Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HTML leken-vraagje

Pagina: 1
Acties:

• MaxDark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-11 23:20
Besten heren, dames,

Ik weet dat hier niet om oplossingen gebedeld moet worden. Ik zou alleen mezelf wat grijze haren willen besparen met de wetenschap dat wat ik probeer, ook daadwerkelijk tot de mogelijkheden behoort.

Lang verhaal kort te maken, ik heb een .html werkschema nodig. Ik heb van mijn oude werk deze schema's in .pdf gekregen, maar kan ze niet in .html ontvangen. Deze schema's heb ik in een origineel .html formaat nodig om mijn belastingen online in te dienen. Nou heb ik wel nog ergens anders een enkel origineel schema liggen.

Mijn vraag: Is het mogelijk in html om alleen de tekst in 1 klap te wijzigen in een ander stuk tekst? Op deze manier zou ik dan de data van mijn .pdf schema's een voor een in het ene htmlletje dat ik heb kunnen plakken en opslaan, in de hoop dat ie het dan wel doet....Een .pdf naar .html converter slaat toch net genoeg de plank mis qua opmaak dat de website waar ik het wil indienen 'm niet pakt....

Alvast bedankt!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 18:52

BLACKfm

O_o

Omzetten naar een exelletje (of liever WORD) en van daaruit weer omzetten naar HTML?

Wellicht kun je in Excel of Word dan ook nog de opmaak aanpassen mocht het er direct in HTML niet goed uit zien.

Ik ga er dan maar even van uit dat de informatie in de PDF in tabellen staat.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 23:01
Afdrukken en schriftelijk indienen?
Er zijn diverse open source Java libraries te downloaden waarmee je teksten uit de PDF kunt halen.
Dan zul je er iets omheen moeten bouwen.
Of ze middels copy & paste richting Word zetten.

• MaxDark
De tekst uit de PDF krijg ik wel gekopieerd, het gaat me er meer om dat ik 'm zeg maar moet implanteren in het enige originele schema dat ik heb....De schema's die ik in PDF formaat heb wijken echt minimaal af in opmaak (Geen randjes om de dagen, dat soort gein) maar dat is al genoeg voor die site om 'm te weigeren...

Kan 'm inderdaad wel schriftelijk indienen, maar dat kost me een meerprijs van meer dan 500 euro...Dus ik dacht daar wel een middagje voor te willen hobbyen :)

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik kan hier niet zo iets bij voorstellen, html als input. Kun je een voorbeeld geven van zo'n html schema, en welke site/welk scherm van de belastingdienst wil je deze in kwijt kunnen?

• MaxDark
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/akp8qn26z/Schedule.png

Dit dus...In plaats van de afkortingen en tijden die je ziet van de maand Januari, zou ik hier dus de tijden van andere maanden moeten zetten...Het is voor de Duitsche belastingen.

In de originele versie zijn er geen gekleurde balkjes per dag, en zit er een lijntje om elke dag heen:

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/xeqlh6hsx/Sched_2.png

Scheelt niet veel maar helaas net genoeg! En in html is elk vakje tekst apart weergegeven...Ik had dus gehoopt op de een of andere manier alle opmaak te kunnen negeren en alleen de tekst te vervangen.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Heb je ook de code die de .pdf naar .html converter geeft? Als dat namelijk resulteert in een beetje nette html code, dan kun je die opmaak denk ik redelijk makkelijk zelf aanpassen. Zeker als je kunt vergelijken met de code van het correcte bestand.

(Rechtermuisknop op het html bestand, openen met kladblok geeft je de achterliggende html code)

• MaxDark
Eaaauuuuh ja die heb ik wel, maar de originele is 3000 regels lang....Is denk ik niet handig als ik die in z'n volledigheid hier neerzet?

<DIV STYLE="top:297px; left:1061px; width:43px; height:15px" Class="S6"></DIV>
<DIV STYLE="top:297px; left:1072px; width:52px" Class="S8">STR</DIV>
<DIV STYLE="top:297px; left:1104px; width:43px; height:15px" Class="S6"></DIV>
<DIV STYLE="top:297px; left:1116px; width:52px" Class="S8">STR</DIV>
<DIV STYLE="top:297px; left:1147px; width:43px; height:15px" Class="S6"></DIV>

Om je een idee te geven? Hierboven het origineel, Hieronder wat de converter doet:

<div style="position:absolute;left:375.77px;top:174.30px" class="cls_010"><span class="cls_010">NUE</span></div>
<div style="position:absolute;left:398.93px;top:174.30px" class="cls_010"><span class="cls_010">FMO</span></div>
<div style="position:absolute;left:422.23px;top:174.30px" class="cls_010"><span class="cls_010">MUC</span></div>
<div style="position:absolute;left:445.51px;top:174.30px" class="cls_010"><span class="cls_010">MUC</span></div>
<div style="position:absolute;left:491.95px;top:174.30px" class="cls_010"><span class="cls_010">STN</span></div>
<div style="position:absolute;left:561.79px;top:174.30px" class="cls_010"><span class="cls_010">FMO</span></div>
<div style="position:absolute;left:584.98px;top:174.30px" class="cls_010"><span class="cls_010">MUC</span></div>
<div style="position:absolute;left:608.26px;top:174.30px" class="cls_010"><span class="cls_010">MUC</span></div>
<div style="position:absolute;left:631.54px;top:174.30px" class="cls_010"><span class="cls_010">MUC</span></div>
<div style="position:absolute;left:654.82px;top:174.30px" class="cls_010"><span class="cls_010">STN</span></div>

Het groottste probleem is volgens mij dat het origineel alles van links naar rechts orienteert, terwijl het geconverteerde gewoon 1 grote lange lijst met tijden en lettercodes onder elkaar geeft...

• reshi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-11 21:26
Heb je al iets geprobeerd als http://www.pdf.investintech.com/?
Heb een testje gedaan met de PDF die hier te downloaden is: http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=6096 (Topologies for SharePoint Server 2010)

Zit vol met afbeeldingen, tekst en dingen die je niet 1 2 3 overzet naar HTML. Ziet er na converteren toch redelijk netjes uit.

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 14:12
En ik weet niet hoe die parser die het bestand moet inlezen werkt, maar ik zou zeggen dat hij kijkt naar classes en structuur, niet zozeer of hij wel/geen zwart randje heeft.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 17:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En je weet heel zeker dat je het online indienen alleen middels HTML bestanden kan doen? Ik vind dat nogal vreemd namelijk. HTML is een presentatieformaat, geen formaat om data mee uit te wisselen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• reshi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-11 21:26
Orion84 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:17:
En je weet heel zeker dat je het online indienen alleen middels HTML bestanden kan doen? Ik vind dat nogal vreemd namelijk. HTML is een presentatieformaat, geen formaat om data mee uit te wisselen.
Als je zoekt op duitse belastingaangifte kom ik via de Nederlands belastingdienst uit bij de Duitse belastingdienst voor het doen van je loonbelasting:
Kunt u digitaal aangifte doen?

U kunt digitaal aangifte doen als u onbeperkt belastingplichtig bent. Op www.elster.de/index.php vindt u meer informatie over digitaal aangifte doen.
En daar kan je, net als in Nederland zo lijkt het, een tooltje downloaden om je belastingaangifte te doen. Nu is mijn Duits zeker niet mijn sterkste taal, dus misschien heb ik het wel helemaal vekeerd :)
Pagina: 1