Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor After-effects en HD-videobewerking

Pagina: 1
Acties:

• Mr. Messy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-11 20:50
De tijd voor een nieuwe computer is aangebroken, om mobiel te zijn word het dit keer een laptop. Het idee is om de laptop intensief voor mijn studie en (aankomend)stage/werk te gebruiken. Op mijn studie en aankomende stage ga ik hem gebruiken voor o.a. multimedia programma's als After-effects en daarnaast Premiere-pro (HD-videobewerking).

Voor deze programma's zijn "CPU", "hoeveelheid RAM" en de snelheid van de "Harddisk" van groot belang. Ook is de GPU niet onbelangrijk omdat deze GPU's tegenwoordig de app ook sneller laten werken, Toch verkies ik kwaliteit van de CPU, RAM, en HD, boven de GPU.

Ook houd ik de optie open om wellicht in 3dsmax / Cinema4d kleine dingen te bouwen (3d modelleer-programma). Hiervoor is een degelijke GPU ook niet onbelangrijk. Verder game ik niet tot nauwelijks.

Door mijn (relatief)gebrek aan kennis van Specs. (die ik eigenlijk alleen aanleer wanneer het nodig is, zoals nu), en de vele soorten laptops en winkels, probeer ik informatie op te doen via tweakers (waarbij jullie mij ook zo goed hebben geholpen bij m'n laatste systeem _/-\o_ )om tot een beeld te komen welke laptops voor mijn doeleinde het meest geschikt zijn. Ook is de prijs/kwaliteit verhouding voor mij niet altijd duidelijk.
  • Het beeld moet minimaal full-HD zijn --> 1920 x 1080
  • Dacht aan een 15,6 inch scherm (bij voorkeur glanzend)
  • Niet al te zwaar (exact gewicht durf ik niet te geven maar denk aan max 2,6 kilo?)
  • Snelle CPU is belangrijk (weet niet zo goed welke cpu ik moet hebben)
  • Minimaal 8 GB geheugen, liever meer, in ieder geval uitbreidbaar naar 16 zodat ik vroeg of laat de overstap kan maken.
  • snelle harde schijf met optie voor SSD, (of natuurlijk alleen/combi SSD), als het geen SSD is minimaal 7200rpm, minimaal 250GB.
  • minimaal een gemiddelde 3d kaart
Ik heb een beetje slecht voorgevoel voor de merken HP en Acer. :/

Voor de kosten ben ik flexibel omdat ik gewoon een systeem moet hebben waarmee ik uit de voeten kan. Maar verwacht zoals mijn kennis nu is na het afspeuren van systemen dat ik met 1100 - 1300 euro toch een heel eind kan komen.

Ik ben btw student op een hogeschool (ivm met studentenacties)

Ik kwam deze laptop tegen, die voldoet aan bijna alles (behalve dan het glanzende scherm) Lenovo IdeaPad Y50-70-00805NL
is de prijs verhouding daarvan ok, of heb je een betere tip?

bij voorbaat dank voor je hulp, ik waardeer het.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Dat is een notebook met een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Pro's: De garantie bij campusshop voor studenten, een zeer snelle videokaart, compacte behuizing en toch een quadcore i7. 512GB SSD, Wireless AC dualband netwerk.

Enige nadeel is dat het scherm niet het beste is. Maar heel veel mensen vinden het wel gewoon voldoende. Er zijn echter stuk betere schermen. Echter als je naar de prijs/kwaliteitsverhouding dan is deze ongeevenaard.

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-11 10:51
Ik zou als ik jou was voor deze gaan:

pricewatch: MSI Gaming Series GE60 2PC-261XNL Apache

Zit precies op de grens kwa gewicht (2.6 kg), heeft een gtx 850m met gddr5 (enige verschil met 860m is dat hij lager geclockt is). En een veel beter scherm dan die lenovo, volgens mij zelfs een ips scherm, wat voor grafisch werk wel een beetje een must is, ook heeft hij een matte scherm + randen (waarom wil je glanzend?). Ook is volgens mij de cpu te vervangen, (i7 4710HQ) en er is een extra plaats voor een ssd volgens mij, je kunt ook makkelijk bij het werkgeheugen. Je kunt waarschijnlijk als je 100 euro doorspaart voor 1400 euro ook een msi met zelfde behuizing maar met de 860m krijgen, maar ik zou voor dat verschil niet willen betalen.
Helaas schijnt de behuizing wat tegen te vallen, en zoals de review van tweakers al zij, je moet van het design houden.

btw als je iets van schermen weet, de lenovo schijnt een contrast ratio van 90:1 te hebben, dat is zelfs voor een goedkoop scherm zeer slecht. De ips in msi heeft waarschijnlijk een ratio van 1001:1. Ik heb dat van de review van tweakers van het model met de 860m, maar ik geloof dat dezelfde scherm in de 850m versie zit. Maar dat weet ik nattuurlijk niet zeker.

• Mr. Messy
RareAMV schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:51:
btw als je iets van schermen weet, de lenovo schijnt een contrast ratio van 90:1 te hebben, dat is zelfs voor een goedkoop scherm zeer slecht. De ips in msi heeft waarschijnlijk een ratio van 1001:1. Ik heb dat van de review van tweakers van het model met de 860m, maar ik geloof dat dezelfde scherm in de 850m versie zit. Maar dat weet ik nattuurlijk niet zeker.
Cinemaskoop schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 00:46:
Enige nadeel is dat het scherm niet het beste is. Maar heel veel mensen vinden het wel gewoon voldoende. Er zijn echter stuk betere schermen. Echter als je naar de prijs/kwaliteitsverhouding dan is deze ongeevenaard.
Dank voor het delen van jullie kennis.

Hmm, de schermkwaliteit vind ik zeker wel belangrijk. Ook omdat ik dus grafisch bezig ben.
Ik heb me nog niet heel veel verdiept in de technische termen van schermen, maar goed contrast zoals bij apples is zeker niet onbelangrijk, en ben ook bereid om daar iets meer voor te betalen. Zijn de schermen van Lenovo meestal slecht of verschilt dat per systeem?

Deze laptop van Lenevo heeft in ieder geval een hogere resolutie voor 100 euro extra (3.840 x 2.160 ipv FULL HD).

Waarom ik een glanzend beeldscherm prefereer; mijn ervaring is dat een glanzend beeldscherm (imac, smartphones) net het beeld wat strakker doorlaat, ik heb voor m'n desktop een diffuus beeldscherm en hierbij heb ik wanneer deze 90 graden van het raam afstaat al redelijk glans door de verspreiding effect(eigenlijk heeft deze constant een beetje glans).
Een laptop met glanzend scherm kan ik zo bij draaien indien nodig, maar glanzend beeldscherm is geen must.

• Mr. Messy
RareAMV schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:51:
Ik zou als ik jou was voor deze gaan:

pricewatch: MSI Gaming Series GE60 2PC-261XNL Apache

Zit precies op de grens kwa gewicht (2.6 kg), heeft een gtx 850m met gddr5 (enige verschil met 860m is dat hij lager geclockt is). En een veel beter scherm dan die lenovo, volgens mij zelfs een ips scherm, wat voor grafisch werk wel een beetje een must is, ook heeft hij een matte scherm + randen (waarom wil je glanzend?). Ook is volgens mij de cpu te vervangen, (i7 4710HQ) en er is een extra plaats voor een ssd volgens mij, je kunt ook makkelijk bij het werkgeheugen. Je kunt waarschijnlijk als je 100 euro doorspaart voor 1400 euro ook een msi met zelfde behuizing maar met de 860m krijgen, maar ik zou voor dat verschil niet willen betalen.
Helaas schijnt de behuizing wat tegen te vallen, en zoals de review van tweakers al zij, je moet van het design houden.

Begrijp ik je goed Cinemaskoop dat het mogelijk is om een laptop te bestellen die je laat uitvoeren met een andere CPU dan er standaard in zit?
3d kaart van deze IPS lijkt me goed genoeg, dan moet ik alleen extra geheugen erin doen en de HD vervangen of extra SSD erin stoppen. Zoals die er op de foto's uitziet kan ik mee leven :), en een goede kwaliteit beeld vind ik belangrijk. Behuizing lees ik idd in reviews dat dit niet je van het is.
verder game ik weinig, dus weet ik niet of deze laptop echt geschikt is voor mij.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik lees hier en daar wat berichten dat de GE60 Apache een TN panel heeft en de Apache Pro een IPS of PLS panel. Hoe dan ook, het Apache TN panel is een stuk beter dan het panel van de Y50.

• Mr. Messy
De Lenovo IdeaPad Y50-70-00805NL word 'm niet meer ivm slechte scherm.

[ Voor 101% gewijzigd door Mr. Messy op 01-08-2014 15:20 ]

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Mr. Messy schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:53:
[...]

Begrijp ik je goed Cinemaskoop dat het mogelijk is om een laptop te bestellen die je laat uitvoeren met een andere CPU dan er standaard in zit?
3d kaart van deze IPS lijkt me goed genoeg, dan moet ik alleen extra geheugen erin doen en de HD vervangen of extra SSD erin stoppen. Zoals die er op de foto's uitziet kan ik mee leven :), en een goede kwaliteit beeld vind ik belangrijk. Behuizing lees ik idd in reviews dat dit niet je van het is.
verder game ik weinig, dus weet ik niet of deze laptop echt geschikt is voor mij.
Ik zei dat niet he :)

• Mr. Messy
Ik heb nu deze (nieuwe?) laptop van AUSU onder de aandacht; de N550JK-CN361H Deze staat nog niet op pricewatch, maar is hier te vinden. Hij heeft alles wat ik zoek: SSD (256), 16 GB RAM, snelle processor; i7-4710HQ. en voor de prijs lijkt het me ook niet verkeerd; 1120 €. Nu nog even kijken wat de kwaliteit van het beeldscherm is

• jarti66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:57
Mr. Messy schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 12:16:
Ik heb nu deze (nieuwe?) laptop van AUSU onder de aandacht; de N550JK-CN361H Deze staat nog niet op pricewatch, maar is hier te vinden. Hij heeft alles wat ik zoek: SSD (256), 16 GB RAM, snelle processor; i7-4710HQ. en voor de prijs lijkt het me ook niet verkeerd; 1120 €. Nu nog even kijken wat de kwaliteit van het beeldscherm is
Die vond ik ook interessant, alleen gisteren(vanmorgen ook nog) stond dat die vandaag leverbaar zou zijn(voor €1123,-) alleen nu ik hem wilde gaan bestellen bleek de levertijd onbekend en de prijs €1200,- te zijn geworden.

• Teon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-01 22:15

Teon

nieuw ...

Mr. Messy schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 12:16:
Zeer mooie laptop. Ik ben zelf ook op de markt voor dat model. Ik wil wel graag een mat IPS scherm, maar dat gaat hier volgens mij wel opzitten. De voorgangers van de N550-series zakken drastisch in beschikbaarheid...
Let wel op dat de N550JK-CN361H maar 8GB aan boord heeft he. Wel ruimte voor 16GB.
Iemand nieuws over de beschikbaarheid van dit slanke monstertje?

BANG! Dat is hem!

• Mr. Messy
Klopt is idd 16 GB, dank je voor de tip Teon!

Ik heb een tabelletje gemaakt in excel van ASUS latops en hun specificaties om overzicht te krijgen:
Afbeeldingslocatie: http://offline.com

Hieruit ben ik op de gedachte te komen op ipv de N550JK-CN361H de N550JK-CM082H te bestellen.
Deze heeft in verhouding tot de eerder genoemde een HDD ipv een SSD. Maar is daarnaast ook goedkoper en voor het geld wat ik dan overhou koop ik een SSD. En deze versie heeft een glanzend beeldscherm, waarbij ik de kleuren mooier over vind komen(en touch).

Denk dat ik dan ±100 euro kwijt ben aan SSD. Moet ik hiervoor de DVD drive eruit slopen? Want ik zie op de site van asus geen dual HDD staan bij "storage"(LINK)?

• Teon

Teon

nieuw ...

Ja, dat truukje wilde ik ook uithalen, maar dan met een Samsung EVO van 500GB, probleem is dat ik een mat scherm wil en eigenlijk toch wel die update (en dus ook niet die GT750M).
Zou het verschil tussen een GT750M en GTX850M groot zijn voor videobewerkingsdoeleinden? Ik game niet.

Dual HDD is alleen mogelijk met een caddy. Daar prop je dus mooi die HDD in.
Als je een glanzend scherm wil kun je net zo goed die 82H bestellen.
Let wel op dat je de smalle (minder hoge) bracket/caddy neemt.

Verder heb je dan wel een heeeele mooie laptop...

BANG! Dat is hem!

• Mr. Messy
Klinkt goed Teon, ik zie dat een caddy de dvd speler kan vervangen, das precies wat ik zocht. Als je ook videobewerking doet is het misschien handig om te vertellen dat het monteren sneller gaat wanneer de videobestanden die je gebruikt tijdens het editen op een andere schijf staat dan het OS, dit komt met de extra SSD op de CM082H goed uit. Hoef ik ook niet opnieuw het OS te installeren. Wel heeft men op deze manier natuurlijk geen voordeel van het snelle laden van de OS(wanneer deze op de SSD stond).

Over of die kaart groot verschil maakt: Ik weet niet de verhoudingen tussen die kaarten, wel weet ik dat vooral de CPU, hoeveelheid geheugen en de snelheid van de harde schijf belangrijk is voor snel monteren. Ik weet niet welke videobewerking programma je gebruikt maar sinds kort maakt Premiere Pro gebruik van 3d kaarten tijdens het monteren. De kaarten die hiervoor worden ondersteund staan hier, maar je kan ze geloof ik ook handmatig toevoegen/accepteren als ze niet in de officiele lijst staan.

hier meer informatie over adobe programma's en systemen

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Messy op 05-08-2014 15:49 ]

• Teon

Teon

nieuw ...

Geinig. 750M wordt wel ondersteund voor CUDA en 850M (nog) niet.
Zal vast wel komen.

Ik wil mijn OS zeker op een ssd en als hd eigenlijk een 7200 rpm HDD.
Laten we hier anders de levertijd beetje monitoren....

BANG! Dat is hem!

• Mr. Messy
Ik heb de CM082H besteld bij 4launch voor 1052,-. levertijd: meer dan 10 werkdagen... Even afwachten wanneer hij komt.

• Teon

Teon

nieuw ...

Nice.
Ik ga voor de ASUS N550JK-CN360H.
Ik heb nog een 500GB 7200 rpm liggen. Die ga ik tzt monteren in een caddy.

De 4710-versies komen nu steeds meer los bij de verschillende shops.

BANG! Dat is hem!

• jarti66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:57
Teon schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:38:
Nice.
Ik ga voor de ASUS N550JK-CN360H.
Ik heb nog een 500GB 7200 rpm liggen. Die ga ik tzt monteren in een caddy.

De 4710-versies komen nu steeds meer los bij de verschillende shops.
Weet iemand wat het verschil is met de Asus N550JK-CN361H die hetzelfde kost bij andere winkels?

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-11 14:38

spartacusNLD

This is Sparta!!

Mr. Messy schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:45:
De Lenovo IdeaPad Y50-70-00805NL word 'm niet meer ivm slechte scherm.
ik hem hem zelf.. valt reuze mee. ;)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Teon

Teon

nieuw ...

jarti66 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 23:06:
[...]
Weet iemand wat het verschil is met de Asus N550JK-CN361H die hetzelfde kost bij andere winkels?
Nee, geen idee. Ik kan niks ontdekken.
Op Asus-site is ook alles vrij vaag.
Is er niet een overzicht online met álle specs en álle modellen van Asus?

BANG! Dat is hem!

• Mr. Messy
spartacusNLD schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 23:17:
[...]

ik hem hem zelf.. valt reuze mee. ;)
Oke nou ja als ik 'm nog ooit binnen krijg (en dat vraag ik me af nu ik zie dat die bijna nergens meer verkrijgbaar is :|) kan ik voor hetzelfde geld upgraden naar 16 gb en SSD installeren.

Weet iemand trouwens of deze laptops(n550jk reeks) ook dual monitor support? is wel handig als ik mijn beeldscherm van m'n desktop als 2de monitor kan gebruiken :).

• Teon

Teon

nieuw ...

dual monitor support?

Dat ligt toch aan Windows, niet aan de hardware?
Lijkt me geen probleem. Je 2e monitor hang je dus aan je displayport ...

BANG! Dat is hem!

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
Ligt dat niet meer aan de rekenkracht van jouw videokaart?
Met een GTX 850 lijkt me dat trouwens geen probleem

• Mr. Messy
De videokaart/mobo moet het wel supporten, maar daar ga ik maar vanuit :).

• Teon

Teon

nieuw ...

Heeft Mr. Messy zijn notebook al ontvangen?
Mijn N550JK-CN360H is onderweg...

BANG! Dat is hem!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:17
jarti66 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 23:06:
[...]

Heeft iemand dit al gevonden? Kan zelf bij de diverse aanbieders geen verschillen ontdekken. Asus site geeft geen specificaties per typenummer.

• Pietertjeeuh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-07 19:02
Ik heb ook een laptop voor after effects en HD-videobewerking nodig en ik heb rond gekeken en de lenovo y50 is hem gewoon. Ik wacht alleen tot het 4k scherm uitkomt hopelijk voor dat school begint ligt die in de winkels want het 4k IPS scherm schijnt erg goed te zijn. dus even duimen dat voor het schooljaar begint de lenovo y50 4k display in de winkels ligt :D

• Mr. Messy
Teon schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 09:31:
Heeft Mr. Messy zijn notebook al ontvangen?
Mijn N550JK-CN360H is onderweg...
Ik heb gisteren een mail gekregen van de winkel dat de bestelde laptop 25 augustus word verwacht. Waarom zijn veel ASUS laptops opeens zo slecht te leveren?? Ik zie overal op webshops dat deze niet meer worden geleverd, 4launch was de enige die ze nog kon bestellen.

• Teon

Teon

nieuw ...

Ik typ dit vanaf mijn N550JK-360H.
Coolblue en ASUS helpdesk wisten niet wat het verschil was tussen de 360H en 361H.
Typenummer is echt 360H, staat op de sticker op de machine.

Hoe kan ik eigenlijk controleren of het een IPS-scherm is?

BANG! Dat is hem!

• Mr. Messy
Teon schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 23:07:
Ik typ dit vanaf mijn N550JK-360H.
Coolblue en ASUS helpdesk wisten niet wat het verschil was tussen de 360H en 361H.
Typenummer is echt 360H, staat op de sticker op de machine.

Hoe kan ik eigenlijk controleren of het een IPS-scherm is?
op http://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/N550JK/ staat dat deze series IPS schermen hebben.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
B4n44nSh0t schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 12:42:
Ik heb ook een laptop voor after effects en HD-videobewerking nodig en ik heb rond gekeken en de lenovo y50 is hem gewoon. Ik wacht alleen tot het 4k scherm uitkomt hopelijk voor dat school begint ligt die in de winkels want het 4k IPS scherm schijnt erg goed te zijn. dus even duimen dat voor het schooljaar begint de lenovo y50 4k display in de winkels ligt :D
Werkt After Effects ondertussen al goed met Windows scaling?
Pagina: 1