• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:48
Beste,

Pc van opa en oma start niet meer op. Wanneer de power knop ingedrukt wordt zie je de leds 1 sec aangaan en de fans draaien ook 1 sec. Daarna is het volledig stil. Het lijkt dus alsof deze uit is. Dat is echter niet het geval. Wanneer ik nogmaals op de powerknop druk zie je het opstart proces niet nog een keer gebeuren wat ik net beschreven heb. Dat gebeurd pas weer nadat ik de powerknop 10 sec ingedrukt hou en dan nogmaals druk. De pc lijkt gelijk te gaan slapen dus.

Wat ik heb gedaan:

Cmos batterij eruit gehaald en terug in gedaan.
Alles afgekoppeld behalve processor.

Sorry voor de slechte opmaak ik typ dit vanaf mijn telefoon.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:28

D4NG3R

kiwi

:)

Ik denk dat je dit beter even vanaf een desktop kan doen: Waar bestaat dit systeem uit? Ik gok een of andere kant en klare bak uit het jaar 0? Dikke kans dat de voeding dood is.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:48
De pc is ongeveer 4 jaar oud. Wanneer de voeding dood zou zijn zou er helemaal niks meer aan gaan lijkt mij? Het is wel een kant en klare machine inderdaad.

[ Voor 18% gewijzigd door Omisys op 30-07-2014 21:16 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:28

D4NG3R

kiwi

:)

Omisys schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:12:
De pc is ongeveer 4 jaar oud. Wanneer de voeding dood zou zijn zou er helemaal niks meer aan gaan lijkt mij?
Zo werkt het niet, een kapotte videokaart kan bijvoorbeeld ook gewoon werken maar gigantische artifacts geven. Je zult hardware moeten gaan uitsluiten, en met deze symptomen lijkt de voeding de boosdoener.

Neem deze even door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Voeding lenen en testen of het werkt.
Lenen omdat je anders 2 voedingen hebt, en je pc is nog steeds defect.

Voeding is heel moeilijk te testen, dus uitwisselen is de manier.
Voeding kan ook maar een beetje stroom leveren, waardoor verwarring kan ontstaan.
Maak ook zoveel mogelijk hardware los, maar doe eerst de voeding.