Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10
Even een vraagje van iemand die zijn tweede Mac gaat aanschaffen: heeft het nog zin om Apple Care aan te schaffen? Bij mijn iMac heb ik het destijds (2008) niet gedaan omdat ik toen bij een APR werkte en redelijk makkelijk aan vervangende onderdelen kon komen. Nu anno 2014 ben ik veel meer onderweg en doe ik lekker dingen voor mijzelf en wil ik een MacBook Pro 15" instap (16GB, 256GB, 2.2GHz) kopen om ook onderweg mijn werk te kunnen doen.

Die 250(?) euro die het kost is het probleem niet zo, de vraag is eigenlijk of er betere opties zijn of dat ik het bij Apple Care moet houden.

Is het trouwens nog steeds zo dat je AppleCare ook achteraf—zolang het binnen een jaar is—kunt kopen?

[ Voor 9% gewijzigd door MoietyMe op 30-07-2014 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:38
AppleCare kan je tot een jaar na aanschaf van je Mac aankopen. Houd er wel rekening mee dat het een aantal dagen duurt alvorens AppleCare geregistreerd is.

Ik raad je aan om voor jezelf te bekijken of je het nodig acht in de maanden na aanschaf van je Mac, je hebt immers toch een klein jaar "bedenktijd".

Ik moet wel toevoegen dat ik AppleCare icm een 15" MBPr nuttig vind, aangezien het scherm redelijk gevoelig is voor problemen (dit is/was bij mij althans het geval). Dit kan na het eerste jaar dus schelen in mogelijke reparatiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Je kunt AppleCare ook op eBay kopen, dan ben je een stuk goedkoper uit.

[AppleCare] Op eBay kopen?

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 30-07-2014 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:38
ThinkPadd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 18:04:
Je kunt AppleCare ook op eBay kopen, dan ben je een stuk goedkoper uit.

[AppleCare] Op eBay kopen?
Heb ik laatst ook gedaan, ik was in totaal 200 euro kwijt :) (verzending vanuit de UK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10
Dat zijn mooie tips :) Komt ook mooi uit, want dan kan ik die €250 gebruiken voor de 512GB optie.

Weet niet hoe het met het performance verschil zit tussen de Intel Iris Pro en de NVIDIA 750. Is dat nog iets om over na te denken? Het scheelt toch nog 180 euro.