Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.
> Wij zijn Uber, we willen je naam
> Rechter / SIDN zegt, OK, hier heb je Uber.nl
Als ze de domeinnaam heel graag willen hebben, dan zullen ze je eerst benaderen om de naam over te kopen/nemen. (laat hun dan een eerste prijs noemen).
Stel het komt tot een rechtzaak, dan heb je kans dat ze gaan winnen (als ze bijvoorbeeld kunnen aantonen dat jij er nu niets meer doet enzo).
Voor nu, geen zorgen maken.
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Hun huidige domein hebben ze ook opgekocht. Of in ieder geval, dat neem ik aan, uber.com is van 1995.
Dat is niet eens een beetje van belang. Het is de domeinnaam van de TS, geregistreerd ver voordat er ook maar enige sprake kan zijn van merkrecht oid. Wat de TS er mee doet moet hij zelf weten. Als dat niks is, dan is het niks.Calitomnication schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:33:
(als ze bijvoorbeeld kunnen aantonen dat jij er nu niets meer doet enzo).
Sowieso, aantonen dat je er 'niks' mee doet is nogal lastig.
Bottomline, gewoon lekker zo laten en hopen dat ze je ooit een mooi aanbod doen voor de overname van het domein
^^
Niet helemaal waar. Hetzelfde gold voor de domeinnaam of modelnaam van Tesla. Als Uber aangeeft dat ze graag het domein willen hebben en hier plannen voor hebben en de eigenaar heeft zichbaar jarenlang hier niks mee gedaan en geen plannen om hier binnenkort iets mee te gaan doen dan kan de rechter best beslissen dat ze hem mogen overkopen, zover ik begrepen heb.
Over time, using a domain name will in itself establish some rights to that domain name, particularly if you also publicise that domain name (for example, on your letterhead). However, the fact that someone has registered a domain name does not automatically mean that they have the best right to it. If the domain name incorporates a registered trademark, the owner of that trademark may well have stronger rights to the name. For this reason, you should consider registering your domain name as a trademark. In many cases, several businesses could have rights to a domain name, particularly when a domain name describes a product rather than using a company name or trademark. In practice, two other important factors come into play in many domain name disputes.
[ Voor 98% gewijzigd door Viper® op 31-07-2014 16:42 ]
Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.
...waarbij het ook niet erg helpt dat je op de startpagina van uber.nl een link moet aanklikken om op de daadwerkelijke site van TS te komen (welke onder een andere domeinnaam staat), en op die website vervolgens geen enkele verwijzing naar de naam "uber" of site "uber.nl" is opgenomen.Viper® schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:37:
Als Uber aangeeft dat ze graag het domein willen hebben en hier plannen voor hebben en de eigenaar heeft zichbaar jarenlang hier niks mee gedaan en geen plannen om hier binnenkort iets mee te gaan doen dan kan de rechter best beslissen dat ze hem mogen overkopen, zover ik begrepen heb.
ge-flopt schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:23:
...uber (helaas) een veel gebruikte uitdrukking is ...
Maak een pagina aan met wat content, zorg dat je een mail adres op het domein aanmaakt, druk goedkoop visite kaartje bij vista print met het mail adres, deel er de helft van uit en je maakt er gebruik van.
Everything is better with Bluetooth
Ben niet zo van de woorden die in zijn: Uber, Leet etc etc... daarom het helaas gedeelte.begintmeta schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 17:40:
offtopic:
ge-flopt schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:23:
...uber (helaas) een veel gebruikte uitdrukking is ...
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Dat kun je claimen, maar als uit de serverlogs etc. blijkt de je er toch niets mee doet, dan kan de naam alsnog worden overgedragen. Zeker omdat Uber de naam van het bedrijf is, staan ze vrij sterk daarin.TimDJ schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:28:
@StevenK je zou kunnen claimen dat je geen website hebt op uber.nl maar wel gebruikt als email domein of iets dergelijks?
Maar zoals ik eerder heb aangegeven, ze moeten eerst een bod op deze naam uitbrengen alvorens ze 'm zomaar kunnen claimen.
Stel dat Uber met een bod van €20.000 komt, denk ik dat de TS om graag over gaat dragen
Edit:
kijk eens voor de fun op deze site --> Domjur.nl
En deze : SIDN (Stichting Internet Domeinnaamregistratie Nederland
[ Voor 18% gewijzigd door Calitomnication op 01-08-2014 16:39 ]
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Volgens mij zitten daar wel beperkingen aan. Het speelt toch wel een rol wat er eerder was: De domeinnaam of het trademark.Rieverst schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:38:
Dit stukje is belangrijk -> registered trademark. Indien je het merk uber niet heb laten registreren en uber wel, dan trek je aan het kortste eind. Volgens mij is het merkenrecht hierop van toepassing. Dus ik zou een goed bod accepteren.
Dat zou mooi zijn. Dan zou ik een domein kunnen registreren, iemand anders denkt jaren later "dat is een mooie naam, die wil ik", registreert mijn domeinnaam als trademark, doet een symbolisch bod op het domein en stapt vervolgens naar de rechter om het domein te claimen. Zo zou je als individu vrijwel altijd aan het kortste einde trekken tegen een bedrijf.
Verwijderd
Verwijderd
Dat heeft helemaal niets met de vraag te maken. Welke winkels waren in het bezit van AH.nl of .be dan?Rieverst schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:54:
Hoeveel winkels die al jaren bestonden moesten hun naam opgeven omdat AH het merk wel had laten registreren?
Zelf ooit eens een domein met daarin msn moeten afstaan, maar dat domein was later geregistreerd dan msn van microsoft.
Verwijderd
Zal best, ik verwacht echter dat menig internetgebruiker geen idee heeft hoe je die puntjes op de u krijgt .begintmeta schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:34:
Über, dat kan tegenwoordig ook
Lijkt mij een slecht idee om er www.über.nl van te maken, en dat zullen hun ook wel denken.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Dit dus, wie zegt dat de TS dit niet al doet?TimDJ schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:28:
@StevenK je zou kunnen claimen dat je geen website hebt op uber.nl maar wel gebruikt als email domein of iets dergelijks?
Ik heb ook tijden lang niets op mijn domeinnaam gehad, nu nog steeds weinig. Gebruik hem wel dagelijks voor mail en de gelinkte ftp om bestanden naar mensen/klanten te sturen.
Jazeker. Elk gebruik helpt. Maar ik weet uit ervaring ook dat in een WIPO arbitrage (waar je via SIDN aan gebonden bent) de arbiters slim genoeg zijn om objectief bewijs te vragen dat en hoe de naam gebruikt werd in het verleden.TimDJ schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:28:
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk