Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanleggen van een huisnetwerkje

Pagina: 1
Acties:

• gubyan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07-2023
Goedenmorgen,

Ik heb vier leidingen die ik wil gebruiken om duplex cat7 draad te trekken. Op Amazon heb ik iets gevonden hiervoor.

http://www.amazon.de/Ligawo-®-Netzwerk-Cat-7-Simplex/dp/B00L5GLKXO/ref=sr_1_5?ie=UTF8&qid=1406788814&sr=8-5&keywords=cat7+dose

Mijn vragen zijn:

1. Heeft iemand ervaring met deze producten
2. Is het "slim" om een duplex draad te trekken ipv twee losse draden
3. Wat vergeet ik?

Ik heb al het een en ander gevonden natuurljk zoals:

1. Extra paar handjes om de draad er in te geleiden
2. Talkpoeder door de beoogde buis zuigen (stofzuiger)
3.Veel geduld en de tijd er voor nemen.

Al jullie tips zijn welkom.

Mvg,

Gubyan _/-\o_

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Cat7 is ontzettend dik en eigenlijk nutteloos voor ethernet. Ik zou cat6a trekken.

duplex of 2x simplex maakt op zich niet uit voor de performance, 't kan wel handiger zijn met trekken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Dat, plus, CAT7 is volgensmij een stuk duurder, en inderdaad in deze tijd nog ruim overbodig voor thuisnetwerken

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-11 20:36

Mojo

The Power Within

Zo moeilijk is het trekken van een kabel niet. Neem een goede veer, strip de kabels af en steek de aders er doorheen. Weef vervolgens de aders even in elkaar en je trekt het al niet meer los. Je zou nog een stukje tape er omheen kunnen wikkelen zodat het glad is en het nergens aan blijft hangen.

Talkpoeder e.d. heb je normaliter eigenlijk al niet nodig. Zelfs als je 2 kabels in een leiding trekt.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:22
Ik heb net een rol van 200m van precies die duplexkabel binnen en heb al een paar meters getrokken:

Mijn 2 cents:
- Past niet in een 3/8 buis!
- Past precies in een 3/4 buis
- Ik heb het segment voor segment getrokken omdat ik het allemaal aan het aanleggen ben. 20 meter door een buis trekken zie ik niet zomaar gebeuren, het is echt stug en dik.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals gezegd, CAT7 is voor Ethernet onzinnige overkill (CAT6A is prima voor 10GbE in woonhuissituaties, en het is nog maar de vraag of de opvolger daarvan überhaupt CATxx UTP gaat gebruiken, en zo ja of CAT7 nodig zal zijn danwel eraan zal voldoen). Als je nog geen kabel gekocht hebt, doe jezelf een plezier en neem CAT6A.

Oslik blyat! Oslik!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

ShadowAS1 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:16:
Dat, plus, CAT7 is volgensmij een stuk duurder, en inderdaad in deze tijd nog ruim overbodig voor thuisnetwerken
Dat zeiden ze ook van cat6 toen, nu spijt dat heel mn huis vol ligt met cat5... Haal mn snelheid van ziggo niet :(

Maar tijden zijn veranderd, en voorlopig(komende 10 jaar) heb je geen cat7 nodig in huis.

[ Voor 12% gewijzigd door garriej op 31-07-2014 12:59 ]

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Cat5e kan tot 1 Gbit dus daar haal de snelheid van ziggo toch makkelijk mee. Ik heb een tijdje terug een paar kabels aan moeten leggen en gewoon cat5e gekozen. Zie nog steeds niet echt het nut om in Cat6 laat staan Cat7 te investeren. Neem dan gelijk fiber.

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:08
bij fiber moet je op elk punt een omvormer of dure nic in je pc plaatsen. niet echt handig.
Bovendien is 100m cat7 maar 95,- net zo duur als cat6.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-11 18:20

Plato112

Da is toch nie normaal!

maomanna schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 00:04:
bij fiber moet je op elk punt een omvormer of dure nic in je pc plaatsen. niet echt handig.
Bovendien is 100m cat7 maar 95,- net zo duur als cat6.
Eh, nee? 100m CAT6 kun je een stuk goedkoper krijgen.
Prijsverschil is niet schrikbarend, dat ben ik wel met je eens.

Speed limits are like herpes.

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-11 20:42
http://www.bol.com/nl/p/k...GSA0020131003004011849630

50 euro voor cat6 - of is dit niet de juiste?

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:08
zal wssn weer CCA zijn ipv koper.

dacht meer aan https://netwerkproducten....ter-100-koper-p-2060.html of https://netwerkproducten....rol-100-meter-p-2440.html

die cat7 is nog wat beter beschermd (wssn niet nodig in huisomgeving, maar meer is beter)

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

garriej schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:58:
[...]

Dat zeiden ze ook van cat6 toen, nu spijt dat heel mn huis vol ligt met cat5... Haal mn snelheid van ziggo niet :(
Dan is er iets mis want Ziggo kan niets leveren wat cat5 niet aan kan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

CyBeR schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 00:58:
[...]

Dan is er iets mis want Ziggo kan niets leveren wat cat5 niet aan kan.
Eh, hij heeft over Cat5 non-e. Dat is max 100Mbps. Ziggo levert zat dat sneller is ;)

Maar goed, wezenlijk verschil met situatie toen is dat op dat moment overduidelijk was dat 1Gbps Cat5E of Cat6 nodig was. Om dan minder aan te leggen was minder verstandig - maar zou Cat6 toc 5E nog steeds overkill geweest zijn.

Idem nu trouwens - dat het voor mogelijk 10GbE nuttig kan zijn om Cat6A of Cat7 te nemen is bekend, maar er is in het geheel geen Ethernet-standaard voorzien of te verwachten die in een residentiele situatie niet met Cat6A zal werken maar wel met Cat7. Aangezien Cat7 duurder maar vooral ook veel lastiger is om mee te werken is het gewoon misplaatste overkill om jezelf daarmee te pijnigen.

Oslik blyat! Oslik!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

dion_b schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 09:07:
[...]

Eh, hij heeft over Cat5 non-e. Dat is max 100Mbps. Ziggo levert zat dat sneller is ;)
Dat ik jou moet vertellen dat cat5 non-e ook 1000mbps doet (lees 802.3ab maar) valt me toch tegen :P

Verwijderd

Met mijn 14 jaar oude CAT 5e kabels haal ik de maximale 800 MBps (op TCP/IP nivo) tussen NAS en laptop.

Dat is in de volksmond "Gbit verbinding".

Dus het kan WEL met CAR 5e. Waarschijnlijk niet goed geknepen, of niet alle aders zijn correct aangesloten. Dan gaat de PC in 100 Mbps mode. MIsschien heeft de PC "slechts" een 100 Mb kaart.... (wat eigenlijk niet realistisch is).
Pagina: 1