Toon posts:

Graag Professionele hulp met dit Overclock cooling idee

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
okey ik heb mischien een maf idee maar ik heb een intel core i3 Procesor en nu nog standaart coolertje er op kleintje en een HM55-E23 Moederbord en G-force video kaart maja niet so van toepassing voor me vraag..

Ik wou een Thermalright HR22 cooler op me processor zetten bijvoorbeeld en een PVC buis van 100mm/120mm (desnoods isolatie om heen) door me pc op die Thermalright HR22 cooler zetten en dan ingang voorin me pc dus gewoon recht uit en een 12V Apple Cooler met adapter (220v muurstroom) laten afzuigen achter (120mm/150mm buis aan de andere kant van die Thermalright HR22 )me pc en op die 100mm/120mm buis voor die uit komt op (Thermalright HR22 en de voorkant me pc) koude lucht (Selfmade Airco) op die buis aansluiten is dat mogenlijk?

Dus zo ongeveer:

<<< {|==[]====| <<< (Airco/Turbo)

[] is Thermalright HR22. ==is Buis. {is 12v Fan.

Ik zie gasten die bouwen stikstof en op hun processor dus ik dacht dan zou dit ook wel kunnen?
maar ik ben alleen bang voor condens misschien als ik met turbulentie (turbo) het er door die Thermalright HR22 heen blaas dat hij zo koud word dat ik het zwaar kan overclocken..
En als ik er aan begin word het wel Professioneel ingebouwt door handige auto en metaal bewerker ik zelf.
Stikstof begin ik niet aan!
Water cooling mischien.. maar ik moet eerst zeker weten of dit niet goed genoeg is..
Wat is jullie mening hier over dit idee?

Graag Professionele hulp met dit idee!!!
Groet CyberWous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:16

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 00:09:
okey ik heb mischien een maf idee maar ik heb een intel core i3 Procesor en nu nog standaart coolertje er op kleintje en een HM55-E23 Moederbord en G-force video kaart maja niet so van toepassing voor me vraag..

Ik wou een Thermalright HR22 cooler op me processor zetten bijvoorbeeld en een PVC buis van 100mm/120mm (desnoods isolatie om heen) door me pc op die Thermalright HR22 cooler zetten en dan ingang voorin me pc dus gewoon recht uit en een 12V Apple Cooler met adapter (220v muurstroom) laten afzuigen achter (120mm/150mm buis aan de andere kant van die Thermalright HR22 )me pc en op die 100mm/120mm buis voor die uit komt op (Thermalright HR22 en de voorkant me pc) koude lucht (Selfmade Airco) op die buis aansluiten is dat mogenlijk?

Dus zo ongeveer:

<<< {|==[]====| <<< (Airco/Turbo)

[] is Thermalright HR22. ==is Buis. {is 12v Fan.

Ik zie gasten die bouwen stikstof en op hun processor dus ik dacht dan zou dit ook wel kunnen?
maar ik ben alleen bang voor condens misschien als ik met turbulentie (turbo) het er door die Thermalright HR22 heen blaas dat hij zo koud word dat ik het zwaar kan overclocken..
En als ik er aan begin word het wel Professioneel ingebouwt door handige auto en metaal bewerker ik zelf.
Stikstof begin ik niet aan!
Water cooling mischien.. maar ik moet eerst zeker weten of dit niet goed genoeg is..
Wat is jullie mening hier over dit idee?

Graag Professionele hulp met dit idee!!!
Groet CyberWous
Een Turbo monteren? Ik hoop dat je weet dat er toch wel lucht langs die turbo moet komen wil hij druk genereren, een turbo zorgt gewoon voor compressie van lucht die in de motor word "gespoten".

Daarnaast, stikstof door een turbo en dan zeg je dat je niet met stikstof gaat beginnen? Wut? Ik volg je niet helemaal, je zins opbouw laat soms toch wel wat te wensen over en dat is goedbedoeld advies.

Je moet gewoon een betere koeler kopen, klaar. Ik weet ook niet waarom je een i3 "extreem" zou willen overclocken maar dat interesseert me niet, wat ik me wel afvraag is of je fatsoenlijke kennis van overclocken hebt.

Je bent namelijk nergens als je niet weet hoe het moet en om dat meteen zo'n opstellingen te verzinnen lijkt me ook wat teveel van het goede.

Ik zet mijn PC in de winter wel eens buiten, als het zo -10 is, dan blijft de vloeistof in m'n waterkoeler toch nog boven 0 en kan ik lekker m'n gang gaan qua overclocken en die zaken. En nee, geen condens.

[ Voor 4% gewijzigd door Kuusj op 31-07-2014 00:28 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor overclocking hebben we een subforum, gek genoeg 'Overclocking & Tweaking' genoemd.

Move PMG -> OC

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Begin eens te kijken bij closed loop waterkoelers. Zijn heel erg eenvoudig qua werking en installatie.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!