Aankoop bij Bol.com - Niet leverbaar maar wel op website?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myrmidon192
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-05 16:45
2 weken geleden (vrijdag 18 juli) heb ik bij Bol.com een product besteld wat normaal 35 euro kost, maar in verband met de 'zomerpakkers' maar 10 euro kost. Het had de status van 'voor 23:00 besteld, volgende dag in huis'. Dit product dus in combinatie met wat andere producten gekocht (die dezelfde voorraadstatus hadden) om toch boven die 20 euro gratis verzending uit te komen.

Volgende dag bij de post kreeg ik niks geleverd. Dinsdag 22 juli mijn andere producten uit de bestelling netjes geleverd, maar het product met de genoemde korting zat er niet bij. Kreeg dezelfde dag nog deze mail:
(Mail 1)
Geachte heer x,

Hierbij laten we u weten dat we onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met bestelnummer 8326413200 helaas niet binnen de aangegeven levertijd kunnen leveren.

Wij verwachten dat we bovenstaand(e) artikel(en) uiterlijk 15 augustus 2014 op het door u opgegeven adres kunnen laten bezorgen.

Onze excuses voor het ongemak en bij voorbaat dank voor uw geduld.

Met vriendelijke groet,

bol.com
Oke dacht ik, kan gebeuren. 2 dagen (donderdag 24 juli) later krijg ik de volgende mail.
(Mail 2)
Geachte heer x,
Wij zijn helaas niet in staat om onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met bestelnummer 8326413200 te sturen. De leverancier bleek niet in staat om genoemd(e) artikel(en) te leveren. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Jammer maar helaas :)

Kijk ik voor de grap de volgende dag (25 juli) op de website, staat het artikel weer gewoon te koop aangeboden voor dezelfde 10 euro. Nogmaals het product besteld, volgende dag (26 juli) mail 1 ontvangen. Gisteren (30 juli) mail 2 ontvangen. Kijk ik vandaag (31 juli) weer op de site, staat het product weer voor diezelfde 10 euro aangeboden.

Hebben jullie zelf ook ervaringen met dergelijke praktijken en hoe hebben jullie dit opgelost? Heeft Bol.com op een gegeven moment niet de verplichting of om het product voor de aangeboden prijs te leveren (eventueel via een derde partij), of het product niet op de site te plaatsen als ze weten dat ze het niet kunnen leveren?

Dit ruikt mij een beetje naar het lokken van koopjesjagers en om te zorgen dat mensen vervolgens allerlei andere producten mee bestellen (voor de gratis verzendkosten of het gemak). Hierna gaan ze de andere producten gewoon leveren, maar het 'echte koopje' niet leveren. Om het bedrag verschil is het mij inmiddels niet meer te doen, maar dat grote webshops zulke praktijken kunnen ondernemen schiet mij in het verkeerde keelgat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Dit ruikt mij een beetje naar het lokken van koopjesjagers en om te zorgen dat mensen vervolgens allerlei andere producten mee bestellen (voor de gratis verzendkosten of het gemak). Hierna gaan ze de andere producten gewoon leveren, maar het 'echte koopje' niet leveren. Om het bedrag verschil is het mij inmiddels niet meer te doen, maar dat grote webshops zulke praktijken kunnen ondernemen schiet mij in het verkeerde keelgat.
Ook dat is de aroma van douwe egberts.. Maar alle gekheid op een stokje, ik kreeg dat gevoel ook tijdens het lezen van je OP. Wat je er verder mee kunt doen weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat ze gewoon moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 14:14
Duidelijk voorbeeld van misleidende reclame.

Gewoon aangeven bij de overheid => normaal moet er bij een aanbieding genoeg aantallen beschikbaar zijn.
Geef ineens ook de volledige mail historie mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-05 21:22
chime schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:39:
Duidelijk voorbeeld van misleidende reclame.

Gewoon aangeven bij de overheid => normaal moet er bij een aanbieding genoeg aantallen beschikbaar zijn.
Geef ineens ook de volledige mail historie mee.
Waar bij de overheid zou je dit dan moeten aankaarten?

Daarnaast vraag ik me af, Bol.com zegt namelijk dat het product niet meer leverbaar is maar staat nog wel op de website.
Wat gebeurt er als je dit aankaart bij jou adviespunt, de overheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:48

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dit lijkt me inderdaad wel een mooie casus om via ConsuWijzer te melden aan de Autoriteit Consument en Markt:
https://www.acm.nl/nl/con...elding-doorgeven-aan-acm/
http://www.consuwijzer.nl/contact

Zie ook: http://www.consuwijzer.nl...erlijke-handelspraktijken
Een klacht indienen over een oneerlijke handelspraktijk

Overtreedt een ondernemer de wet, dan kunt u een klacht indienen bij ConsuWijzer. ConsuWijzer zorgt ervoor dat uw klacht bij één van deze toezichthouders komt:

ACM (Autoriteit Consument & Markt)
AFM (Autoriteit Financiële Markten)

Let op! ConsuWijzer, ACM of AFM lossen uw probleem niet op. Wilt u de overeenkomst ontbinden? Dan moet u zelf in actie komen. ACM en AFM gebruiken uw klacht om te zien waar problemen zijn in de markt. Houden ondernemers zich niet aan deze regels? Dan kunnen ze een boete krijgen van ACM of AFM. Daarmee bent u als consument beter beschermd tegen oneerlijke verkoop. De handel wordt eerlijker. Daar hebt u voordeel van. En ook de ondernemers die zich wél aan de regels houden.

[ Voor 56% gewijzigd door Orion84 op 31-07-2014 13:02 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myrmidon192
Ik heb inmiddels het product maar weer opnieuw besteld voor 10 euro en tevens schermafbeeldingen vastgelegd van de prijzen.
Bedankt.. Ik krijg er inderdaad hetzelfde gevoel bij..
Orion84 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:56:
Dit lijkt me inderdaad wel een mooie casus om via ConsuWijzer te melden aan de Autoriteit Consument en Markt:
https://www.acm.nl/nl/con...elding-doorgeven-aan-acm/
http://www.consuwijzer.nl/contact

Zie ook: http://www.consuwijzer.nl...erlijke-handelspraktijken
[...]
Bedankt voor het ConsuWijzer en overheid advies, had hier eerlijk gezegd zelf nog niet bij nagedacht!
Heb inmiddels al wel contact opgenomen met Bol.com klantenservice en het verhaal aan hun uitgelegd.

Aangezien ik het verleden goede ervaringen heb gehad met Bol.com wil ik ze in dit geval nog wel het
voordeel van de twijfel geven en verwacht dan ook dat ze met een fatsoenlijke oplossing én opheldering komen (waarom ze producten die niet leverbaar zijn toch zo op de website vertonen.)

Ik wacht dit een dagje of 2 af, mocht hier nu niks uitkomen ga ik de ConsuWijzer inschakelen. Ondanks dat ConsuWijzer dit probleem niet op zal kunnen lossen zal Bol.com niet vrolijk worden van een dergelijke zaak.

Of ben ik hier 'te aardig' :9 en moet ik volgens jullie gelijk ConsuWijzer inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:31

Leejow(saait)

Blater

myrmidon192 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:11:
Ik heb inmiddels het product maar weer opnieuw besteld voor 10 euro en tevens schermafbeeldingen vastgelegd van de prijzen.

[...]

Bedankt.. Ik krijg er inderdaad hetzelfde gevoel bij..

[...]

[...]

[...]

Bedankt voor het ConsuWijzer en overheid advies, had hier eerlijk gezegd zelf nog niet bij nagedacht!
Heb inmiddels al wel contact opgenomen met Bol.com klantenservice en het verhaal aan hun uitgelegd.

Aangezien ik het verleden goede ervaringen heb gehad met Bol.com wil ik ze in dit geval nog wel het
voordeel van de twijfel geven en verwacht dan ook dat ze met een fatsoenlijke oplossing én opheldering komen (waarom ze producten die niet leverbaar zijn toch zo op de website vertonen.)

Ik wacht dit een dagje of 2 af, mocht hier nu niks uitkomen ga ik de ConsuWijzer inschakelen. Ondanks dat ConsuWijzer dit probleem niet op zal kunnen lossen zal Bol.com niet vrolijk worden van een dergelijke zaak.

Of ben ik hier 'te aardig' :9 en moet ik volgens jullie gelijk ConsuWijzer inschakelen?
toon volledige bericht
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar de verklaring van bol.com? Zijn ze je bijvoorbeeld nog tegemoet gekomen in de verzendkosten? Immers had je het artikel besteld icm. andere producten om gratis verzending te krijgen. Ik zou ze persoonlijk ook het voordeel van de twijfel geven en er genoegen mee nemen als het artikel alsnog geleverd kan worden. Uit het oogpunt van klantenservice zouden ze je bijvoorbeeld gratis verzendkosten kunnen geven voor het alsnog leveren van het product.

Mocht het zo zijn dat het product alsnog niet leverbaar is en deze staat nog steeds op de site als leverbaar voor de geadverteerde prijs dan zou ik het zeker melden (en dit ook bij Bol.com aangeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:28

Rannasha

Does not compute.

Het lijkt me dat een dergelijke situatie komt door een probleem met de database-koppeling met de leverancier van het product.

Bijvoorbeeld: Bol.com vraagt de leverbare voorraad op bij leverancier, krijgt een >0 waarde, dus het systeem plaatst het product op de website. Bij bestelling wordt er een bestelling geplaatst bij de leverancier, die antwoordt "is op", waardoor de mails naar de klant getriggered worden. Maar vervolgens verdwijnt het artikel niet van de website omdat requests via een andere weg Bol.com doen denken dat het wel leverbaar is.

Zo maar een hele simpele schatting van het soort scenario dat dergelijke problematiek kan veroorzaken. En omdat dit soort zaken veelal geautomatiseerd verlopen, valt het aan de kant van Bol niet op.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 17:07
We want a link!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

*knip* Laat die teksten svp buiten dit soort topics

Een vergelijkbare situatie heb ik zelf mbt levertijd gehad. Ik had een muis besteld waarvan de levertijd heel kort was (2 dagen). Dit was voor mij een reden om de muis te kopen Bol. Afijn, na +- 3 dagen was de muis niet geleverd en nam ik contact op met de klantenservice. Via de klantenservice vernam ik dat de muis niet binnen korte tijd geleverd kon worden. Nu zijn er wel meer webshops die soms nogal optimistisch zijn over hun levertijden (om het nog zwak uit drukken) dus ik had verder zonder al te veel mokken de bestelling geannuleerd.

Een dag later zocht ik op Bol.com dezelfde muis weer op en wat schetst mijn verbazing, dezelfde korte levertijd stond nog aangeduid. Dit natuurlijk aangekaart waarbij ik excuses kreeg en ze mij vertelde dat ze de levertijd zouden aanpassen op de site. 3 dagen later gekeken....nog steeds dezelfde levertijd die ze niet waar konden maken :F

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 31-07-2014 21:45 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myrmidon192
Eigenlijk eerst afgezien van het product bij naam noemen (in verband met eventuele traffic vanuit het topic), maar om het verhaal duidelijk te maken even een screenshot en een link bijgevoegd.
Afbeeldingslocatie: http://stijzermans.nl/bol.png
product

Product is inmiddels weer niet meer als levering door Bol.com verkrijgbaar (aangezien ik waarschijnlijk het in het systeem enige op voorraad zijnde item heb besteld), maar nu door DVDOutlet.nl
Bol.com heeft bij de eerste bestelling me wel tegemoet gezien in de verzendkosten. Aangezien het totale bedrag 27 euro was en de SACD van 10 euro niet geleverd kon worden, hebben ze geen verzendkosten in rekening gebracht. (Wat naar mijn mening natuurlijk reëel is, omdat dit buiten mijn schuld om is).

Inmiddels de eerste verklaring gehad van Bol.com, die heel eerlijk gezegd als onzin aanvoelt. Aangezien ze zelf de leverancier zijn, moet ik dit beschouwen als dat ze druk met zichzelf in gesprek zijn? Alle drie de keren was de bestelling 'Verkoop en levering door Bol.com' en niet door DVDOutlet.nl toen ik het item bestelde.
(Mail Bol.com)
Geachte heer/mevrouw,

U geeft aan dat de super audio CD al tweemaal is geannuleerd. Dit is natuurlijk erg vervelend.

Via de betreffende afdeling hebben we inmiddels vernomen dat de voorraad niet goed wordt bijgehouden door de leverancier die dit artikel aanbied. Deze situatie wordt momenteel besproken met de betreffende leverancier. Onze excuses voor het opgelopen ongemak.

U kunt via deze link ook contact opnemen met de verkoper van dit artikel:
link voor contact met DVDOutlet
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Dit klinkt als een heel realistisch verhaal, mocht het om een koppeling met een externe leverancier gaan. Als ik hun website goed begrijp was mijn artikel echter toch altijd vanuit hun eigen voorraad geleverd. Anders melden ze over het algemeen (volgens mij?) expliciet een levering door een andere partij.
Ik snap dat het met geautomatiseerde systemen niet altijd even makkelijk zal gaan en zeker als er geen 24 uur levering belooft wordt bij Bol.com is ook mijn ervaring dat die indicatoren nogal willekeurig zijn. Soms kan een item van +/- 4 weken binnen 3 dagen in huis zijn, maar ook een item wat binnen 3 dagen in huis is een week duren.

Ik vind oplichters wel een groot woord om in de mond te nemen, maar de eerste mail klinkt een beetje alsof Bol.com er makkelijk van af probeert te komen terwijl ze zelf de leverancier zijn...

Inmiddels ook weer verder contact gehad met Bol.com en uitgelegd dat de bestelling toch echt door hun afgehandeld zou worden en niet door DVDOutlet. Ze hebben me verteld dat ik maar weer af moet wachten tot/of mijn bestelling geannuleerd wordt en dan maar weer contact op moet nemen met de klantenservice. :X

[ Voor 0% gewijzigd door myrmidon192 op 31-07-2014 17:23 . Reden: Nuancering kan geen kwaad. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:58

mphilipp

Romanes eunt domus

myrmidon192 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 17:19:
Ik snap dat het met geautomatiseerde systemen niet altijd even makkelijk zal gaan en zeker als er geen 24 uur levering belooft wordt bij Bol.com is ook mijn ervaring dat die indicatoren nogal willekeurig zijn. Soms kan een item van +/- 4 weken binnen 3 dagen in huis zijn, maar ook een item wat binnen 3 dagen in huis is een week duren.
Maar helaas werkt het nu eenmaal zo. Bol is inderdaad voor een groot deel afhankelijk van wat de leveranciers beloven. Komen daar veel klachten over, wordt de 'betrouwbaarheid' van de betreffende leverancier verlaagt en wordt zijn levertijd niet meer zo snel naar voren geschoven als zijnde de beloofde levertijd. Helaas worden daar soms mensen de dupe van.

Met een dergelijk productaanbod is het onmogelijk om elk item handmatig te controleren, vandaar dat dit allemaal automagisch gaat. Blijft staan dat het natuurlijk lullig is voor de klant. Duidelijk mag zijn dat het niet logisch is om aan te nemen dat het Bol niets kan schelen of dat ze dit ook maar expres doen om klanten te lokken. Tegenwoordig spuien mensen hun ongenoegen over alle beschikbare kanalen, en die scheldkannonades die je soms tegenkomt zijn veel schadelijker dan die 10.000 pakjes die wél fatsoenlijk en op tijd zijn bezorgd. Want dát is de praktijk. Ik weet niet precies het getal, maar meer dan 95% komt gewoon op tijd. Of dat nu 98%, 96% of zelfs 99% is weet ik ook niet, maar het gaat normaal gewoon goed. Elke keer dat de klantenservice in actie moet komen, wordt er nl nog maar heel weinig verdient op die order (of helemaal niets) en een ontevreden klant komt niet meer terug.

Nogmaals, de klant is niet met die verklaring geholpen, maar goed...het is wel hoe dat soort dingen gaan. Dus inderdaad...woorden als oplichter zijn natuurlijk niet op zijn plaats :)

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-05 12:04
Afbeeldingslocatie: http://kassa.vara.nl/uploads/tx_varakassanews/cartoon_wehkamp.jpg

Bol.com is in verzuim gekomen toen ze de volgende dag niet hebben geleverd. Als je het bedrag al betaald hebt dan heb je recht op de wettelijke rente van 3% op jaarbasis. Ook kun je zelf aanmanen en daar 40 euro voor rekenen. Als je het wilt krijgen dan zul je waarschijnlijk naar de rechter moeten. Ik weet niet of je daar wat voor voelt. En de ACM heeft zijn eigen prioriteiten en doet hier weinig mee ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:58

mphilipp

Romanes eunt domus

Dus als je bij een gewone winkel iets besteld en ze zeggen dat het er over een week is, en het is er niet, kun je ze ook aanklagen?

Ik bedoel, je krijgt je cdtje niet na een dag....erg vervelend, maar ook niet iets waar je dood aan gaat. Tuurlijk, ik ben ook geïrriteerd als iets niet op de beloofde termijn leverbaar is, maar helaas gebeurt het nu eenmaal. We kunnen natuurlijk ook gewoon reëel zijn en accepteren dat dingen soms gewoon lopen zoals ze lopen. Niemand kan een termijn 100% garanderen omdat er gewoon 10 redenen kunnen zijn dat het een keer niet lukt. Ook PostNL doet er soms idioot lang over om een pakje van a naar b te krijgen. Ik heb wel eens 4 dagen naar een status zitten kijken op de T&T site. Maar ja...such is life...laten we nou aub niet doen of dat het je transplantatienier is die je absoluut moet hebben... :+

En als het een verjaardagskado voor je vrouw is...iets eerder bestellen is ook een mogelijkheid :)

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

mphilipp schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:56:
[...]
Met een dergelijk productaanbod is het onmogelijk om elk item handmatig te controleren, vandaar dat dit allemaal automagisch gaat. Blijft staan dat het natuurlijk lullig is voor de klant. Duidelijk mag zijn dat het niet logisch is om aan te nemen dat het Bol niets kan schelen of dat ze dit ook maar expres doen om klanten te lokken. Tegenwoordig spuien mensen hun ongenoegen over alle beschikbare kanalen, en die scheldkannonades die je soms tegenkomt zijn veel schadelijker dan die 10.000 pakjes die wél fatsoenlijk en op tijd zijn bezorgd. Want dát is de praktijk. Ik weet niet precies het getal, maar meer dan 95% komt gewoon op tijd. Of dat nu 98%, 96% of zelfs 99% is weet ik ook niet, maar het gaat normaal gewoon goed.
[..]
Ben ik gedeeltelijk met je eens maar als je Bol, in mijn geval, erop wijst dat ze mij niet hebben kunnen leveren binnen de beloofde 2 dagen en het product staat wel gewoon op de site als leverbaar binnen 2 dagen (zelfs 3 dagen nadat je ze er op hebt gewezen) *knip*

[ Voor 1% gewijzigd door gambieter op 01-08-2014 01:06 . Reden: Geen beschuldigingen ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
mphilipp schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:22:
Niemand kan een termijn 100% garanderen omdat er gewoon 10 redenen kunnen zijn dat het een keer niet lukt.
Als de verkoper dat niet kan garanderen dan moet deze niet beloven dat het de volgende dag in huis is. Je krijgt ook meer tevreden klanten als je minder belooft en meer doet.

Er zit overigens een verschil tussen "morgen in huis" en "binnen een week". In het eerste geval betreft het een fatale termijn, waardoor verzuim direct intreed, en in het tweede geval is dat niet zo.

Weer iets anders is of je je tijd, energie en geld moet steken in iets waarin je belang (erg) klein is. Het gaat hooguit om een paar cent aan rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myrmidon192
Misschien ben ik hier eerst niet helemaal duidelijk in geweest maar ben ook van mening dat ik van Bol.com met hun assortiment niet kan verwachten dat ze altijd hun verzendbeloftes nakomen en heb daar dus ook nooit een probleem van gemaakt :). Zo ook niet bij de eerste bestelling waar deze SACD bij zat, waar de andere items eigenlijk al 19 juli bezorgd hadden moeten worden, maar deze pas op 22 juli zijn bezorgd.

Dit is overigens wel de reden waarom ik bij Bol.com (bijna) nooit van te voren al via iDeal / Credit Card betaal. Mijn ervaring is dat indien het item uiteindelijk niet geleverd kan worden of een item terug gestuurd wordt het erg lang kan duren voordat je je geld terug krijgt, terwijl ik met acceptgiro bestellingen pas betaal als ik het product ook houd. Ook gebeurt het dat als het item niet geleverd kan worden ik minstens 14 dagen op mijn geld kan wachten.
Weer iets anders is of je je tijd, energie en geld moet steken in iets waarin je belang (erg) klein is. Het gaat hooguit om een paar cent aan rente.
Deze bestelling is tevens met een cadeaubon van Bol.com besteld, ik weet niet of ik hier enige vorm van rente op kan eisen en of ik hier, zoals afatrion al zegt, wel aan moet beginnen.

Zoals ook al eerder aangegeven nooit ontevreden geweest over Bol.com en dit is inderdaad een uniek geval uit de tientallen bestellingen die ik al bij Bol.com geplaatst heb.

Vandaag zoals verwacht mail 1 weer in de inbox gehad:
Geachte heer x,

Hierbij laten we u weten dat we onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met bestelnummer 8331616360 helaas niet binnen de aangegeven levertijd kunnen leveren.

Titel: Desire -Hq- - Bob Dylan
Aantal: 1

Wij verwachten dat we bovenstaand(e) artikel(en) uiterlijk 23 augustus 2014 op het door u opgegeven adres kunnen laten bezorgen.

Onze excuses voor het ongemak en bij voorbaat dank voor uw geduld.

Met vriendelijke groet,

bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 16:48
Volgens mij is het bij BOL gewoon zo dat wanneer een bestelling uiteindelijk niet geleverd kan worden die je met een cadeaubon betaald hebt, je gewoon een nieuwe cadeaubon ontvangt van dezelfde waarde. Heb zelf in het verleden ook zoiets gehad, waarin een artikel niet geleverd kon worden die ik besteld had met een cadeaubon. Nadat ik gebeld had met de klantenservice, kreeg ik gewoon netjes een nieuwe cadeaubon in mijn account gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myrmidon192
Upper schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:58:
Volgens mij is het bij BOL gewoon zo dat wanneer een bestelling uiteindelijk niet geleverd kan worden die je met een cadeaubon betaald hebt, je gewoon een nieuwe cadeaubon ontvangt van dezelfde waarde. Heb zelf in het verleden ook zoiets gehad, waarin een artikel niet geleverd kon worden die ik besteld had met een cadeaubon. Nadat ik gebeld had met de klantenservice, kreeg ik gewoon netjes een nieuwe cadeaubon in mijn account gekoppeld.
Ja zo gaat het, maar ik hoef(de) niet meer te bellen. Zodra de bestelling geannuleerd wordt, wordt je cadeaubon weer gecrediteerd.Voor de 3e keer dit product besteld met dezelfde cadeaubon.

[ Voor 8% gewijzigd door myrmidon192 op 01-08-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
Upper schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:58:
Volgens mij is het bij BOL gewoon zo dat wanneer een bestelling uiteindelijk niet geleverd kan worden die je met een cadeaubon betaald hebt, je gewoon een nieuwe cadeaubon ontvangt van dezelfde waarde.
Dat is in beginsel correct. Tussen de koop van het product en de koop van een cadeaubon kan een lotsverbinding verbintenis bestaan, waardoor ook de koop van de cadeaubon ontbonden moet worden. Voorbeeld hiervan is als je met een VVV bon niet direct maar wel indirect iets kunt bestellen. Dan moet je niet de Bol.com bon, maar de VVV bon terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-05 00:37
Ik heb dit ook mee gemaakt bij bol. Ik heb toen een kadobon 5 euro gekregen vanwege het ongemak. Voorraad status fout of zoiets, daar kwam het op neer .

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myrmidon192
Weer een update voor het verhaal. Vandaag weer deze mail ontvangen
(Mail 2)
Geachte heer x,
Wij zijn helaas niet in staat om onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met bestelnummer 8331616360 te sturen. De leverancier bleek niet in staat om genoemd(e) artikel(en) te leveren. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Bestelnummer: 8331616360

Artikel: Desire -Hq- - Bob Dylan
Aantal: 1

...
Zie dat inmiddels dezelfde SACD weer op de website staat maar nu voor 20! euro.

Dat wordt dus weer contact opnemen met Bol.com en kijken wat ze zeggen bij de klantenservice.
roelieboelie schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:46:
Ik heb dit ook mee gemaakt bij bol. Ik heb toen een kadobon 5 euro gekregen vanwege het ongemak. Voorraad status fout of zoiets, daar kwam het op neer .
Ze maken zich eigen er wel makkelijk van af ;) Ik ga het toch via ConsuWijzer melden als ik niet verder kom met Bol.com.

Edit:
Geachte heer x,
Hartelijk dank voor uw e-mail van 5 augustus 2014.
Het spijt ons dat uw order voor de derde keer is geannuleerd. Dit is zeker niet de service die u van bol.com mag verwachten.
De CD 'Desire-HQ' is nu euro 10,00 duurder op de website dan voorheen. Om u tegemoet te komen in het ongemak, bieden wij u een cadeaubon aan ter waarde van euro 10,00. U kunt deze inwisselen wanneer u een nieuwe bestelling plaatst op onze site. De cadeaubon vindt u, binnen enkele minuten na ontvangst van deze e-mail, terug in uw account en deze kunt u direct gebruiken.
Aardig van ze dat ze me nu een gratis cadeaubon geven, maar heb bij ze aangegeven dat dit natuurlijk nog niet het probleem wat er speelt oplost en gevraagd of ze het item nu wel of niet kunnen leveren ? Tevens ook gevraagd waarom na 3 x annuleren nog steeds het product op de website laten staan ...

Edit 2:
Verder mail contact gehad:
Beste heer, mevrouw,

Het product heb ik inmiddels weer opnieuw besteld met ordernummer (8333606660).

U zult snappen dat ik nu ook echt verwacht dat u hem kunt leveren.
Mocht hij nu weer niet leverbaar zijn verwacht ik dat u hem via uw 3e partij op de website voor dezelfde prijs kunt leveren.

Eventueel zal ik dan ook contact op nemen met ConsuWijzer, aangezien een 4e annulering mij te gortig wordt.
Met vriendelijke groet,
x

Misleidende verkoop: wat mogen ondernemers niet doen?
• Reclame maken voor producten die niet beschikbaar zijn. Dit worden ook wel 'lokkertjes' genoemd.
Bron: Consuwijzer.nl

Mail Bol.com:

Geachte heer x,
Hartelijk dank voor uw e-mail van 5 augustus 2014.
U wilt graag weten of het artikel voor euro 20 wel leverbaar is, vanwege ervaringen in het verleden. Wij begrijpen dat dit vervelend is.

Het artikel is leverbaar via onderstaande link:
http://www.bol.com/nl/p/desire-hq/9200000017913809/
Het prijsverschil van euro 10 extra hebben we gecompenseerd met een cadeaubon.
Onze excuses voor het ongemak.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
x
Bol.com
toon volledige bericht

[ Voor 52% gewijzigd door myrmidon192 op 05-08-2014 15:29 ]

• myrmidon192
Aangezien ik wegens vakantie de voortgang niet meer had geplaatst bij deze even een laatste update van het gehele verhaal :)

Heb na het verkrijgen van de cadeaubonnen nog 2 keer de SACD besteld door middel van het gebruik van mijn Cadeaubonnen, ook deze keren werd het uiteindelijk niet bezorgd.

Dagen erna voor de grap mijn vader nog 2 x geprobeerd de SACD te bestellen via een andere betaalmethode en vervolgens kwam de SACD op deze wijze bij de 2e x bestellen gewoon vrolijk de volgende dag op de deurmat vallen.

Ondertussen (voordat mijn vader deze bestellingen geplaatst had) meerdere bevestigingen vanuit Bol.com dat de SACD toch écht niet meer leverbaar was en dat ze hem van hun website zouden verwijderen… Inmiddels is heel het verhaal dus opgelost maar een héél bijzondere manier van communiceren van Bol.com of een heel bijzondere implementatie van een voorraadsysteem (Of hij was gewoon kwijt en hij is weer gevonden in het magazijn ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
De prijs is nu 51,49...

Hij staat ook hier:

http://www.sounds.nl/deta...sac/bob_dylan/desire_-hq-

€ 32.99
Levertijd: ca. 19 werkdagen
Leverkans: ca. 85% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

Wat het is met niet alledaagse artikelen bij bol.com zoals sacd's die niet populiar/op voorraad zijn bij Docdata, is dat ze op afroep besteld worden. De levertijd is een indicatie vanuit de ervaring in het verleden.

Stel nu dat een klant reclameert omdat de bestelling is geannuleerd (bijvoorbeeld omdat de levertijd flink is overschreden), dan wordt de bestelling geannuleerd. Maar komt die annulering ook bij de leverancier (vooral overzees) ook binnen en wordt het daar op tijd verwerkt? Vooral bij obscure items zoals Japanse uitvoering van cd's komt het regelmatig voor dat de communicatie met de leverancier niet heel snel is.

Dan kan het dus voor komen dat een product door bol.com is besteld overzees en duurt het eigenlijk 3 weken, klant annuleert of bol.com via een automatische trigger (bijvoorbeeld i.v.m. verwacht levertijd), dan is geannuleerd aan de klant en bol.com-kant, maar niet bij de leverancier. Andere klant besteld opnieuw en het reeds onderweg zijnde/ontvangen pakket wordt (meteen) geleverd.

* PcDealer de ex-bol.com backoffice.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1