HDMI of DVI

Pagina: 1
Acties:
  • 7.166 views

• JeffreyK96
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-12-2022
Hallo Tweakers,

Ik heb een vraag wat beter is namelijk HDMI of DVI
Ik heb op het moment gewoon DVI , maar een vriend zei dat HDMI beter is (Betere grafische kwaliteit)
Wat is jullie mening hierover?

Alvast bedankt.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:49
Je vriend lult uit zijn nek om het maar rottig te zeggen.
HDMI en DVI zijn precies hetzelfde voor beeld. Alleen HDMI heeft ook audio over dezelfde aansluiting.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

praktisch hetzelfde, laat je vriend maar lullen standaard dvi gaat geen geluid over hdmi wel

*edit nou dat si weer duidelijk hoe we over je vriend denken :P

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 30-07-2014 22:37 ]

Iperf

• JeffreyK96
Dat zei ik hem dus ook al Arunia , maar hij wou het maar niet geloven.
En toen dacht ik laat ik eens gaan kijken wat de mensen op tweakers hierover te zeggen hebben.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:20
Laat hem het maar eens bewijzen dan, tot die tijd kan je prima DVI blijven gebruiken ;)

The devil is in the details.

• JeffreyK96
naar mijn denken is HDMI alleen beter als je ook geluid via je beeldscherm wilt beluisteren.

• Hahn
Dan is HDMI makkelijker ja, maar qua beeldkwaliteit (waar het je om ging, toch?) is het niet beter.

• JeffreyK96
Het ging om beeldkwaliteit ja, maar ik wou even zeker weten of het dan wel makkelijker was. Ik kan me niet voorstellen dat veel mensen nog via hun beeld geluid beluisteren aangezien je beter een fijn speakersetje kan kopen.

• Hahn
Niet iedereen heeft een speakerset (of er plek voor) en niet iedereen gebruikt een monitor, je kan je computer ook aansluiten op een tv en dan kan je dus ook HDMI gebruiken.

• Electric Brainz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-02 13:31
De kabels met DVI zijn een stuk robuster dan die van HDMI.

Daarnaast weet ik dat nvidia vanaf de GTX6xx serie geluid over DVI ondersteund, mits je een DVI kabel hebt die dit ondersteund, ik weet niet hoe dat zit met de huidige AMD/ATI kaarten

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
HDMI biedt meer dan alleen beeld.
Zo bevat HDMI ook geluid, ethernet en diverse andere communicatie protocollen zoals CEC en ARC.
Maar daar heb je met je pc niet zoveel aan, dus daar werkt DVI ook prima.

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-01 12:03

itsalwaysme

Graast voor DB

Het grafische gedeelte van HDMI is exact hetzelfde als DVI-D (om het specifier te maken). Wat hierboven gezegd wordt: HDMI heeft ondersteuning voor wat extra (niet grafische) toepassingen.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-01 22:16
Electric Brainz schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:47:

Daarnaast weet ik dat nvidia vanaf de GTX6xx serie geluid over DVI ondersteund, mits je een DVI kabel hebt die dit ondersteund, ik weet niet hoe dat zit met de huidige AMD/ATI kaarten
AMD doet dat in ieder geval al sinds de HD 4xxx series.

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 17:56

VIPER2001

[GOT]The Source

En je hebt ook nog dual-link met dvi.

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-02 17:19
Electric Brainz schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:47:

Mijn Asus 560 GTX deed dit ook al, Geluid en beeld :)

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 19:12

Nemesizz

Untouchable

spNk schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 01:00:
[...]
AMD doet dat in ieder geval al sinds de HD 4xxx series.
Vanaf de HD2000 serie al, ooit een keer een Radeon 2400 in een PC gebouwd, en geluid ging toen via de videokaart ipv de speakers, dus die konden het ook al.

Bij GeForce kon het volgens mij vanaf de 200 serie, bij m'n oude 9600GT moest je nog een apart kabeltje van je geluidskaart/chip naar de videokaart linken om geluid te krijgen via HDMI.

Verder is het net wat anderen al aangeven, beeld kwaliteit van DVI en HDMI zijn hetzelfde. Je hebt beeld, of niet, er zit niks tussenin (het is digitaal immers), je krijgt geen beeldruis of wat dan ook.

Enige voordeel wat DVI kán hebben, is als je dual-link hebt/gebruikt kan je resolutie wat hoger (2560x1600 geloof ik) waar HDMI het bij 1920x1200 ophoudt (al kunnen de nieuwe HDMI varianten...1.4 zo uit m'n hoofd, ook al hoger dan 1920x1200, maar veel videokaarten hebben nog de 'oude' HDMI variant die maar t/m 1920x1200 gaat).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beetje eigen inzet mag ook wel.

Wikipedia: Digital Visual Interface
DVI and HDMI have the same electrical specifications for their TMDS and VESA/DDC links.

[...]

So, DVI-D devices output HDMI signals, many including audio, (examples: ATI 3000-series and NVIDIA GTX 200-series video cards),[9] and some multimedia displays input that HDMI signal, including audio, by using a DVI to HDMI adapter.
Zelfde basis, alleen toeters en bellen verschillen.

Volgende keer minimaal op Wikipedia kijken voor je een topic opent. Heb je wel al verder gekeken, vermeld dan waar en wat exact onduidelijk is. Dan gaat je topic niet dicht. Zo wel.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.