Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Indoor AP/Repeater vraag

Pagina: 1
Acties:

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-11 01:51
Hallo allemaal,

Ik heb even een kleine snelle vraag. Ik ben onlangs verhuist naar de zolder thuis, maar heb hier extreem slecht WiFi bereik. Wat is de beste manier om hier een sterker signaal te krijgen, door middel van een Indoor Access Point? Zoja, welke is betaalbaar. Ik heb een repeater thuis, maar deze wilt niet al te lekker werken heb ik het idee. Misschien een noob vraagje dit, maar maakt het veel uit of je een repeater via je telefoon of via een laptop instelt?

Alvast bedankt! :)

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Het klopt dat een wifirepeater niet lekker werk :).
Het beste kun je een kabel trekken vanaf het modem naar de zolder en daar een AP of router (met DHCP uitgeschakeld) neerzetten.

Hoi!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 23:39
djmelvee schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:07:
Misschien een noob vraagje dit, maar maakt het veel uit of je een repeater via je telefoon of via een laptop instelt?
Nee.

Verder helemaal eens met wat hierboven is gezegd.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb zelf een repeater van de action en die doet het heel goed, merk maxxtor voor ik dacht 15,95. Echter ik gebruik hem alleen mobiele devices, al je je pc er over wilt laten lopen raad ik het leggen van een draad je aan. Een anlternatief is powerline, maar verwacht er niet veel van (zorg dat je de set kan uitproberen en evtueel terug brengen)

Everything is better with Bluetooth

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Het nadeel van een draadloze repeater:

Wifisignaal bij router/modem = 100% (bijvoorbeeld 50mbit)
Wifisignaal van router/modem bij repeater = bijvoorbeeld 20%. (20% van 50 mbit is 10mbit)
Ook al hang je een repeater neer, die 20% blijft, alleen het signaal wordt weer 100%.
Wat jeanj al zegt dus, voor mobiele devices is een repeater een prima keus. Gamen/downloaden/desktop/laptopgebruik niet.

De beste oplossing is dus wat ik al eerder aangaf, kabel trekken en een AP neerzetten.

Hoi!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-11 19:18
Wat overigens ook vaak een probleem is bij repeater, is dat ze regelmatig vastlopen, wat natuurlijk ook niet altijd even praktisch is. Voornamelijk met sitecom zie ik dit regelmatig, maar met TP-link en andere merken gebeurd het ook, naar mijn mening te vaak.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Repeaters zijn crappy low-budget apparaatjes met brakke software, vooral gericht op verkopen voor jan met de pet die niet weet wat ie aan het doen is maar het wel graag zelf wil doen zonder te weten waarom.

Je hebt een extra AP nodig, of je hebt een bridge nodig die dan een stukje met de draad overbrugt. Dat is dus een wireless client die waar het signaal nog goed is een bridge doet naar ethernet, en vanaf daar met een draadje naar een AP gaat die ergens hoger staat waar je er weer goed bij kan. Vaak is het met kabels trekken dat het eerste en laatste stukje het probleem is, zo kan je dat dus oplossen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

EWK schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:53:
Het nadeel van een draadloze repeater:

Wifisignaal bij router/modem = 100% (bijvoorbeeld 50mbit)
Wifisignaal van router/modem bij repeater = bijvoorbeeld 20%. (20% van 50 mbit is 10mbit)
Ook al hang je een repeater neer, die 20% blijft, alleen het signaal wordt weer 100%.
Wat jeanj al zegt dus, voor mobiele devices is een repeater een prima keus. Gamen/downloaden/desktop/laptopgebruik niet.
Alles wat je hier schrijft klopt, maar je vergeet belangrijkste nadeel van de repeater:

Een repeater ontvangt een signaal en zendt het (zoals de naam aangeeft) weer uit in hetzelfde kanaal. Maar het kan niet zenden en ontvangen tegelijk, anders zouden de signalen elkaar storen. Het duurt dus exact twee keer zo lang om een hoeveelheid data via een repeater te versturen/ontvangen dan wanneer het direct van/naar AP zou gaan. Dat betekent dus dat je al lage snelheid ook nog per definitie gehalveerd wordt.

Met andere woorden, zodra je het woord 'performance' ook maar in de mond neemt, moet je een repeater uit je gedachten zetten :o
De beste oplossing is dus wat ik al eerder aangaf, kabel trekken en een AP neerzetten.
Absoluut.

Overigens, sommige repeaters zijn als AP in te stellen. Mogelijk hoef je dus alleen een kabel te trekken en hoef je geen nieuw apparaat te kopen. Of en zo ja hoe dat kan moet je in de repeater GUI terugvinden. Let wel dat het sowieso low-end apparaten zijn, dus je kunt vele malen betere performance krijgen met een fatsoenlijke AP (waarbij een als router verkocht apparaat dat je als AP inzet vaak beste price/performance ratio biedt).

Oslik blyat! Oslik!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-11 01:51
Precies wat ik dus dacht. Kan gelukkig via mijn werk een AP'tje meenemen haha, dus dat komt helemaal goed. Repeaters zijn inderdaad ondingen. Ubiquiti Unifi AP's leveren en installeren we op mijn werk. Hele fijne apparaten :)

Anyhow, bedankt guys!
Pagina: 1