Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Huawei hg655d als open modem laten werken ipv modem/router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HUAWEI hg655d modem van online,
Is het ook mogelijk om de dhcp te laten uitdelen door mijn andere router met ddwrt? WIFI is ook beter op mijn tp link.

Ik heb conficten met mijn linux server, dat is de reden dat ik me oude router terug wil. (bij ziggo had ik een open modem + mijn tp tink) werkte altijd perfect. Ik wil ook statische ip adressen laten uitdelen door middel van mac adressen dat kan met de huawei ook niet.

Ik heb heb al wat instellingen geprobeerd en gezocht op INTERNET maar kan er niet uit komen om het werkend te krijgen.

Wie kan me even op weg helpen ? _/-\o_

Verwijderd

Ik weet niet hoe jij op het INTERNET hebt gezocht, maar na het intypen van "HUAWEI hg655d bridge" kreeg ik o.a. deze pagina als resultaat http://online.gebruikers....thread.php?thread_id=4422

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Hoi fridgeman, klopt dat topic heb ik ook gevonden.
Dit heb ik ook geprobeerd zonder succes

-modem aangesloten, UTP KABEL in lan port 1, browser geopend en in adresbalk "192.168.1.1" getypt.
-Bij status gecontroleerd of VDSL geactiveerd is (bij mij WAN2)
-in Menu "WAN" de VDSL verbinding via het menu "poort binding" gekoppeld aan LAN port 1 (vinkje)
-in hetzelfde scherm , in het pulldown menu gekozen voor IP-Bridged (+ vinkje aan bij transparante DHCP)
-In het menu bij LAN het vinkje weg gehaald voor DHCP

-Modem herstart + de PC op LAN1 herstart
-gecontroleerd op de PC, via start > CMD > ipconfig of mijn PC idd. het publieke IP kreeg toegewezen ipv. een 192.168 nemmer

Ik krijg geen verbinding op mijn tplink router, ik neem aan dat je op de tplink alleen factory reset hoeft te doen? er staat ddwrt op.