Zone 2 versterker

Pagina: 1
Acties:

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 10:31
Hallo,

Ik heb hier een Yamaha RX-S600 5.1 versterker die werkt met spotify. In de living heb ik mijn 5.1 opstelling staan, maar ik zou graag in de tuin ook van onze muziek kunnen genieten. Daarom dacht ik dus om de Zone 2-functie te gebruiken van de versterker.

Maar hier situeert zich het probleem: Zone 2 maakt gebruik van mijn 2 achterste speakers. Dus moet ik mijn 2 speakers verplaatsen als ik van Zone 2 wil gebruik maken. Wanneer Zone 1 en Zone 2 tegelijk afspelen, dan heb je dus eigenlijk de 3 voorste boxen die dienen voor Zone 1 en de 2 achterste voor Zone 2.

Maar aangezien het onbegonnen werk is voor mij om die 2 achterste boxen te verplaatsen, is er nog een andere mogelijkheid die ik over het hoofd zie dat ik nog kan gebruiken om de muziek naar mijn tuin door te sturen? Bestaat er een draadloos systeem die de muziek kan doorstreamen naar de tuin via bvb draadloze speakers?

Echt roten vreemd dat zone 2 geen 2 aparte connectoren heeft...

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:25

FreakNL

Well do ya punk?

Volgens mij is het bij die versterker OF surround OF zone 2 gebruiken (als ik de plaatjes zo bekijk op google).

Dat hij niet 2 aparte connectoren heeft zal wel met ruimte te maken hebben. Ik zie dat het ook een hele platte (slim line) receiver is, dat zal er wel mee te maken hebben..

Ik heb ook een Yamaha (RX-V559) en die heeft wel precies wat jij verwacht, namelijk aparte speakeraansluitingen voor Zone B (bij mij heet het dan Zone B)......

/edit
Snap je verhaal ook niet 100%, je zegt aan de ene kant dat je het vreemd vind dat er geen aparte connectoren zijn maar daarna zeg je dat je je speakers sowieso niet kan/wil verplaatsen en begin je over draadloos. In dat geval zou ik gewoon voor een losstaande oplossing in de tuin gaan (los van je receiver)....

[ Voor 26% gewijzigd door FreakNL op 31-07-2014 17:58 ]

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 10:31
ja het is ofwel surround met 5 speakers, ofwel multizone met 3+2 speakers. Maar eigenlijk zou ik willen dat de muziek via mijn versterker ook buiten kan afgespeeld worden en ik dacht dat het mogelijk zou zijn met deze versterker.

er zijn dus geen aparte connectoren voor zone 2, dus moet ik mijn achterste 2 speakers verplaatsen naar de tuin om zone 2 te bekomen. Maar dat verplaatsen zie ik niet zitten want kabels zijn sowieso te kort en de speakers hangen aan de muur.

dus vraag ik mij af of er misschien geen draadloze oplossing mogelijk is, dat die de muziek van mijn versterker ook kan streamen naar bvb speakers buiten of zo.