Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht "gaming" laptop

Pagina: 1
Acties:

• Firebolt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-01 10:54
Goeden avond,

ik ben op zoek naar een "gaming" laptop.
Ik zal hem voornamelijk gebruiken in de woonkamer bij de eettafel en voor lan parties.
Ik heb op zolder gewoon een "game" PC staan overigens.
De games waarvoor ik hem wil gebruiken op dit moment zijn Battlefield 3 en 4 en Diablo 3.
Voornamelijk voor Diablo 3 vind ik een hoge resolutie van boven de 1920*1080 van belang met een goede FPS.
Voor Battlefield 3 en 4 is een goede FPS van belang op minimaal 1920*1080.
Tevens zal mijn vriendin hem af en toe voor de studie gebruiken, denk hierbij aan Office en internet en email verkeer.
Zelf kwam ik uit op de MSI GT60 2PE-678NL ofMSI GT60 2PE-481NL.
Misschien hebben jullie andere info of een goed advies.
Hieronder een lijstje ingevuld zodat het voor jullie makkelijker wordt om advies te geven.

0. Scherm: 15-17 inch IPS met minimaal 1920*1080
1. Budget: Rond de € 2000,-
2. Doel: Primair Gaming eventueel studie
3. Gewicht en afmetingen: Maakt niet uit.
4. Accuduur: Voor gaming zal voornamelijk het netsnoer verbonden zijn dus deze optie is van minder belang, maar hoe langer hoe beter.
5. Rekenkracht: Primair zal het voor gamen bedoeld zijn, maar voor de toekomst is misschien de rekenkracht nu al van belang.
6. Videoprestaties: Zo goed mogelijk rond het budget.
7. Draadloze verbindingsmogelijkheden: Een goede wlan kaart is voldoende aangezien de laptop voornamelijk bekabeld aangesloten zal worden.
8. Andere aansluitingen: HDMI, USB3.0, Gigabit Ethernet
9. Constructiekwaliteit / levensduur: Dit moet goed zijn, maar dat mag men ook wel voor zo'n bedrag verwachten.
10. Garantie en service: Ik heb geen idee wat standaard is voor een laptop van deze prijsklasse.
A. Nieuw of tweedehands: Nieuw
B. Voorkeur voor bepaalde merken: Geen voorkeur
C. Uiterlijk en design: Is niet van belang. Echter een lichtgevend en kwalitatief goed toetsenbord is wel van belang.

Alvast bedankt!

• Timmeuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-01-2020
Ik had het zelfde budget als jou en ben gegaan voor de AW17. Als je op dell aanmeld als VIP krijg je 10% korting wat een leuk bedrag is als je op de 2000€ zit. Tevens zat er nogmaals -150€ korting bij.

Ik ben gegaan voor de standaard configuratie en dan met 3D bundle. Dit niet alleen om 3D maar omdat hier een 120hz scherm bij komt ( sneller beeld en dus goed voor het gamen ). Tevens heb ik de upgrade gedaan van 860m naar de 880m. Een SSD schijf plaats ik er zelf in omdat Dell hier teveel voor vraagt. Dit geld ook voor het geheugen, standaard zit hier 8gb geheugen in wat eigenlijk meer dan genoeg is maar over een aantal maanden haal ik hier ook gewoon een 8gb bankje bij.

Ik heb een aantal laptops vergeleken maar de Asus Rog ( met 880m) komt op 1899(hier zit wel ssd bij). En mijn dell kwam uit op 1800 euro. Wat ik heel erg belangrijk vind en een mega pré is, is de next business day van Dell. Wanneer je laptop kapot is komt de volgende dag een monteur bij je THUIS langs. Je hoeft niks op te sturen en bent de laptop dus geen moment kwijt. Hiervoor had ik een XPS laptop waarbij ik 3x gebruik heb kunnen maken van deze garantie. Echt helemaal top dus!!!

Het enigste wat ik stom vind aan dell is als je geen kortingen toepast de systemen te duur zijn. Pas je de kortingen wel toe dan zijn de prijzen gelijk aan andere laptops. Tevens heeft het design en de looks van Alienware mij ook overgehaald. WAT EEN BEEST.

Mijn bestelling komt 22-08 binnen.

Mocht je vragen hebben kun je me altijd een PM sturen.

• Bats13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-11 14:17
Merken waar je naar zou kunnen kijken zouden Alienware 17, Asus RoG Series en MSI GT serie.

Dan moet je kijken met welk soort uitvoering je in jouw budget past en wat je er allemaal in wilt!
als je paar uitvoeringen hebt kunnen misschien mensen hier hun ervaringen van vertellen..

Ik zelf zit te kijken richting MSI GT70 (zat te twijfelen tussen AW en MSI) maar ga denk toch voor MSI aangezien hier voor zelfde geld betere Hardware in zit. binnen kort komt trouwens de MSI GT72 uit met nieuwe design hierin zit onder andere dual fan systeem.

• Timmeuh
Ik vind persoonlijk het kwaliteit van de MSI ( look & feel ) niet echt degelijk. Ook vind ik het super belangrijk dat er een goeie garantie opzit. Ik moet geen gezeur hebben dat ik alles terug moet sturen voor garantie en dat ik de laptop 2 weken kwijt ben. Daarom is mijn keuze gevallen voor AW17 ( je betaalt misschien iets meer maar je krijgt wel een top service )

• Firebolt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-01 10:54
Bedankt voor de reacties! :)

Beiden zijn een goed alternatief.
Het enige nadeel is dat bij beiden de schermresolutie max 1920*1080 is.
Dat is bij de MSI GT60 2880*1620 en vind ik zelf belangrijker.

Had ook even naar de MSI GT72 gekeken, maar ook hier max 1920*1080.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:46

Croga

The Unreasonable Man

Firebolt schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:24:
Bedankt voor de reacties! :)

Beiden zijn een goed alternatief.
Het enige nadeel is dat bij beiden de schermresolutie max 1920*1080 is.
Dat is bij de MSI GT60 2880*1620 en vind ik zelf belangrijker.

Had ook even naar de MSI GT72 gekeken, maar ook hier max 1920*1080.
Als je wilt gamen zou ik voor de lagere resolutie gaan. Die hogere resolutie zorgt er voor dat je minder eyecandy kunt aanzetten in de games.

Vergeet niet dat de mobiele grafische kaarten een stuk minder krachtig zijn dan hun desktop broertjes. De high-end mobiele kaarten zijn vergelijkbaar met mid-range desktop kaarten (nog sterker: De AMD R9 290m is volledig gelijk aan de AMD R7 270).

Ofwel: Liever de 1080p resolutie met hoog detail en hoge framerate dan een 1620p resolutie met minder detail en/of lagere framerate.

• hahaha2223
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-11 11:44
neem msi, ik heb slechte shit gelezen over alienwares zo goed geclaimde service

• Timmeuh
hahaha2223 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 02:07:
neem msi, ik heb slechte shit gelezen over alienwares zo goed geclaimde service
Mag ik vragen welke slechte "shit" je hebt gelezen? Heb je hier zelf ervaring mee? Ik heb namelijk een compleet andere ervaring met dell/alienware? Next Business day wat kan hier aan mis gaan? Een monteur komt bij je langs en repareert je laptop? Laptop komt niet van je bureau af? Of stuur jij liever je laptop 2 weken op per post?
Pagina: 1