Toon posts:

Harde-schijf 100% in gebruik + installatie nieuwe hd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eergisteren werkte mijn desktop ineens traag. Na een klein onderzoek zag ik via taakbeheer dat mijn hdd 100% in gebruik was (met nog ruim 750 gigabyte vrij).

De harddisk betreft een secundaire schijf. Windows en o.a. Adobe draaien op mijn SSD. De harddisk gebruikte ik voor opslag van documenten, foto's, werkbestanden e.d.
Regelmatig maakte ik een back-up naar mijn externe harde-schijf en naar een cloudserver.

Al met al zal ik niet veel verliezen, maar toch, er gaat toch altijd wat verloren wat niet veilig is gesteld.
Om wat zaken uit te sluiten heb ik de computer afgesloten en na enkele minuten de voeding afgesloten van stroom. Vervolgens heb ik de HDD losgekoppeld en de computer opnieuw gestart. Mijn desktop liep weer als een zonnetje.

Gisteren heb ik een hdd-case voor extern gebruik aangeschaft en de HDD daar in geplaatst. Bij het starten loopt de computer vast. Wanneer ik de harde-schijf uitschakel, draait de pc weer goed.
Kortom: het lag aan de HDD.

Vanmiddag heb ik een nieuwe HDD gekocht en deze direct in de computer geïnstalleerd. Echter, wordt deze nieuwe HDD (Seagate Barracuda 1TB) niet herkend. In de BIOS lijkt het van wel, al ben ik daar niet zeker van. Alle aansluiten herhaaldelijk gecontroleerd en via Google gekeken of ik toevallig een stap over het hoofd heb gezien bij het aansluiten en installeren.

Ik werk met Windows 8.1 en maak gebruik van Classicshell. Heeft iemand tips of ideeën om deze problemen te tackelen? Enorm bedankt!

Edit: de nieuwe HDD wordt gezien en is inmiddels geinstalleerd

Verwijderd

Echter, wordt deze nieuwe HDD (Seagate Barracuda 1TB) niet herkend.
Waar kijk je dan? Heb je hem al geformatteerd in Disk Management? Zie Start->Run->diskmgmt.msc

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-01 10:28
Wat is de vraag van de TS (na de aanpassing van zijn openingspost) nou eigenlijk? De nieuwe harddisk werkt inmiddels zoals hij zelf in zijn aanpassing zegt ....

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-01 17:45

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

resmon.exe even gebruiken, klik even wat verder naar de schijf die 100% is, kijk wat er zorgt voor het 100% gebruik en kill het of niet.