Gaming PC upgraden

Pagina: 1
Acties:

• Shamone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-02 11:25
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Denk hierbij aan games zoals Battlefield 4.

Wat mag het systeem de upgrade gaan kosten?
Ik heb geen vast budget, maar de upgrade (inclusief nieuwe randapparatuur) zal niet meer dan €1000,-(?) moeten kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb de volgende componenten die ik wil behouden (tenzij er écht iets anders aangeraden wordt!):
• Intel® Core™ i7-2600K CPU @ 3.40GHz
• Maximus IV Gene-Z Motherboard
• Kingston Hyper 16GB DDR3 RAM

Daarnaast heb ik een 1000W voeding (geen idee wat ik dacht toen ik die kocht). Laat even weten of het handig is een nieuwe, zuinigere aan te schaffen!

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag de volgende hardware aanschaffen:

• Videokaart (Het liefst NVIDIA, want ik ben niet 100% tevreden over de AMD Sapphire 6950HD die ik op dit moment heb)
• SSD 128GB-256GB (Geen merk voorkeur)
• 500GB-1000GB HDD (Geen merk voorkeur)
• Mogelijk nieuwe, zuinige(re) voeding. Zie vorige vraag voor meer informatie. (Geen merk voorkeur)
• CPU Koeling (Geen merk voorkeur. Hoe stiller, hoe beter natuurlijk)
• Kast (Geen merk voorkeur. Zwart/Donkergrijs, stil, geen rare fratsen erop, strak)

Daarnaast ben ik op zoek naar wat randapparatuur. Ik gebruik nu een huis-, tuin en keuken toetsenbord en muis (die trouwens aardig bevallen), maar ik wil toch iets dat langer meegaat:

• Toetsenbord (Geen merk voorkeur. Verlichte toetsen, niet al te luide knoppen, rond de €100,- of minder)
• Muis (Geen merk voorkeur)
• Optioneel: extra scherm (Geen merk voorkeur. Momenteel heb ik een ASUS VE247H, bevalt prima, open voor suggesties)
• Optioneel: headset (Geen merk voorkeur. Ik kreeg een advertentie via een stream van logitech en zag de G430 Surround Sound Gaming Headset. Ergens een betere?)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zie hierboven.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte maakt niet veel uit, al hoef ik natuurlijk geen servertower van twee meter hoog. Wel vind ik het fijn als de computer stil is, maar als het maar niet ten koste van te veel performance gaat. De computer staat vrij veel aan, dus qua energieverbruik refereer ik opnieuw naar de vraag hierboven over de voeding.

Ga je overklokken?
Nee.

Hier de lijst die ik tot nu toe zelf gemaakt heb. Het mist nog de voeding en een goede CPU koeler (beide waarvan ik weinig verstand van heb):
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus ROG Maximus IV GENE-Z€ 0,-€ 0,-
1MSI GeForce GTX 770 Gaming€ 272,05€ 272,05
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,-€ 46,-
1Corsair Carbide 330R€ 72,95€ 72,95
1Asus VE247H Zwart€ 149,-€ 149,-
1Kingston KHX1600C9D3K2/8GX€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 106,65€ 106,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 646,65

De producten waar een bedrag van 0,- heb ik al van een oudere build!

Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 38% gewijzigd door Shamone op 31-07-2014 18:54 ]

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-03 10:58
Hoi,

We helpen je graag, maar dan is het wel de bedoeling dat je je samenstelling van je systeem vermeld in je bericht. Hoe dat werk lees je hier: Handleiding Pricewatch

[ Voor 8% gewijzigd door zeef op 31-07-2014 17:30 ]

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Kan je meer specifiek zijn over de voeding?

• Shamone
zeef schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 17:30:
Hoi,

We helpen je graag, maar dan is het wel de bedoeling dat je je samenstelling van je systeem vermeld in je bericht. Hoe dat werk lees je hier: Handleiding Pricewatch
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt, aangezien ik alles al beschreven heb in de thread?
Robbedem schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 18:18:
Kan je meer specifiek zijn over de voeding?
Op dit moment heb ik 1000W voeding. Naar mijn idee is het een beetje overkill voor wat ik op dit moment heb. Stel ik neem een GTX 770, hoeveel watt voeding zou ik dan nodig hebben? 1000 lijkt mij erg veel.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
zeef bedoelt dat er hier op Tweakers van je wordt verwacht dat je al wat eigen onderzoek hebt gedaan en een lijstje maakt.

Robbedem bedoelt het exacte typenummer van je voeding.

En inderdaad, 1000W is eigenlijk pas interessant voor een systeem met 3 of meer videokaarten. Een goede ~550 Watter is al voldoende.

[ Voor 27% gewijzigd door jorisvdelsen op 31-07-2014 18:24 ]

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Shamone schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 18:20:
[...]

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt, aangezien ik alles al beschreven heb in de thread?
Er staat in hoe je een wenslijstje maakt. Een eigen voorstel is verplicht!
[...]

Op dit moment heb ik 1000W voeding. Naar mijn idee is het een beetje overkill voor wat ik op dit moment heb. Stel ik neem een GTX 770, hoeveel watt voeding zou ik dan nodig hebben? 1000 lijkt mij erg veel.
1000W is super duper overkill. 550W is méér dan genoeg.

Trouwens, even een tip: AMD GPU.

Good luck!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Shamone
Ik snap 'em! Ik was er inderdaad mee begonnen en zal de lijst nu afmaken.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Kijkend naar je wensen, is het vrij simpel:

Videokaart (Het liefst NVIDIA, want ik ben niet 100% tevreden over de AMD Sapphire 6950HD die ik op dit moment heb)
pricewatch: Club3D Radeon R9 290 royalAce toch stiekem een AMD, de R9 290 is lekker goedkoop voor zijn erg hoge prestaties. Deze versie heeft een goede koeler, een lichte overclock en is lekker goedkoop.
SSD 128GB-256GB (Geen merk voorkeur)
Heel makkelijk: pricewatch: Crucial MX100 256GB goedkoop, snel genoeg, zeer betrouwbaar.
500GB-1000GB HDD (Geen merk voorkeur)
pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB 1TB, goedkoop, 7200rpm.
Mogelijk nieuwe, zuinige(re) voeding. Zie vorige vraag voor meer informatie. (Geen merk voorkeur)
Gezien de kast die ik je ga aanraden, een niet-modulaire 550w gold voeding, pricewatch: Seasonic S12G 550W dus. Zeer degelijk, watt's genoeg, tenzij je echt stevig gaat OC'en en lekker zuinig.
CPU Koeling (Geen merk voorkeur. Hoe stiller, hoe beter natuurlijk)
Gezien de kast, kan ik je pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power aanraden. Erg groot, maar is erg stil en koelt zeer goed. Qua prestaties doet nauwelijks onder voor een koeler die 2x zo duur is.
Kast (Geen merk voorkeur. Zwart/Donkergrijs, stil, geen rare fratsen erop, strak)
Hij is zwart, hij is stil, hij heeft geen rare fratsen, en hij is strakker dan een non, het is de..... pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black Is de beste kast onder de 100 euro. Lekker koel, erg stil, erg ruim, erg degelijk, een bootlading ruimte om je kabels weg te werken, zoveel, dat een modulaire voeding een nadeel is bij deze kast, gezien de hele kabelboom van een niet-modulaire voeding probleemloos weggemoffelt kan worden in de zijkant.

Al met al kom je dan op de prijs van een slordige 660 euro ofzoiets, ben te lui om alles in een lijstje te zetten.

People as things, that’s where it starts.

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-03 23:14
Zie opmerkingen VasZaitsev.

Als alternatieve voeding zou je ook de Cooler Master V550 kunnen nemen, maar geef eerst het juiste merk en type van jouw huidige voeding eens door. Nu is het koffiedik kijken wat de kwaliteit hiervan is.

Mocht je toch voor een Nvidia kaart willen gaan kan het de moeite lonen nog even te wachten. De nieuwe Maxell generatie komt in het vierde kwartaal uit(op de 750 reeks na, die is er al). Tot die tijd is AMD prijstechnisch gezien de betere keuze.

Experience the mountains!

• Shamone
Mijn huidige voeding zou pricewatch: Cooler Master Silent Pro M1000 moeten zijn.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Vervangen die hap dus, niet echt hoge kwaliteit spul is dat namelijk.

En dat ding kun je opzich nog wel doorverkopen.

• melwasul
@VasZaitsev:
Heb je een bron hiervoor? Want als ik bijvoorbeeld deze review er bij neem, dan is deze voeding zo slecht nog niet. Geen topper, maar ook geen slechte voeding als ik de reviewer mag geloven.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Hmm, die is idd beter dan ik dacht, was in die war met de Real Power dingen. Opzich kan volgens mij dan nog wel eventjes gebruikt blijven worden.

Verwijderd

770 vervangen door een 290.
HDD zou ik gaan voor een WD Blue.
Mx100 als SSD.

Voor de rest: Prima lijstje!

• Shamone
melwasul schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:47:
@VasZaitsev:
Heb je een bron hiervoor? Want als ik bijvoorbeeld deze review er bij neem, dan is deze voeding zo slecht nog niet. Geen topper, maar ook geen slechte voeding als ik de reviewer mag geloven.
VasZaitsev schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:56:
Hmm, die is idd beter dan ik dacht, was in die war met de Real Power dingen. Opzich kan volgens mij dan nog wel eventjes gebruikt blijven worden.
Zal het veel schelen op jaarbasis in de energiekosten om te ruilen naar eentje met minder watt?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik denk het eerlijk gezegd niet echt. Die M1000 is best effectief rond de 500w, dus het zal echt weinig schelen.

De voeding is wss ook nog niet zo oud, gezien de rest van de onderdelen, dus als ik jou was zou ik gewoon die voeding houden.

• melwasul
Ik verwacht ook geen spectaculaire besparingen. Mogelijk enkele euro's per jaar, maar voor een goede nieuwe voeding met bijvoorbeeld gold-efficiëntie betaal je ook al gauw 60-70 euro. Ik zou gewoon de voeding nog even blijven gebruiken, en wanneer ie effectief de geest zou geven een nieuwe kopen.

• Shamone
Oke. Bedankt voor de tips!
Pagina: 1