Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Online boekwinkel voor 2e hands boeken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij heeft me gevraagd of ik voor hem een online boekenwinkel kon maken specifiek voor 2e hands boeken.
Hij heeft op dit moment een account bij Bol en zou dat graag uitbreiden met een eigen online winkel zodat hij dit ook zelf kan doen. Veel van de boeken die hij in voorraad heeft zijn niet verkoopbaar via de 2e hands winkel van Bol. Die wil hij graag op een andere manier aanbieden.

Ik ben zelf opensource minded en dacht meteen aan een oplossingen met bijvoorbeeld drupal, wordpress of magento.

Na flink wat zoeken blijkt het toch niet zo heel eenvoudig om dit van de grond te krijgen. Een boekwinkel is toch wel behoorlijk specifiek en er zijn ook wel wat wensen zoals het automatisch vullen van gegevens op basis van ISBN nummer, of als dat niet bestaat, op basis van titel/schrijver combi.

Een hosting regelen is het probleem niet, bijvoorbeeld op een VPS.

Zouden jullie willen meedenken en weten jullie misschien tips wat voor oplossing het meest in aanmerking komt?

• Gettow
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06-2023
Ben zelf ook al eens bezig geweest met een webwinkel voor onder andere boeken; heb dus al eens wat uitgedacht maar uiteindelijk is het idee niet echt van de grond gekomen, mede ook door hele andere specifieke wensen die niet direct, of lastig, realiseerbaar leken in de tijd die ik beschikbaar had.

Qua software zou ik in dit geval waarschijnlijk kiezen voor Wordpress i.c.m. WooCommerce mede om het feit dat het vrij makkelijk te beheren is voor een kleinschalige shop en er al veel functionaliteit beschikbaar is, al dan niet in plugins. Verder is er volgens mij vrij makkelijk tegen Wordpress aan te programmeren.

Magento lijkt me voor dit project eigenlijk een wat te zwaar pakket (alhoewel er waarschijnlijk wel heel veel zaken al beschikbaar is in extensies en je wel op een VPS gaat draaien zou ik het toch niet helemaal willen uitsluiten), en Drupal (i.h.b. Commerce Kickstart 2) vergt ook behoorlijk wat kennis tijdens ontwikkeling maar ook tijdens beheer, maar is wel erg flexibel.

API voor ISBN: https://openlibrary.org/dev/docs/api/books, maar die had je wellicht al gevonden ;-)

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:45

orf

Kun je niet gewoon de winkelwidget gebruiken van bol.com? Die kun je met een regel javascript embedden.

Verwijderd

Topicstarter
WooCommerce heeft een plugin voor paypal, maar bijvoorbeeld niet voor iDeal. Als hij dat zou willen, gaat WooCommerce het dan niet worden? Voor iDeal betalingen, waar zou ik dan aan moeten denken?

• Gettow
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06-2023
Zie hier: https://www.ideal-checkou...for-wordpress-woocommerce. Ik heb de plugin hiervan in een WooCommerce webshop staan en die wordt goed opgepakt door het systeem. Die webshop is echter nog niet operationeel, dus veel meer over de correcte werking van de plugin voor WooCommerce kan ik je nu niet zeggen.

Van dezelfde site heb ik echter ook al enkele malen gebruikgemaakt van de iDEAL plugin voor Magento en die draaien tot nu toe nog altijd met succes.

[ Voor 73% gewijzigd door Gettow op 30-07-2014 22:07 . Reden: toevoeging van ervaring ]

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 15:23
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:16:
WooCommerce heeft een plugin voor paypal, maar bijvoorbeeld niet voor iDeal. Als hij dat zou willen, gaat WooCommerce het dan niet worden? Voor iDeal betalingen, waar zou ik dan aan moeten denken?
Maar er zijn wel plugins van derden voor iDeal :) Pronamic iDeal bijvoorbeeld. Deze heb ik een aantal keer gebruikt en werkt prima.

Full-stack webdeveloper in Groningen

• The Grand Slam
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-11 09:54
Ik kom toevallig dit oude topic tegen, maar is het al gelukt?
Wij hebben een kant-en-klaar systeem obv Magento gemaakt voor tweedehands boeken. Dus als je daar wat over wilt weten, let me know. We zijn nu bezig om op basis van dit systeem een gezamelijke database met meerdere (tweedehands) boekwinkels op te zetten. Misschien heeft je kennis interesse om daar in mee te gaan?
Pagina: 1