Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 17:51
Sinds ik terug ben van vakantie lijkt de primaire cameralens van de M8 permanent beslagen. Foto's komen "foggy" over. De lenscover ziet er inderdaad ook niet helemaal helder meer uit. Hebben meer mensen hier last van? Of ervaring met het vervangen van de lenscover?

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Wat heb je al geprobeerd om het probleem op te lossen? Want het ligt erg voor de hand om te zeggen: "Gebruik een (pluisvrij) doekje om de lens schoon te maken", maar dat heb je vast al gedaan.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Yup. Vreemd genoeg lijkt er een soort concentrische cirkel te zijn waar het minder beslagen/beschadigd is. Vergelijkbaar met een waterkring op een houten tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wat zegt HTC zelf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:06
Bekend probleem,kijk maar op YouTube. Je kan het makkelijk schoonmaken met tandpasta,alcohol.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:20
Bekend probleem met de oleofobische (=anti-vingerafdruk) coating over de lens. Over het algemeen is dit goed op te lossen door deze coating eraf te schuren, al kan dat ook weer problemen op leveren als het niet goed gedaan wordt. Ook geen idee wat dat met de garantie doet, overigens.

Zie: http://www.reddit.com/r/A...8_has_a_scratched_camera/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJR88
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-12-2024
ik had het zelfde probleem. Eerst begon mijn front facing camera en daarna de achterste. Dit heeft een week geduurd en toen was de laag er helemaal afgesleten. Nu dus geen last meer van. Ik zou oppassen met schuurmiddelen gebruiken, volgens mij is het niet de sterkste lens die ze hebben gebruikt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
jjroorda schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:43:
ik had het zelfde probleem. Eerst begon mijn front facing camera en daarna de achterste. Dit heeft een week geduurd en toen was de laag er helemaal afgesleten. Nu dus geen last meer van. Ik zou oppassen met schuurmiddelen gebruiken, volgens mij is het niet de sterkste lens die ze hebben gebruikt....
Ik betwijfel intussen sterk of het de lens is. Volgens mij zit de lens een stuk verder in de body en is het glaasje aan de achterkant alleen een bescherming. Maar ik kan het mis hebben.

EDIT:

Gefixt. Bedankt allemaal. Inderdaad even met een bankpasje flink over de lens gaan en de coating eraf schrapen. _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Veneficus op 31-07-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik heb dit probleem ook opgemerkt sinds gisteren. Maar bij mij zit er zelfs een heel klein sterretje in het "glas"

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

credit card heeft ook mij geholpen! :D

wel even met een druppel water er op, duurt even maar perfect weer!!
Pagina: 1