Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Denk hierbij aan games zoals Battlefield 4.
Wat mag het systeem de upgrade gaan kosten?
Ik heb geen vast budget, maar de upgrade (inclusief nieuwe randapparatuur) zal niet meer dan €1000,-(?) moeten kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb de volgende componenten die ik wil behouden (tenzij er écht iets anders aangeraden wordt!):
• Intel® Core™ i7-2600K CPU @ 3.40GHz
• Maximus IV Gene-Z Motherboard
• Kingston Hyper 16GB DDR3 RAM
Daarnaast heb ik een 1000W voeding (geen idee wat ik dacht toen ik die kocht). Laat even weten of het handig is een nieuwe, zuinigere aan te schaffen!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag de volgende hardware aanschaffen:
• Videokaart (Het liefst NVIDIA, want ik ben niet 100% tevreden over de AMD Sapphire 6950HD die ik op dit moment heb)
• SSD 128GB-256GB (Geen merk voorkeur)
• 500GB-1000GB HDD (Geen merk voorkeur)
• Mogelijk nieuwe, zuinige(re) voeding. Zie vorige vraag voor meer informatie. (Geen merk voorkeur)
• CPU Koeling (Geen merk voorkeur. Hoe stiller, hoe beter natuurlijk)
• Kast (Geen merk voorkeur. Zwart/Donkergrijs, stil, geen rare fratsen erop, strak)
Daarnaast ben ik op zoek naar wat randapparatuur. Ik gebruik nu een huis-, tuin en keuken toetsenbord en muis (die trouwens aardig bevallen), maar ik wil toch iets dat langer meegaat:
• Toetsenbord (Geen merk voorkeur. Verlichte toetsen, niet al te luide knoppen, rond de €100,- of minder)
• Muis (Geen merk voorkeur)
• Optioneel: extra scherm (Geen merk voorkeur. Momenteel heb ik een ASUS VE247H, bevalt prima, open voor suggesties)
• Optioneel: headset (Geen merk voorkeur. Ik kreeg een advertentie via een stream van logitech en zag de G430 Surround Sound Gaming Headset. Ergens een betere?)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zie hierboven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte maakt niet veel uit, al hoef ik natuurlijk geen servertower van twee meter hoog. Wel vind ik het fijn als de computer stil is, maar als het maar niet ten koste van te veel performance gaat. De computer staat vrij veel aan, dus qua energieverbruik refereer ik opnieuw naar de vraag hierboven over de voeding.
Ga je overklokken?
Nee.
Hier de lijst die ik tot nu toe zelf gemaakt heb. Het mist nog de voeding en een goede CPU koeler (beide waarvan ik weinig verstand van heb):
De producten waar een bedrag van 0,- heb ik al van een oudere build!
Alvast bedankt voor de hulp!
Voornamelijk gamen. Denk hierbij aan games zoals Battlefield 4.
Wat mag het systeem de upgrade gaan kosten?
Ik heb geen vast budget, maar de upgrade (inclusief nieuwe randapparatuur) zal niet meer dan €1000,-(?) moeten kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb de volgende componenten die ik wil behouden (tenzij er écht iets anders aangeraden wordt!):
• Intel® Core™ i7-2600K CPU @ 3.40GHz
• Maximus IV Gene-Z Motherboard
• Kingston Hyper 16GB DDR3 RAM
Daarnaast heb ik een 1000W voeding (geen idee wat ik dacht toen ik die kocht). Laat even weten of het handig is een nieuwe, zuinigere aan te schaffen!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag de volgende hardware aanschaffen:
• Videokaart (Het liefst NVIDIA, want ik ben niet 100% tevreden over de AMD Sapphire 6950HD die ik op dit moment heb)
• SSD 128GB-256GB (Geen merk voorkeur)
• 500GB-1000GB HDD (Geen merk voorkeur)
• Mogelijk nieuwe, zuinige(re) voeding. Zie vorige vraag voor meer informatie. (Geen merk voorkeur)
• CPU Koeling (Geen merk voorkeur. Hoe stiller, hoe beter natuurlijk)
• Kast (Geen merk voorkeur. Zwart/Donkergrijs, stil, geen rare fratsen erop, strak)
Daarnaast ben ik op zoek naar wat randapparatuur. Ik gebruik nu een huis-, tuin en keuken toetsenbord en muis (die trouwens aardig bevallen), maar ik wil toch iets dat langer meegaat:
• Toetsenbord (Geen merk voorkeur. Verlichte toetsen, niet al te luide knoppen, rond de €100,- of minder)
• Muis (Geen merk voorkeur)
• Optioneel: extra scherm (Geen merk voorkeur. Momenteel heb ik een ASUS VE247H, bevalt prima, open voor suggesties)
• Optioneel: headset (Geen merk voorkeur. Ik kreeg een advertentie via een stream van logitech en zag de G430 Surround Sound Gaming Headset. Ergens een betere?)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zie hierboven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte maakt niet veel uit, al hoef ik natuurlijk geen servertower van twee meter hoog. Wel vind ik het fijn als de computer stil is, maar als het maar niet ten koste van te veel performance gaat. De computer staat vrij veel aan, dus qua energieverbruik refereer ik opnieuw naar de vraag hierboven over de voeding.
Ga je overklokken?
Nee.
Hier de lijst die ik tot nu toe zelf gemaakt heb. Het mist nog de voeding en een goede CPU koeler (beide waarvan ik weinig verstand van heb):
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus ROG Maximus IV GENE-Z | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 Gaming | € 272,05 | € 272,05 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,- | € 46,- |
| 1 | Corsair Carbide 330R | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | Asus VE247H Zwart | € 149,- | € 149,- |
| 1 | Kingston KHX1600C9D3K2/8GX | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 106,65 | € 106,65 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 646,65 | |
De producten waar een bedrag van 0,- heb ik al van een oudere build!
Alvast bedankt voor de hulp!
[ Voor 38% gewijzigd door Shamone op 31-07-2014 18:54 ]