cp met percentage done indicatie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb een simpel huis/tuin/keuken servertje met de volgende specificaties:

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock AD410PV€ 0,-€ 0,-
2Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB€ 0,-€ 0,-
1LC-Power LC-1320mi€ 46,56€ 46,56
1Kingston ValueRAM KVR667D2N5/2G€ 27,95€ 27,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 74,51

Er draait Debian 7 op met openssh en samba. Eén van de twee schijven heeft sinds kort problemen met het opspinnen, dus nu ze nog draait wil ik liefst alles kopiëren naar de andere schijf. Nu kan ik dit uiteraard doen met:

code:
1
cp -R <source> <destination>

Met ongeveer 600GB aan data duurt dit echter wel even, en als geek heb ik uiteraard graag een uitgebreid overzicht van de data die op dat moment gekopieerd wordt, het percentage van gekopieerde data en de huidige kopieersnelheid.

Een paar snelle tikken op google geeft als uitkomst rsync:

code:
1
rsync -avhW --no-compress --progress <source> <destination>

Alleen zijn de snelheden die hierbij worden gehaald bedroevend. Het kopiëren gaat tegen zo'n ~10MB/sec, terwijl volgens hdparm beide schijven vlotjes ~100MB/sec read/write doen. Als ik kijk met 'top' wat er aan de hand is, merk ik dat de load op 100% zit en de Atom de bottleneck vormt.

Wat kan ik hier aan doen? Er moet toch een manier zijn om de performance van cp te evenaren, maar toch wat nuttige output te zien?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:29
Dit kan dat: https://github.com/Xfennec/cv
code:
1
cv -w

[ Voor 18% gewijzigd door FitzJac op 30-07-2014 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zie geen --no-compress in mijn versie van rsync zitten, dus ik denk dat die bij jou ook afwezig is. Dan had je beter -r ipv -a kunnen gebruiken. Als je alleen wilt weten waar 't mee bezig is, had je ook 'cp -rv' kunnen gebruiken. Houd er rekening mee dat als je veel kleine bestanden hebt, dit zelf al langzamer gaat en als het ook nog eens op een scherm moet worden weergegeven, dit nog meer resources kost, met een hoge CPU load tot gevolg. Dan is niet je methode, maar je progress weergave wat de boel vertraagd.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:02

BoAC

Memento mori

De copy functionaliteit van ssh doet dat ook: scp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:01

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Als cp het snelste is, gebruik dan gewoon in een 2e sessie het commando 'watch' met als argument 'df -h'.
Je krijgt dan elke 2 seconde een schoon scherm met datum/tijd en de output van df -h

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Gewoon in de nacht rsync aanzetten en laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Ik zou het wel met rsync doen, en dan met een -c en een --remove-source-files zodat er gechecksumt wordt en je makkelijk kunt resumen. Dat kost natuurlijk belachelijk veel tijd, maar als je data je lief is zou ik dat voor lief nemen, met een brakke source hd.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

JaQ

Je kan bar gebruiken als wrapper.

Uit de man page:
Bar is a simple tool to process a stream of data and print a display for the user on stderr showing (a) the amount of data passed, (b) the throughput of the data transfer, and, if the total size of the data stream is known, (c) estimated time remaining, percent complete, and a progress bar.

Bar was originally written for the purpose of estimating the amount of time needed to transfer large amounts (many, many gigabytes) of data across a network. (Usually in an SSH/tar pipe.)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 19:12
pv is nog een andere wrapper ...

maar ik ben nu toch maar fijn m'n 2GB disk aan het rsync'en .. vooral resume is erg fijn :)
wat zou een leven zonder rsync zijn
Pagina: 1