Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 611437

Topicstarter
Goede avond alle

Ik heb de onkyo receiver tx sr 505 e
Nu heb ik een onkyo sub gekocht de skw 538
Dit aangesloten op de juiste aansluiting Vd receiver maar ik krijg maar geen geluid via de sub

Kabel werkt want als ik de steker uit de receiver haal en met mijn vinger optikt krijg ik bass,sub staat in het menu op on als ik via testtoon luisterde werken alle boxen behalve de sub wie kan me aub helpen hoe ik het werkend krijg?

Ik heb wel de humax op de receiver aangesloten met hdmi en optisch en dat werkt, jullie mogen me ook mailen levies@zeelandnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 10:24

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Je hebt hem neem ik aan aangesloten op de subwoofer-out en niet de subwoofer-in van deze receiver?

Op internet te zien zitten beide aansluitingen erop:
Afbeeldingslocatie: http://static.bootic.com/_pictures/1572873/onkyo-tx-sr505_1.jpg

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klopt aangesloten op de pre out (is voor de active sub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Heb je in het menu de sub aan gezet, de andere speakers (eventueel) op small?
Heb je iets digitaals met een lf kanaal om af te spelen?
Als je de onkyo test tonen laat spelen, wat doet de sub dan?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Anoniem: 611437 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:35:
Kabel werkt want als ik de steker uit de receiver haal en met mijn vinger optikt krijg ik bass,sub staat in het menu op on als ik via testtoon luisterde werken alle boxen behalve de sub wie kan me aub helpen hoe ik het werkend krijg?
Heel zwart-wit zou ik dan zeggen dat de subwoofer inderdaad werkt en het probleem in de receiver zit. Als de subwoofer echt op "on" staat in het menu en niet mee doet met de speaker-test zou ik eens proberen een andere subwoofer te lenen (waarvan je weet dat deze het doet). Doet deze het ook niet dan ligt het toch echt aan de uitgang van de receiver.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 15:49

Remi

Moo!

Kijk eens in het menu van de versterker naar de optie "Double bass". Deze moest ik bij mijn Onkyo aanzetten voordat er signaal naar m'n sub ging. Ik heb geen flauw idee wat het echte doel is van deze optie want je zou verwachten dat het letterlijk de bass verdubbeld maar bij mij is het gewoon een kwestie van alles of niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Remi schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 07:40:
Kijk eens in het menu van de versterker naar de optie "Double bass". Deze moest ik bij mijn Onkyo aanzetten voordat er signaal naar m'n sub ging. Ik heb geen flauw idee wat het echte doel is van deze optie want je zou verwachten dat het letterlijk de bass verdubbeld maar bij mij is het gewoon een kwestie van alles of niks.
Double Bass is de naam die Onkyo heeft voor de optie die bij andere receivers LFE + Main heet. Dan gaat het laag naar de subwoofer (LFE) + de speakers (main).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi

Remi

Moo!

FeaR schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:08:
[...]

Double Bass is de naam die Onkyo heeft voor de optie die bij andere receivers LFE + Main heet. Dan gaat het laag naar de subwoofer (LFE) + de speakers (main).
Dus in principe zou mijn sub ook signaal moeten ontvangen als deze instelling is uitgeschakeld? Bij mij is dat vreemd genoeg niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Remi schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:46:
[...]
Dus in principe zou mijn sub ook signaal moeten ontvangen als deze instelling is uitgeschakeld? Bij mij is dat vreemd genoeg niet het geval.
Bij de aanwezigheid van een LFE-track wel inderdaad. Overigens kan je LFE + Main alleen gebruiken als je speakers op "Large" in zijn gesteld. Anders gebruik je een crossover en zou je het geluid dubbel naar je subwoofer sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi

Remi

Moo!

FeaR schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:04:
[...]

Bij de aanwezigheid van een LFE-track wel inderdaad. Overigens kan je LFE + Main alleen gebruiken als je speakers op "Large" in zijn gesteld. Anders gebruik je een crossover en zou je het geluid dubbel naar je subwoofer sturen.
Mijn speakers staan idd op Large, ik heb een setje Jamo S426 plus een Jamo 210 sub. Als ik double bass op off zet hoor ik mijn sub niet terug bij de speakertest of films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Ik heb zelf een onkyo setje (HTR-538 receiver + 5.1 met actieve sub)

de sub schakelt automatisch in/uit als er wel/geen signaal op staat om stroom te besparen.
Wat je merkt bij zacht geluid is dat het signaal soms niet boven de 'threshold' uit lijk te komen (dus geen sub / sub schakelt soms uit).

Probeer eens je sub-channel op je receiver helemaal open te gooien, en dan de regeling op je sub een beetje dicht te draaien? (dus meer signaal op de kabel)
Dat hielp bij mij.

/edit
nog even gegoogled op je sub type, en kwam dit tegen, zelfde gedrag
http://www.avforums.com/t...ubwoofer-popping.1642706/

volgens mij heb je dezelfde sub als ik ;)

/edit2
Zie net dat je testtonen ook niet werken...
Staat de volume regeling op je sub soms helemaal dicht? (achterop)
Kijk ook ff welke kleur 't lampje achterop heeft tijdens testn.
Blauw = on ; rood = standby

[ Voor 36% gewijzigd door J2pc op 31-07-2014 11:19 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Front boxen staan op small, double bass op on. Sub volume open. Als ik het aansluit brand het een tijdje blauw en springt dan op rood. Sub werkt dat heb ik al getest

Ze praten over full range maar dat kan ik niet vinden. Bij testtoon werkt alles behalve de sub.

Ik heb via hdmi en optische kabel de humax decoder aangesloten op de sub.

Super dat jullie allemaal willen helpen ik zit nu in Duitsland en ben morgen weer thuis dus gaan we weer proberen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:50
Anoniem: 611437 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:50:
Op de receiver bedoel je? Heb je niet toevallig de sub aangesloten op de ingang van de dvd (daar zit een subwoofer in bij)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Front boxen staan op small, double bass op on. Sub volume open. Als ik het aansluit brand het een tijdje blauw en springt dan op rood. Sub werkt dat heb ik al getest

Ze praten over full range maar dat kan ik niet vinden. Bij testtoon werkt alles behalve de sub.

Super dat jullie allemaal willen helpen ik zit nu in Duitsland en ben morgen weer thuis dus gaan we weer proberen .
even in de manual gespit

The subwoofer produces no sound
• The subwoofer outputs no sound while only speaker
set B is on. Turn on speaker set A.
• When you play source material that contains no information
in the LFE channel, the subwoofer produces
no sound.
• Make sure the speakers are configured correctly
(page 56).

Maar ik ga ervanuit dat je dat geprobeerd hebt :)

Je hebt 2 volumes. Het volume van de sub in de receiver (moet helemaal open eigenlijk) en de volume knop op de achterkant van de sub

Anders toch even de multimeter op de sub-kabel :)

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Remi schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:02:
[...]
Mijn speakers staan idd op Large, ik heb een setje Jamo S426 plus een Jamo 210 sub. Als ik double bass op off zet hoor ik mijn sub niet terug bij de speakertest of films.
Dat is toch wel apart. Subwoofer zal je met films sowieso moeten horen aangezien films een dedicated LFE-kanaal hebben. Bij muziek kan ik me er nog iets bij voorstellen als je alles op Large hebt staan en dus geen crossover in hebt gesteld. Overigens zou ik toch eens experimenteren met speakers op "small" en een crossover, zeker met een setje Jamo als deze.
Front boxen staan op small, double bass op on.
Dat is een gekke combinatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Speaker staan op a,waar ik de sub harder of zachter kan zetten kan ik niet vinden

Speakers staan op small

Wat word erbedoeld met crossover?

En wat is een gekke combinatie?

Grtjes levi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:50
Doubles bass op on zetten terwijl je fronts op small staan. Doubles bass wil zeggen dat het sublaag ook naar je fronts gaat, maar dat wordt er weer uitgefilterd als het op small staat :+.

En weet je zeker dat de sub aangesloten zit op de pre out en niet op de subwoofer input? Zoiets gaat makkelijk fout als je erachter moet klimmen om erbij te kunnen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja 100% kan er gemakkelijk bij haha

Ik zal morgen dubbel bass uitzetten

Greetzzss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die gene waar die van was zegt dat hij het met een splitter heeft aangesloten,al weet ik niet wat dat is

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat is lfe kanaal

Dvd aangesloten sub werkt nog niet

Ik ben ten einde raad pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Double bass zou er niets mee te maken moeten hebben. Er zou gewoon geluid uit de sub moeten komen. Schijnbaar krijgt het ding geen signaal als het lampje weer op rood springt. Als jij zeker weten alles hebt aangesloten zoals het hoort zou het aan de versterker kunnen liggen.

Je hebt ook het Audissey gedeelte met de microfoon uitgevoerd? En dan geeft de sub ook geen signaal? Zodra je media afspeelt met dolby d of dts wat word er dan aangegeven in het schermpje van de reciever?

Wat Fear zegt, speakers op small en dan double bass zou helemaal niet moeten kunnen. Bij mij is de optie niet beschikbaar als de speakers niet op full range staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
LFE = Low Frequency Effects, oftewel de dedicated sub-track/de .1 uit DTS 5.1 of Dolby 5.1.

Maar heb je al eens met een anderle subwoofer getest? Lastig, ik weet het, maar zo kan je wel meer dingen uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klopt zet je de speakers op large heb je geen dubbel bass functie idd

Audissey kan ik instellen maar ook dan gebeurt er niks wat het ook mag betekenen.

Als ik dat afspeel staat er in het rood op het scherm dts

De receiver xoemt ook heel erg hard echt irritant geluid,de gene waarvan ik hem heb gekocht reageert ook niet meer dus ben bang dat er iets miss is met de receiver is helaas.

De sub werkt trouwens 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog andere kabel en reset geprobeerd maar hopeloos haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Zou je de "wijzig" knop willen gebruiken als je iets toevoegt?

Thanks!

Ontopic: als je de sub via bijv een mp3 speler aansluit, geeft hij dan wel geluid?

Post anders even fotos van hoe je het hebt aangesloten, en van de menus in de onkyo.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry wist niet dat dat moest.

Hoe plaats ik foto,s??

Mp3 speler heb ik niet

Morgen ga ik kijken met een onkyo receiver tx sr307 kijken of die het wel doet

Grtjes

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 611437 op 04-08-2014 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Als je voldoende 'karma' hebt kun je het tweakers foto-album gebruiken. Anders ergens anders online en een linkje ofzo.

Vooral de menus betreffende speaker config, calibratie & distance zijn interessant denk ik.
Via een HDMI kanaal kun je ze op je scherm zien, anders op 't display, maar ik ga ervanuit dat je dat al wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok ik ga het vanavond proberen dankje

Is er geen andere manier waar ik de sub kan op aansluiten zodat ik weet dat het de receiver is

Wat kan ik zien via een hdmi kanaal?

Gr levi

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 611437 op 04-08-2014 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je mag ook best eens de manual lezen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb niks anders gedaan de agelopen dagen wat denk je zelf chris

Maar goed heb net een andere receiver gehaald en alles werkt nu wel, preout op de andere receiver is defect

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uit al je vragen en antwoorden blijkt wat anders. Wij zijn hier geen helpdesk en er word dus van je verwacht dat je zelf inzet toont.

Anyways, veel plezier met je nieuwe reciever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Denk dat ik dat zelf wel bepaal, heb ook niet gevraagd om jou reactie of spreek je altijd voor iedereen.

Maar goed de topic kan sluiten bdankt voor de helpdesk

Gr levi
Pagina: 1