Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-11 18:57
Deze middag werd hier een Motorola G even in het water gedompeld. Hij ging helemaal onder maar was er op een seconde weer uit.

Mijn eerste reactie was om de batterij eruit te halen en dan alles rustig te laten drogen. Nu merkte ik dat de batterij niet verwijderbaar is.

Het toestel zit momenteel vast in een opstartloop. Na het Motorolalogo valt het toestel steeds uit om dan na een seconde weer op te starten. Wanneer ik de volumeknop naar beneden indruk dan stopt hij met opstarten maar hij komt ook niet in de bootloader.

Momenteel is mijn enige idee om het toestel gewoon te laten liggen tot de batterij leeg is, hem dan nog even laten liggen en dan morgen proberen opladen en opnieuw opstarten.

Iemand betere ideeën?

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:34
In een bak met rijst stoppen en een paar dagen in laten liggen en hopen dat het opstarten geen blijvende schade heeft gecreëerd

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:43

Barrycade

Through the...

Niet aanzetten en in een bak met rijst leggen. Aantal dagen wachten en hopen dat dat heeft geholpen.

• Aegir81
Bedankt, ik zal de rijstbak proberen, maar ik dacht dat daarvoor beter geen batterij in het toestel zat.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:43

Barrycade

Through the...

Ja maar als je de batterij er uitsloopt doet ie het zeker niet meer. Maar het proberen te starten was achteraf wellicht niet zo slim.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Euh 1e resultaat op google:
https://motorola-global-p...a_id/97427/p/30,6720,9050

Ah batterij is niet verwijderbaar. Neem die cover er echter wel van af als je hem in de rijst legt.

Zie verder het topic van de laatste paar dagen: S4 1u in water gelegen

Batterij, sim etc er uit en in een bak met (schone) witte rijst leggen. Gewoon een paar dagen laten liggen en dan opnieuw proberen.

Wat je ook doet, NOOIT proberen hardware weer te starten na zoiets. Indien mogelijk haal je de batterij er uit en wacht je tot je zeker weet dat het systeem droog is. Er is een kans dat je iets gesloopt het doordat er kortsluiting is geweest.

[ Voor 33% gewijzigd door D4NG3R op 31-07-2014 19:02 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:14
Dacht dat de moto g bestand was tegen water? ivm nanocoating?

YouTube: Moto G: 30 Minutes Underwater! (Review Kickoff)

Edit: Zie al een "warning" in het begin van de video

[ Voor 17% gewijzigd door Knamix op 31-07-2014 20:05 ]

• Aegir81
Thanks. Maar ik probeerde het toestel niet te starten. Hij startte plots vanzelf op en bleef dat steeds opnieuw doen.

En 30 minuten onder water zal met dit toestel hier zeker niet lukken, 1 seconde was er blijkbaar al te veel aan.

Edit: goed nieuws. Het toestel werkt nog. Net even getest en alles doet het voorlopig nog prima. Oef!

[ Voor 18% gewijzigd door Aegir81 op 01-08-2014 09:22 ]

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Je hebt geluk dan, mijn HTC Desire S is even mee in het zwembad gegaan... Ik dacht ik laat hem gewoon drogen in de zon (batterij er uit enz..) Dan terug opgestart wat lukte maar dan kwam die in een loop aan uit aan uit... daardoor helemaal stuk en ook zelfs mijn simkaart niet meer bruikbaar.

De rijstbak had misschien nog kunnen helpen maar daarvoor was het dan al te laat :)

• Aegir81
Te vroeg gejuicht... Alles ging goed (sms'en, internet, ...) tot het eerste gesprek aankwam. Geluid komt er enkel haperend uit. Toch nog pech dus...

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11 03:18
Toen mijn HTC One V met water in aanraking was gekomen heb ik deze in een bak met silicagel gedaan. Eerst even de silicagel verwarmen in de oven, na 2 dagen was hij weer springlevend. 2 maanden later overleed de trilmotor maar na dat incident (ongeveer 1 jaar terug) functioneert hij nog altijd !

Sultana?

Pagina: 1