Microserver C2750D4I met een geheugenprobleem

Pagina: 1
Acties:

• BBRemi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:25
Hallo tweakers.

Voor het eerst dat ik een help!-Ik-kom-er-zelf-niet-uit-topic plaats.

Ik heb een maand geleden een asrock C2750D4I gekocht voor een microthuisserver. Op de Asrock QVL memory list stond maar 3 16gb modules die bijna tot niet verkrijgbaar zijn in nederland. Dus ik ben gegaan voor een die niet op de lijst staat en krijg dit niet werkend. De server wil er niet eens mee opstarten. Dus heb ik een bank van 8gb uit mijn pc gehaalt en daarmee start hij wel op. Conclusie : mobo werkt en is niet DOA.

Maar ik wil dus wel graag modules van 16 GB gebruiken omdat het moederbord max 64GB in 4 sloten aankan. Bij de info op de asrock site stond ook een bios versie 1.80, deze zou 16 gb memory mogelijk moet maken dus heb ik geprobeert de bios te flashen. Het is lastig de bios versie te achterhalen vond ik, zelfs met het bootlogo uitgeschakelt. maar welke 1.80 versie ik ook probeerde vanaf de asrock site, de windows, instant flash op ntfs of fat32, dos. niets werkte, bios herkende wel de stick en file, maar deed er niets mee. zelfs de 00.14.00 BMC deed niets. Hierna heb ik een support-ticket aangemaakt bij asrock.

Vandaag mail gehad
Dear BBRemi,

After checked the DIMM type what you use if Registered DIMM, however, C2750D4I
support Un-buffered and Un-buffered ECC DIMM.
Could you please replace DIMM to Un-buffered and Un-buffered ECC DIMM and try it
again?
http://www.kingston.com/dataSheets/KVR16LR11D4_16KF.pdf

Thanks and regard,
Na een aantal keren gelezen te hebben dacht ik dat ik eruit was, maar ik kan bij verkopers niet vinden of geheugen gebuffered is of niet. Er bleek ook een nieuwe bios versie (2.40) te zijn, hiermee bios geflashed en dat verliep zoals ik dat gewent ben. Maar ook hierna werkte de 16 GB dimm niet. Deze gaat dus terug naar de leverancier.

Mijn setup is:

Model Name: c2750D4I/M/ASRK,
CPU: Intel Atom C2750
Memory: 1x Kingston ValueRAM KVR16LR11D4/16KF (werkt niet) Kingston HyperX KHX1600C10D3B1K2/16G 1 module van 8 gb werkt wel. 2 niet getest.
Video Card: Onboard
HDD: Seagate ST4000VN000, 4TB,SATA
SSD's: 2x Crucial M500 2,5" 120GB in Raid 1 setup,SATA, O.S. disk

Wat uit eindelijk de oplossing is heb ik geen idee meer van. Maar of het 1333 of 1600 mhz, wel of geen ecc maakt me op dit moment niet meer uit, als het maar een 16 Gb module of een kit van 32 Gb is. Hopelijk komen jullie met iets.

BBRemi

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:24
De Kingston ValueRAM KVR16LR11D4/16KF is idd registered en gaat dus niet werken.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:59
http://tweakers.net/categ...vi0mV5SbOs4Dsy_IJUKalc1x8
Een overzichtje uit de PW met geheugen dat waarschijnlijk werkt (i.v.m. wel de specs maar niet op QVL).
Selectie bestaat uit DDR3 op 1333 of 1600 MHz en modules van 16GB (of meerdere van 16GB).
Kijk goed naar de kolom ECC/Reg. Daar moet je alleen ECC vinden en geen Reg.

Addicted to silent computing

• DukeBox
Precies.. ook vaak UDIMM genoemd.

• BBRemi
bedankt voor jullie reactie, met jullie informatie kom ik ook verder op google, als ik jullie dus goed begrijp zou deze dus een optie kunnen zijn. budget is niet zo heel groot :P

[ Voor 18% gewijzigd door BBRemi op 31-07-2014 02:01 ]

• DukeBox
Nee.. zo moeilijk is het toch niet ?
Je moet UDIMM hebben.. géén RDIMM. Staat zeer duidelijk op de site van asrok en ook op die van crucial.

Er staat notabene op de site van crucial bij dat part een 'Check if this part is compatible' tool.. selecteer daar asrock, mainboard, jouw model en tada....

• BBRemi
dat geheugen had ik aan de hand van de link van Crahsystor uitgezocht. Het was de eerste ECC zonder Reg in de lijst gesorteert op prijs.

Ik heb ook gekeken op de crucial site en daar vind ik dus alleen maar kits van 16 gb max. Dus geen 16 Gb module of een 32 kit. Maar dan zal ik genoegen moeten nemen dat er max maar 32 Gb in kan. Bedankt voor jullie informatie.
Pagina: 1