbindingen over SIP.

Tevens bel ik regelmatig naar reguliere telefoonnummers in het buitenland voor privé-doeleinden met behulp van een VoipBuster account. Deze krijg ik telkens met veel moeite werken door hem handmatig op het toestel in te stellen. Nadat ik mijn telefoontje gepleegd heb moet ik elke keer de instellingen terugzetten naar de SIP-server op de TelePresence server. Het spreekt redelijk voor zich dat dit beter moet kunnen.

Via-via ben ik er toevallig achter gekomen dat ik met software als SIP Sorcery (eventueel op mijn eigen homeserver) een soort tussen-SIP-server kan draaien, welke ik dan in zou kunnen stellen om te kunnen schakelen tussen de twee SIP-servers (die van mijn werk en VoipBuster). Ik denk dat dit dan zou moeten werken dat hij alle calls naar een @voipbuster.com adres plaatst via VoipBuster en alle overige calls via de SIP-server van werk. Bellen naar vaste nummers moet ik namelijk doen met een @voipbuster.com suffix.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke oplossing? Of weet iemand misschien een betere/simpelere oplossing? Ik heb volledige beschikking over de instellingen op de TelePresence server en aanverwante systemen en tevens beschik ik over een eigen homeserver. Ik heb dus redelijk wat ruimte om zelf dingen in te stellen en te draaien.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 13:54
asterisk doosje bouwen en met een prefix zelf kiezen welke provider je gebruikt?

Verwijderd

_-= Erikje =-_ schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 16:10:
asterisk doosje bouwen en met een prefix zelf kiezen welke provider je gebruikt?
Voor als je niet super bekend bent met Asterisk: Freepbx heeft een goede webinterface waar je vrijwel alles mee kunt. Je kunt dan bij de outbound routes een prefix instellen waarmee je een een peer uitkiest om mee uit te gaan bellen.