Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ZeroHero
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-03 17:17
Beste Tweakers,

Ik heb mijn hardware vandaag verplaatst in een andere kast en een SSD toegevoegd. Toen ik hem op wilde starten sloot hij na een paar seconden weer af. Ik heb alles van mijn moederbord losgekoppeld en hem met alleen de CPU + CPU power en Moederbord Power ingeplugd proberen op te starten. Nu gaat hij telkens voor 2 sec aan, uit, een aantal seconden later weer aan, en dit proces herhaalt zich.

Ik heb geen idee wat er aan de hand is en vind het vreemd aangezien deze build in de andere kast gewoon vlekkeloos liep.

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-11 08:14

itsalwaysme

Graast voor DB

Heb je wel de afstandshouders gebruikt? Klinkt namelijk als een soort van kortsluiting.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• jwvdst
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-11 18:49
heb je de lampjes en de powerknop op je frontpanel nog aangesloten? Zo ja heb je deze dan wel goed aangesloten? ik heb het idee dat je een lampje en de powerknop met elkaar verwisseld hebt

• ZeroHero
De afstandhouders heb ik er gewoon ingelaten ja.

Ik dacht ook dat het probleem bij de frontpanel lag, maar die zitten goed. War wel vreemd is dat het niet uitmaakt hoe ik de powerbutton daar connect. + op + of + op -. Ik kan ook niet zien wat plus of min is op het snoertje.

[ Voor 3% gewijzigd door ZeroHero op 30-07-2014 23:23 ]

• jwvdst
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-11 18:49
en als je de stekker van de kabel naar de powerknop nu los trekt en je probeert dan met een schroevendraaier de 2 pinnetjes voor de powerknop kort te sluiten gaat ie dan ook weer uit?

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-11 17:56
Dat maakt ook inderdaad niet uit hoe die aangesloten is, het gaat erom dat de + en - contact maken ;).

Controleer eens of je niet per ongeluk een afstandhouder teveel in je kast hebt geschroefd, soms zitten er meerdere gaatjes in de kast die bedoeld zijn voor andere formfactors. Als je daar een afstandhouder in hebt geschroefd die tegen je moederbord aan zit kan dat kortsluiting geven.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• ZeroHero
Jaa dat was hem! Ik had m'n moederbord er gewoon opgekwakt maar er zat idd een afstandhouder teveel op. Hij werkt nu! Bedankt.

Kan dit schade veroorzaakt hebben?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ZeroHero schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 23:23:
Ik kan ook niet zien wat plus of min is op het snoertje.
Die is er ook niet, het is gewoon een maak contact. Je verbind de twee pinnen op het moment dat de knop indruk en als je hem los laat disconnect die weer.
ZeroHero schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 23:42:
Goed is het iig niet.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-11 07:23

Lordy79

Vastberaden

Ja... ik heb in een computerwinkel gewerkt en er waren regelmatig klanten die dachten dat ze wisten wat ze deden maar toch vergaten afstandhouders te gebruiken met dramatische gevolgen (moederbord kapot en soms nog wel iets erger) ondanks zeer expliciete waarschuwingen.

Bij jou lijkt het er op dat het geen schade heeft veroorzaakt en als je systeem een week goed draait zal het allemaal wel loslopen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Lordy79 op 31-07-2014 00:02 ]

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Pagina: 1