Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 16:01
Ik zoek een?
Windows Phone, vanwege de Nokia app's waar ik veel goede verhalen over heb gehoord het liefst een Nokia

Wat is je budget?
Het liefst zo weinig mogelijk, maar er moet wel kwaliteit tegenover staan. Het liefst < € 200,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik nu ruim een jaar de HTC 8X, toestel bevalt prima, maar weet niet of schermreparatie het waard is om uit te voeren. Vervangende toestel, zou wel dezelfde apps wat betreft snelheid moeten kunnen laden. Het moet geen achteruitgang zijn van de opties die de 8x heeft

Wat heb je zelf al gevonden?
Tja, uiteraard de pricewatch bekeken. De 'nieuwere' goedkoop segment toestellen, lijken allemaal waardevolle opties te missen. Dan doel ik op de diverse sensoren, frontcam, flits op de 530 & 630 serie. Alleen zouden ze echt nieuwe telefoons uitbrengen die 'minder' zijn dan de voorgangers (525 en 625)?

Wat ga je er van merken als je terug gaat van een 8x met 1GB na een oudere nokia met 'maar' 512MB?

Kijk je wat boven het budget is wellicht de 925 nu wel erg lekker geprijst. Verwacht door de verkoop van de 930 dat de 925 niet veel goedkoper zou worden. Eerder weer duurder door schaarste van het product. De 930 is overigens echt boven budget dat wil ik er niet voor betalen.

Zou de investering in de 925 echt waardevoller zijn ten opzichte van de goedkopere nokia toestellen? En zou de 925 ook een vooruitgang zijn ten opzichte van de 8X

Welke vragen heb je hier nog over?
- Zijn er mensen die een schermreparatie hebben laten uitvoeren op een 8x. Is het dat waard om te laten doen, Merk nu dat ik bijvoorbeeld niet meer kan inzoomen op een afbeelding, wellicht veroorzaakt door de barsten in het scherm.

- Hou verhoudt de batterij zich van bovenstaande opties ten opzichte van de 8x. Ik vind het niet erg om dagelijks te laden, maar hij moet het bij normaal gebruik (bluetooth, wifi, beetje internetten op 3g, facebook , whatsapp en gebruik van enkele andere apps wel een dag vol houden

- Mijn 8x heeft ook regelmatig last van laag volume bij bellen. Dit komt niet altijd voor en volgens mij ook al het geval voor de breuken in het scherm. Aangezien ik dit niet zeker weet, zou dit een oorzaak kunnen zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door RudyL op 31-07-2014 12:57 ]

LOETKE

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
De Lumia 925 zou dezelfde specs hebben als de 8x reviews: Nokia Lumia 925: klem tussen toekomst en verleden
Ik zou een prijs opvragen wat reparatie kost en dan besluiten of je een nieuw toestel wil of de oude houden.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
De 'nieuwere' goedkoop segment toestellen, lijken allemaal waardevolle opties te missen. Dan doel ik op de diverse sensoren, frontcam, flits op de 530 & 630 serie. Alleen zouden ze echt nieuwe telefoons uitbrengen die 'minder' zijn dan de voorgangers (525 en 625)?
Dat probleem heb ik ook. De Lumia 530 en 630 kan je nauwelijks een upgrade noemen van hun voorgangers, ze ontbreken gewoon features die in het vorige model wel beschikbaar waren. Waar je bij Samsung en HTC overigens altijd een plethora aan mid-range modellen hebt, ontbreekt dat bij segment bij Nokia momenteel volkomen. Ik hoop dat ze dat oplossen met de 730 en 830, maar ik heb er momenteel niet veel hoop op.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De goedkopere Nokia's zoals de 520 en de 620 zijn vergeleken met mijn 820 vooral verschillend in het gevoel wat je hebt als je ze vasthoudt, en het scherm.

Mijn ma heeft een 520, mijn pa een 620. Scherm van de 520 is eigenlijk best slecht, die van de 620 is wat beter, maar allebei wat je kan verwachten van een goedkoop ding. De kleuren zijn wat minder, contrast is matig omdat het gewoon een ips scherm is, helderheid van de 520 valt wat tegen, wat hem buiten soms onhandig maakt.

Qua snelheid zit er imo weinig verschil tussen. Apps laden op mijn L820 wel iets sneller, maar bij de 520 en 620 is het niet storend langzaam. Wel merk ik dat door het beperkte geheugen van de 520 en 620 je soms programma's die al een tijd op de achtergrond "draaien" niet meer kan openen. Het gros van de apps draait gewoon op 512mb, dus dat is geen probleem.

En tja, de L620 voelt als een stuk speelgoed, erg licht, behoorlijk dik voor mijn gevoel. De 520 voelt in dat opzicht een stuk beter, duidelijk een afgeslankte/goedkopere 820/920, even hoekig, bijna hetzelfde formaat, maar een stuk lichter, wat niet moeilijk is, want de 820 en 920 zijn zwaar.

Een schermreparatie zou ik niet doen, een vriendin van mij heeft haar S4 eens stukgegooid in een opwelling, en het scherm vervangen kostte haar iets van 150 euro als ik het me goed herinner. En dat is eigenlijk precies evenveel als je 8x nu waard is. '

Als je graag binnen je budget wil blijven, zou ik gewoon een L520 scoren, leuke dingetjes zijn dat, alleen dus wel met niet echt geweldig scherm.

De L925 lijkt mij ook een kleine upgrade tov. je 8x, vooral omdat daar een wat betere camera in zit.

En je kan ook altijd nog gek doen, en een tweedehands L820 of L920 halen. Die zijn ook lekker goedkoop geworden inmiddels, en zijn ook erg leuk.

Grootste nadeel/voordeel van de L820 is alleen: het ontbreken van gorilla glass. Dus, hij krast vrij snel, maar het glas kan wel wat meer hebben eer het barst.

People as things, that’s where it starts.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-11 12:36
Met de 925 krijg je alle extra's van Nokia, subliem scherm dat always on is, wireless charging. Wat mij betreft het beste WP toestel dat momenteel te koop is, voor een normale prijs en niet te groot (625/630 zijn huge)

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-11 00:35
Als je doelt op de HERE apps van Nokia. Wist je dat die apps in WP 8.1 voor alle merken beschikbaar zijn? Je kan dus in de toekomst met je 8X ook gebruik maken van gesproken navigatie.

Ik zou niet teruggaan naar een wat oudere Nokia met 512 MB, aangezien die waarschijnlijk WP 8.1 niet ondersteund krijgt. HTC 8X en Samsung ATIV S krijgen WP 8.1 wél ondersteund.

925 is een vooruitgang op de 8X in de zin van dat het een slankere telefoon is. Vind je gewicht belangrijk? (ik wel) Houdt dan de Xolo Win Q900s eens in de gaten. Schijnt dat die telefoon maar 100 gram gaat wegen.

• RudyL
Nu de 735 is geïntroduceerd en ik nog geen nieuwe telefoon heb, is de twijfel er wel weer tussen de 925 en 735. Wat betreft prijs is de 925 gezakt tot de introductie prijs van de 735. Beide telefoons hebben voor & nadelen ten opzichte van elkaar.

Heeft de 925 al de update naar 8.1 beschikbaar gekregen? Ik geloof van wel, maar op vergelijkingssites zie ik dit niet terug. Sterker nog, de toestellen worden in reviews alleen op specs vergeleken, maar niet op de prestaties van beide toestellen, waar ik toch wel benieuwd naar ben geworden als je ze op dit moment met elkaar zou vergelijken.

Is iemand dit al tegengekomen of moet ik daar nog even geduld voor hebben? Nadelig lijkt me dat de 925 in prijs niet meer veel gaat zakken, eerder stijgen vanwege out of stock raken.

LOETKE

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vergeet ook de Lumia 1320 niet, ok hij is wat aan de grote kant maar daar staat een hele royale accuduur tegenover - en de prijzen liggen inmiddels op hetzelfde niveau als de 735.

• RudyL
Die is mij toch echt te groot, waardoor dit geen optie is.

LOETKE

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 21:35
Ik zou voor de 925 gaan. Ikzelf heb de Ativ S met de laatste DP, vriendin de 925. Ze draait de officiele 8.1 cyan. Werkt uitstekend ne geen klachten gehoord. Mijn ativ is ook prima maar de ondersteuning vanuit Samsung is naadje... En niet meer nieuw te krijgen geloof ik

[ Voor 8% gewijzigd door jorisjan op 01-10-2014 17:23 ]

Pagina: 1