Hoe sloop ik het koelblok van mijn V770???

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:37

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Weet iemand een manier om het koelblok van een Diamond V770 af te slopen? Ik wil er nl een actieve koeling op bouwen (Socket 7 koelertje).

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Het koelblokje zit vast met hittegeleidende lijm, toch? Dan moet je gewoon je videokaart in de diepvries gooien (serieus). Na een half uurtje kun je hem er zo met een schoevendraaiertje afwippen (voorzichtig).
Heb ik ook zo gedaan met alle videokaarten die ik gehad heb. Werkte prima, behalve bij een Intel i740 die ik ooit had. Bleek dat op zo'n 740 zo'n zelfde koelblokje zit als op een BX-chipset, met van die pinnetjes vast op de printplaat...... :)

• Demo

Demo

Topicstarter
Gaat je kaart niet dood van de vriezer???
Ik heb nl in mijn N64-tijd eens een stukkie gelezen van een gozer wiens moeder zijn games in de vriezer gedonderd had omdat ze warm geworden waren in de zon en toen waren zijn games allemaal dood.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ach, er zijn zelfs idioten (wel hele coole idioten ;) ) die hun pc onderdompelen in vloeibare stikstof, toch wel iets kouder dan de gemiddelde vriezer, en gaat soms ook nog helemaal goed ook

Verwijderd

Die 4 videokaarten die ik in de vriezer gekeild heb deden het daarna allemaal nog hoor. Bij lage temperaturen laat die lijmlaag tussen heatsink en chip makkelijker los. 20 tot 30 minuten moet genoeg zijn daarvoor.
Het lijkt me trouwens niet verstandig om dit te doen direct ná een portie heavy gamen. Dat ernorme temperatuurverschil zou wel eens funest kunnen zijn voor CMOS chips. En daarom moet je ook geen N64 cartridges vanuit de gloeiende zon meteen in de vriezer smijten.
Als je het niet vertrouwt. leg dan je videokaartje eerst eens een kwartiertje in de koelkast, en daarna een kwartiertje in de vriezer.

• Demo

Demo

Topicstarter
Eeh nog ff voor ik begin: Waarmee lijm ik het best een nieuwe koeler op mijn chip???

Verwijderd

volgens mij kun je het beste koelpasta in het midden smeren, en dan superglue op de hoeken van de chip.
hangt ervan af hoe groot/zwaar je koeler is...

er is ook Thermal Adhesive Tape (Tennmax) verkrijgbaar bij Informatique, maar dat blijft alleen zitten bij kleine koelers (486 koelblokjes + Fan)

Verwijderd

waarom schroef je niet gewoon de de koeler op de heatsink ?
heb ik ook gedaan, okay je mist dan een pci slot, maar heb je die wel allemaal nodig ?

arie
Pagina: 1