De tijd voor een nieuwe computer is aangebroken, om mobiel te zijn word het dit keer een laptop. Het idee is om de laptop intensief voor mijn studie en (aankomend)stage/werk te gebruiken. Op mijn studie en aankomende stage ga ik hem gebruiken voor o.a. multimedia programma's als After-effects en daarnaast Premiere-pro (HD-videobewerking).
Voor deze programma's zijn "CPU", "hoeveelheid RAM" en de snelheid van de "Harddisk" van groot belang. Ook is de GPU niet onbelangrijk omdat deze GPU's tegenwoordig de app ook sneller laten werken, Toch verkies ik kwaliteit van de CPU, RAM, en HD, boven de GPU.
Ook houd ik de optie open om wellicht in 3dsmax / Cinema4d kleine dingen te bouwen (3d modelleer-programma). Hiervoor is een degelijke GPU ook niet onbelangrijk. Verder game ik niet tot nauwelijks.
Door mijn (relatief)gebrek aan kennis van Specs. (die ik eigenlijk alleen aanleer wanneer het nodig is, zoals nu), en de vele soorten laptops en winkels, probeer ik informatie op te doen via tweakers (waarbij jullie mij ook zo goed hebben geholpen bij m'n laatste systeem
)om tot een beeld te komen welke laptops voor mijn doeleinde het meest geschikt zijn. Ook is de prijs/kwaliteit verhouding voor mij niet altijd duidelijk.
Voor de kosten ben ik flexibel omdat ik gewoon een systeem moet hebben waarmee ik uit de voeten kan. Maar verwacht zoals mijn kennis nu is na het afspeuren van systemen dat ik met 1100 - 1300 euro toch een heel eind kan komen.
Ik ben btw student op een hogeschool (ivm met studentenacties)
Ik kwam deze laptop tegen, die voldoet aan bijna alles (behalve dan het glanzende scherm) Lenovo IdeaPad Y50-70-00805NL
is de prijs verhouding daarvan ok, of heb je een betere tip?
bij voorbaat dank voor je hulp, ik waardeer het.
Voor deze programma's zijn "CPU", "hoeveelheid RAM" en de snelheid van de "Harddisk" van groot belang. Ook is de GPU niet onbelangrijk omdat deze GPU's tegenwoordig de app ook sneller laten werken, Toch verkies ik kwaliteit van de CPU, RAM, en HD, boven de GPU.
Ook houd ik de optie open om wellicht in 3dsmax / Cinema4d kleine dingen te bouwen (3d modelleer-programma). Hiervoor is een degelijke GPU ook niet onbelangrijk. Verder game ik niet tot nauwelijks.
Door mijn (relatief)gebrek aan kennis van Specs. (die ik eigenlijk alleen aanleer wanneer het nodig is, zoals nu), en de vele soorten laptops en winkels, probeer ik informatie op te doen via tweakers (waarbij jullie mij ook zo goed hebben geholpen bij m'n laatste systeem
- Het beeld moet minimaal full-HD zijn --> 1920 x 1080
- Dacht aan een 15,6 inch scherm (bij voorkeur glanzend)
- Niet al te zwaar (exact gewicht durf ik niet te geven maar denk aan max 2,6 kilo?)
- Snelle CPU is belangrijk (weet niet zo goed welke cpu ik moet hebben)
- Minimaal 8 GB geheugen, liever meer, in ieder geval uitbreidbaar naar 16 zodat ik vroeg of laat de overstap kan maken.
- snelle harde schijf met optie voor SSD, (of natuurlijk alleen/combi SSD), als het geen SSD is minimaal 7200rpm, minimaal 250GB.
- minimaal een gemiddelde 3d kaart
Voor de kosten ben ik flexibel omdat ik gewoon een systeem moet hebben waarmee ik uit de voeten kan. Maar verwacht zoals mijn kennis nu is na het afspeuren van systemen dat ik met 1100 - 1300 euro toch een heel eind kan komen.
Ik ben btw student op een hogeschool (ivm met studentenacties)
Ik kwam deze laptop tegen, die voldoet aan bijna alles (behalve dan het glanzende scherm) Lenovo IdeaPad Y50-70-00805NL
is de prijs verhouding daarvan ok, of heb je een betere tip?
bij voorbaat dank voor je hulp, ik waardeer het.