Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mobiel printen in alle omstandigheden

Pagina: 1
Acties:

• Poestie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-01 08:09
Ik ben op het werk bezig met enkele proefprojecten omtrent de implementering van mobiel werken. Hier komt intussen ook de noodzaak erbij om mobiel te gaan printen.

Ik zit echter met enkele stevige uitdagingen:
  • De printer moet in een voertuig worden ingebouwd en krijgt ook stroom via een autobatterij (er is een tweede batterij voorzien, maar die moet ook stroom voorzien aan binnenverlichting, een boordradio en zwaailichten).
  • De voertuigen rijden niet altijd in normale omstandigheden, de printer moet dus behoorlijk schokbestendig zijn.
  • De voertuigen staan vaak geparkeerd in slecht geisoleerde garageruimte: extremere temperaturen in zowel zomer als winter zijn dus onvermijdbaar.
Inktjet is vrees ik te gevoelig aan de temperaturen, terwijl laserprinters dan weer behoorlijk wat stroom nodig hebben. Thermische printers zijn ook niet meteen een oplossing gezien de afdrukken vaak nog enkele jaren moeten meegaan.

Ik vraag mij dus af of er bepaalde toestellen op de markt zijn die voldoen aan deze strenge eisen qua robuustheid. Een zoektocht op het internet levert mij niet meteen resultaat op... maar ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die op zoek is naar een dergelijke printer.

Heeft iemand ervaringen hiermee?

[ Voor 0% gewijzigd door Poestie op 30-07-2014 20:45 . Reden: typo ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom fysiek printen? Daarbij: om welke aantallen gaat het, en in wat voor gevallen?
Vanaf wat voor apparaten moet je kunnen printen? Ingebouwde PC's, tablets?
Moet de print ergens achtergelaten worden, of kan die ook later nagestuurd worden?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Poestie
Het gaat om gebruik door politiepatrouilles. Momenteel worden o.a. verklaringen ter plaatse genoteerd met pen en papier.

Het is de bedoeling dat deze verklaringen voortaan zouden uitgetypt worden, daar dit sneller en vooral een stuk leesbaarder is. De verklaring moet echter ondertekend worden door degene die de verklaring aflegt. Daarbij moet die ondertekende verklaring vaak nog enige jaren het strafdossier volgen.

De hoeveelheid af te drukken pagina's is per interventie relatief klein (meestal minder dan 10 pagina's). De printer wordt dus eerder veelvuldig ingezet voor telkens kleine printopdrachten, in zwart-wit.

De gebruikte apparatuur kunnen zowel tablets als ingebouwde PC's zijn. Liefst zie ik een oplossing dewelke beide mogelijkheden ondersteund, maar dat is zeker geen vereiste. Ik zal al blij zijn als ik een printer vindt met usb-aansluiting die steeds doet wat ie moet doen in bovenstaande situaties.

• mickael
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 10:15
Had gisteren de ANWB accuservice aan de deur, zij konden ook een factuurtje printen in de auto. Kon niet meekijken maar leek een degelijke oplossing. Wellicht kan je bij hun navragen hoe ze het hebben gedaan?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Weet je zeker dat je politiepatrouilles met papier dat getekend bewijs is, hun patrouille laten vervolgen als ze een verklaring hebben? Dan mag je er wel voor zorgen dat het spul goed opgeborgen kan worden. Dat wil je nl niet kwijtraken ;)

Waarom niet gewoon op een tablet laten opmaken en ondertekenen, PDF genereren en via mail naar betrokkene en centrale mailbox zenden voor verdere verwerking en dossieropbouw?

Zie bijv wegmisbruikers, daar krijg je een thermoprintje als bestuurder (afschrift), maar het origineel gaat gewoon digitaal door. Bedenk dus goed op welk moment je print, met welk doel, en voor wie de print bestemd is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Ik denk dat de ANWB gewoon een thermische printer gebruikt. Alleen de houdbaarheid van thermisch geprinte documenten laat te wensen over, en dat wil je niet als het bij een (straf)dosier hoort.

Het gaat erom dat die handtekening eronder komt te staan. Waarbij je dus heel afhankelijk bent van de betrokkene: Je zou het niet verwachten maar niet iedereen heeft een computer en of printer. Als je dit heel strak doortrekt zou je kunnen beweren dat niet iedere burger dezelfde behandeling krijgt. Daarnaast kan men er belang bij hebben het proces te verstoren, door geen ondertekend document terug te sturen.

Vermoedelijk heeft men daar bij het OM al goed over nagedacht, tenminste je mag het toch hopen.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2014 22:26 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je kan soms thermische printers met een rol carbon gebruiken dan word het label bedrukt met carbon, en dat gaat jaren mee. Dat zijn ook typisch de labels met serienummers die je terugvind in op spul wat je koopt

e.g. zebra 140 170 heb ik jaren mee gewerkt, wel een tikje aan de grote kant een werkt niet echt op een batterij er zijn vast ook wel kleinere versies.
wat voor formaat wil je op printen? welke kwaliteit ? kleur ?

Matrix printers zijn ook vrij robuust.

zoek anders even op de term "rugged" en dan de printer die je zoekt

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 30-07-2014 22:24 ]

Iperf

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-11 14:44

Barrycade

Through the...

De politie rechercheurs nemen toch al meestal een inkjetje (op accu) mee naar de locatie waar ze de verklaring afnemen? (vraag me niet waarom ik dat weet :P )

Ik neem aan dat ze geen 10 pagina's verhoor/verklaring af gaan nemen terwijl ze ergens in de middle of nowhere staan.

Dus waarom niet een koffertje meenemen iedere keer als ze op pad gaan, ze zijn toch al met de auto. Zeker als die auto in een onverwarmde garage staat is inktjet al niet een goed idee wegens de vorst. Of de auto's moeten al standverwarming krijgen.

Maar kijk/vraag eens aan de dealers van though books/laptops. Hebben zij geen oplossingen? ik vond bv fieldworks die een heel scala aan mishandelbare laptops etc aanbieden hebben zij niet iets voor je?

• Poestie
@The Eagle: Op heden worden die handgeschreven verklaringen ook gewoon netjes bij de agenten bewaard tot zij terug ten burele rijden. Dus op dat vlak veranderd er weinig.

Ter informatie: het gaat hier ook over Belgisch grondgebied. Onze politionele infrastructuur is nog zeer ouderwets, ook de informatica, en absoluut niet aangepast voor mobiel gebruik. Tot voor kort was het nog ondenkbaar om een mobiele dataverbinding met ons netwerk te realiseren, en een internettoegang vanaf devices binnen ons netwerk is strikt verboden. Het is dus erg moeizaam om een simpele oplossing als 'eventjes doormailen met een digitale handtekening' te bekomen. Hoewel er ook over die digitale handtekening wordt nagedacht of dat een rechtsgeldigde mogelijkheid is.

Terug on topic. Het gaat om gewone A4-tjes die in zwart wit moeten worden afgedrukt. Carbon en matrix is zeker een mogelijkheid. Kleine matrix-printers hebben we bijvoorbeeld al in gebruik voor ademanalyses inzake alcohol. Ik ga mijn zoektocht eens meer focussen op dergelijke types printers.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-11 14:44

Barrycade

Through the...

In dat geval is het raar om geen contact met onze politie mensen (of andere diensten in de EU) op te nemen.
Of gaan jullie gewoon het wiel opnieuw uitvinden?

• Poestie
Ik ben vooral op zoek naar wat nieuwe frisse ideeën. De eenheden die nu al 'mobiel printen' hebben vaak veel problemen met hun printers omwille van bovenstaande omstandigheden. De oplossing lijkt nog niet echt gevonden te zijn in de vorm zoals we het nu zoeken.

Buiten de landsgrenzen zijn we nog niet echt op zoek gegaan. We zijn ook een lokale eenheid die niet zo snel dergelijke contacten kunnen leggen. Hogerop is men helemaal niet bezig met dergelijke zaken, dat is dus behelpen. Vandaar dat ik het eens langs deze weg wou proberen.

Maar we wijken behoorlijk af. 'Rugged' A4 printers blijken toch wel iets zeldzaam. Bijna alle modellen die ik vindt zijn ofwel thermisch of voor kleine formaten (à la kasbonnetjes). Ik vrees dat we toch meer moeten gaan denken in de vorm van een elektronische handtekening, eventueel met onze Belgische eID.

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:16

donny007

Try the Nether!

Thermisch printen en dan een kopietje maken voor het archief?

Deze printer kan aangesloten worden op een 12v autoaansluiting (of werken op de ingebouwde accu als dat nodig is) en print via USB, hij is ook zeer compact.

http://www.brother.nl/g3....vel/22630/s_product/pj622

Brother heeft meer van dat soort modellen met ook hogere resoluties.

Matrixprinters zijn ook redelijk onverwoestbaar, maar die heb ik nog niet in een handzaam formaat gezien.

[ Voor 19% gewijzigd door donny007 op 30-07-2014 23:00 ]

/dev/null

Pagina: 1