Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studie laptop

Pagina: 1
Acties:

• Niellz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-01 23:16

Niellz

PSN: Niellzje

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
mijn zusje gaat de studie logopedie doen en heeft daarbij een laptop nodig om op school samenvattingen/aantekeningen te maken en op haar kamer te internetten en films kijken/downloaden. Geen games.

Wat is haar budget?
Zo laag mogelijk, 400-500 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja! Elke dag heen en terug van haar kamer naar haar school. En in de weekeindes naar huis (5 uur in de trein)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Alles kan en mag.

Alvast bedankt!

[ Voor 21% gewijzigd door Niellz op 30-07-2014 21:19 ]

http://i.picasion.com/resize76/446eb2c88b2df1a089a17a9b8b734465.gif

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Misschien is deze iets als het voor studie is?

http://www.campusshop.nl/...-c50-b-14cnl/details.aspx

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-11 15:19
Voor dat geld heb je al geen mooi ips full hd paneel en waarom zou je dan niet voor een simpele lichte laptop gaan waar je verder wel het meeste lichte werk mee kan doen?

Veel zullen de processor afkraken maar voor je zus haar doeleinden is het snel genoeg. Met gewoon browsen/office werk is deze dualcore celeron zeker snel genoeg!

http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-3531-laptop

Met vip korting voor 225 euro, ik heb zelf de 500 gb schijf vervangen met een ssd. Met de 500 gb schijf zit je ook in minder dan 20 seconden na indrukken startknop al in het inlogscherm van windows. De rest gaat ook vrij vlot.

Voor rond de 270 euro heb je de variant met pentium processor en nog een paar tientjes meer en je hebt de i3.

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Chromebook?

• Niellz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-01 23:16

Niellz

PSN: Niellzje

Topicstarter
warcow schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:30:
Voor dat geld heb je al geen mooi ips full hd paneel en waarom zou je dan niet voor een simpele lichte laptop gaan waar je verder wel het meeste lichte werk mee kan doen?

Veel zullen de processor afkraken maar voor je zus haar doeleinden is het snel genoeg. Met gewoon browsen/office werk is deze dualcore celeron zeker snel genoeg!

Met vip korting voor 225 euro, ik heb zelf de 500 gb schijf vervangen met een ssd. Met de 500 gb schijf zit je ook in minder dan 20 seconden na indrukken startknop al in het inlogscherm van windows. De rest gaat ook vrij vlot.

Voor rond de 270 euro heb je de variant met pentium processor en nog een paar tientjes meer en je hebt de i3.
Zeer aantrekkelijk, maar zal deze ook 5-6 jaar mee gaan? Zeer bedankt iedereen voor alle suggesties!

http://i.picasion.com/resize76/446eb2c88b2df1a089a17a9b8b734465.gif

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:18

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Niellz schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 23:41:
[...]

Zeer aantrekkelijk, maar zal deze ook 5-6 jaar mee gaan? Zeer bedankt iedereen voor alle suggesties!
Ik mag hopen dat zo'n ding het 5-6 jaar uit houd qua functioneren, maar je bedoelt waarschijnlijk of de hardware mee kan.

Het antwoord daarop is ja, maar toch nee, ja in de zin van: je kunt er na die tijd waarschijnlijk nog steeds een 720p Youtube filmpje mee kijken en al je office taken uitvoeren.

Nee in de zin van: "alles" gaat vooruit, dus je hardware is natuurlijk wel veroudert in die 5-6 jaar, en dat ga je met de steeds zwaarder wordende websites en programma's ook zeker merken, de vraag is alleen in hoeverre?

Ik heb zelf in begin 2010 een Asus eee-pc 1201HA gekocht á 450 euro (het is een netbook), met als CPU een Intel Atom Z520 @1.6Ghz overclocked singlecore met twee treads, 2GB DDR2 Ram, GMA500 videochip, Hitachi 250GB HDD. Dat ding doet het nu ruim 4,5 jaar later nog prima en dus ook alle normale taken waarvoor een netbook bedoelt is, alleen is nu bijvoorbeeld een 1080P film net iets teveel voor het ding, en is de videochip niet heel krachtig (stevig opgedikte chip van de iPhone 3GS).

Je merkt dus wel dat je minder kan, maar echt hinderen doet het niet.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-11 15:19
Wil je inderdaad iets dat over 4/5 jaar ook nog vlot werkt zou ik minstens voor een laptop met een i5 gaan en eigenlijk ook 8 gb geheugen. Zet er daarnaast een SSD bij van 120-256 gb en je komt een heel eind. Lukt misschien net binnen het budget. Je kan ook wel eerst zo iets simpels halen en kijken hoever je er mee komt. Zo'n laptopje is over een of 2 jaar vast nog wel de helft van het geld waard 2ehands en dan heb je maar 100 euro betaald voor 1-2 jaar gebruik.

Voordeel voor mij van deze dell tov een chromebook of iets dergelijks is dat je wel gewoon windows 8.1 kan draaien en de hardware nog redelijk snel is. Bij normale taken komt de cpu niet snel op 100% load.

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:49
warcow schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:30:

Heb deze zelf ook en werkt zeer vlot. Je moet er niet op gaan gamen, maar een SSD erin en ik zou zeggen dat hij net zo snel aanvoelt als me desktop zolang je er maar niet mee gamed.

Accuduur ging bij mij ~4 uur mee met volle helderheid en hele tijd gebruikt om te browsen. Vind ik zelf redelijk netjes. Behuizing ziet er ook mooi strak uit!

Enige nadeel voor mij is tot nu toe het touchpad... Muis is voor mij een must.
Pagina: 1