Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik was aan het kijken voor een vpn,

Ik wil het vooral gebruiken zodat ik geen gigantische boetes moet gaan betalen voor je weet wel wat.

Maar mijn vraag was vooral of het je internet veel vertraagd. Ook welke providers ervan zijn goed, ik was vond de hidemyass wel interessant, maar zou niet weten of die wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sannie1213
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-06 17:37
Hallo thibautb,

Ik gebruik zelf GetPrivate.
Dit is een software die je op je PC installeert.
Deze is volledig gratis.
En je internet verkeer loopt via Zweden.
Ik gebruik het al jaren en nog nooit problemen.
En de snelheid van mijn internet blijft gelijk.

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

sannie1213 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 22:22:
Hallo thibautb,

Ik gebruik zelf GetPrivate.
Dit is een software die je op je PC installeert.
Deze is volledig gratis.
En je internet verkeer loopt via Zweden.
Ik gebruik het al jaren en nog nooit problemen.
En de snelheid van mijn internet blijft gelijk.

Sander
Ja, maar wat is de snelheid van je internet? Als jij een 8Mbit/s lijntje hebt is de kans groot dat 't gelijk blijft. Maar als de TS 100Mbit/s heeft wordt dat al een heel ander verhaal.

De snelheid hangt volledig af van je VPN provider, overigens heb je ook nog overhead door de VPN tunnel maar dat gaat niet zo heel veel uitmaken.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
ShadowAS1 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 02:39:
[...]

Ja, maar wat is de snelheid van je internet? Als jij een 8Mbit/s lijntje hebt is de kans groot dat 't gelijk blijft. Maar als de TS 100Mbit/s heeft wordt dat al een heel ander verhaal.

De snelheid hangt volledig af van je VPN provider, overigens heb je ook nog overhead door de VPN tunnel maar dat gaat niet zo heel veel uitmaken.
De snelheid van mijn internet is 200Mbits down en 10 up en echte is ongeveer 191 down en 9 up.

Zorgt het programma ervoor dat dan al het internet dat je gebruikt, dus ook via bv mail je de vpn gebruikt of is het alleen maar je chrome of firefox dat een vpn kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09 21:22
In principe lust een VPN al het verkeer van je computer door die VPN. Dus niet alleen browserverkeer, maar ook e-mail, DNS, games, downloads, bittorrent en al het andere waar je een internetverbinding voor nodig hebt.

Ik maak zelf gebruik van Kepard. Ze zijn spotgoedkoop ($35 per jaar) en bij het browser merk ik geen snelheidsverschil (grote downloads heb ik nog niet geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Het is eventueel ook mogelijk om vanaf je router bepaald verkeer over je (open)vpn tunnel te gooien. Ik gebruik het zelf ook om verkeer van een datalogger over een OpenVPN netwerk te gooien. Je kunt dan bijvoorbeeld de volgende link als voorbeeld nemen: Route only specific ports through VPN (openvpn)
Pagina: 1