HTPC - Popcorn A400

Pagina: 1
Acties:

• Mr Jeroen H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-11-2021
Hallo,

Op dit moment ben ik opzoek naar een HTPC.
Vandaag zie ik dat de popcorn A400 in de aanbieding is voor €170:

http://www.1dayfly.com/nl...&utm_content=site-1511039|link-802261&zanpid=1929570895945610240

I.c.m. een wifi dongle en een harde schijf a 2tb ben ik €300 kwijt.
Dit is ook ongeveer mijn budget +/ €350

Ik vraag mij nu zelf af, of ik hier voor moet kiezen, of dat ik misschien beter een HTPC kan bouwen/kopen voor dat bedrag.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een systeem gebruiken dat het volgende kan:
- Films en series afspelen in alle gangbare videoformaten (1080p - 1080p 3D - wellicht in toekomst 4K)
- Muziek afspelen (WAV - FLAC - MP3 etc.)
- Hij moet DTS Master audio ondersteunen en Dobly digital plus)
- Bekijken van foto`s
- Gebruik maken van apps zoals youtube, buienradar etc.)
- Heb nu enkele Externe Harde schijven met videomateriaal van 4TB, de films wil ik via usb via mijn HTPC kunnen afspelen. Een intere harde schijf a 1tb is voldoende, wellicht een SSD voor operating system

Omdat het apparaat in de woonkamer komt te staan, wil ik hem graag zo geruisloos mogelijk hebben.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €350

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
N.v.t.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Afstandsbediening om door menu van een mediaprogramma te kunnen navigeren / HTPC bedienen
- Er moet een HDMI 1.4 uitgang aanwezig zijn,
- USB 3
- Voldoende rekenkracht om grote videobestanden 45 gig (blu ray iso) af te kunnen spelen
- Mogelijkheid om videos te kunnen upscalen
- Coax of optical out

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
N.v.t., lieft wel energiezuinige componenten

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- laag geluidsniveau, aangezien htpc in woonkamer staat
- Liefts zo energiezuinig mogelijk

Ga je overklokken?
Nee

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ben overigens niet heel erg thuis in een HTPC

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Ik denk dat dit voldoet voor jouw eisen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3220 Boxed€ 45,50€ 45,50
1Gigabyte GA-H81M-HD3€ 47,-€ 47,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 45,91€ 45,91
1Cooler Master N200 Closed€ 33,-€ 33,-
1Flirc Media Center Companion€ 26,95€ 26,95
1Crucial CT51264BA160BJ€ 31,-€ 31,-
1Logitech Harmony 350 Control€ 34,-€ 34,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 29,75€ 29,75
1Crucial MX100 128GB€ 60,67€ 60,67
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 353,78

Met afstandsbediening, HDMI 1.4, USB 3.0, Pentium is sterk genoeg en een optical out.

En dat inclusief SSD :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• TweakerXs
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04-2025
je bent in dit geval nog wel een OS nodig, dit kan eventueel Windows zijn, maar bijvoorbeeld ook Linux based icm met XBMC.

voorbeeld: http://openelec.tv & zomogelijk alle apps voor xbmc: http://superrepo.org
of
http://www.xbmcfreak.nl/forums/forum/ubuntu-linux/

[ Voor 11% gewijzigd door TweakerXs op 30-07-2014 19:57 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:42
Wel schijn je in Linux geen goede 3D support te hebben. Dat is in deze setup wellicht het lastigste. Side by side gaat wel goes bijvoorbeeld, maar echte BD rips zijn nog een drama afaik.

• Mr Jeroen H
Hallo,

Dank u voor uw snelle reacties.
Ik had zelf ook al even rondgekeken, en ik dacht aan het volgende:

- Be Quiet System pover 7 350W
(300W is voldoende? ook wanneer ik overstap naar een ander OS, of later een blu ray speler wil inbouwen?)
- Gigabyte GA-Fra88XM-D3H
- WD Green WD10EZRX
- Kingston SSDNOW S200
- Corsair Vengeance (2x2gb)
- Silverstone MILO ML03
- AMS A sereie A8-6600K
- Scytche Shuriken Rev.B

Ben dan 425 kwijt, inderdaad iets te veel....

Als ik Linux installeer, configureert dat OS net als windows mijn harde schijven, netwerkpoort, harde schijven etc.
Heb namelijk geen ervaring met Linux.

Wil dan linux gebruiken i.c.m. XBMC

• Mr Jeroen H
GENETX schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 19:59:
Wel schijn je in Linux geen goede 3D support te hebben. Dat is in deze setup wellicht het lastigste. Side by side gaat wel goes bijvoorbeeld, maar echte BD rips zijn nog een drama afaik.
Kan ik met dit systeem ook Windows installeren?
Of is dat niet aan te raden?

Alvast bedankt

• MK_
  • Niet online

MK_

Mr Jeroen H schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:15:
[...]

Alvast bedankt
Welk systeem? Mijne of jouwe? Maar dat kan op ell systeem hier :) . Kost je wel 80 euro
*Slik*

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Mr Jeroen H
Ik bedoelde het door u voorgestelde systeem.
Maar beide zijn geschikt....

Bedankt voor uw voorstel,
Echter, is het systeem wat ik voor ogen heb overkill, dit met name de A8 processor, en de voeding?
Ook wanneer ik overweeg om er een blu ray speler in te bouwen?

Alvast bedankt.
MK1998NL schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:16:
[...]

Welk systeem? Mijne of jouwe? Maar dat kan op ell systeem hier :) . Kost je wel 80 euro
*Slik*

• MK_
  • Niet online

MK_

De Pentium zal denk ik het afspelen van die grote bestanden makkelijker doen, en de AMD heeft een betere iGPU. 300W is méér dan genoeg, het systeem wat ik gekozen hebt gebruikt maximaal 100W (nog niet eens).

• GENETX
Mr Jeroen H schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:15:
[...]

Alvast bedankt
Ja XBMC draait ook op windows. Overigens heb je voor echte 3D (dus niet de side by side rips) ook een Core i3 nodig. Ook werkt dat niet met XBMC op dit moment en moet je een ander programma starten zoals powerDVD. Dus een echt lekker geintegreerd systeem wordt het niet. Wel kun je XBMC op je computer installeren, dus kun je het eens testen.

Let wel, de 50GB blu ray rips zijn hier echt de bottleneck die heel wat meer van een systeem vragen dan de doorsnee HTPC! Goed de deal is over maar eerlijk gezegd is die popcorn hour wellicht een stukje beter nu. Zelf heb ik 3 HTPCs draaien. Eentje thuis, een bij mijn ouders en een bij mijn zus. Allemaal XBMC en allemaal draait het prima met veel gemak. Maar de 50GB 3D eis maakt het lastig met XBMC. Overigens combineer ik mijn HTPC met NAS functies (data opslag en backup) en download ie ook automatisch nieuwe afleveringen van series voor me, speelt en streamt muziek als cloud dienst en met een druk op de knop dowload ie mijn films. Vereist wel iets meer configuratiewerk, maar wel erg fijn :) . En dat zal een popcorn hour niet kunnen ;)

[ Voor 39% gewijzigd door GENETX op 31-07-2014 00:41 ]

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
dus xbmc maakt gebruik van threading tijdens 3d afspelen?

• GENETX
Nee, side by side houdt in dat je de 2 beelden (voor links en rechts) tegelijk op een normaal scherm ziet. Eigenlijk zoals vroeger als je met 2 spelers een spel tegenelkaar speelde op 1 scherm. Dat is dan gewoon full HD, nog altijd 1920x1080 pixels. Een 3D TV zet deze 2 beelden om in 3D beeld. Het nadeel van side by side is dat je dus maar de helft van de resolutie hebt omdat het je met 2 beelden van 960x1080 pixels hebt. Het voordeel is dat het gewoon HD is en iedere HTPC die full HD kan afspelen ook side by side 3D kan afspelen.

Voor echte 3D zoals op blu ray heb je oa licenties nodig en eigenlijk een videokaart die 3D hardwarematig kan afhandelen met driver support. Dat gaat niet op Linux, zeker vanwege de licenties. Driver technisch weet ik het niet. Met een hele snelle processor zou het ook kunnen, maar dan ben je toch beter af met Windows. Maargoed, ook dat is niet ideaal omdat XBMC dan nog steeds geen ondersteuning heeft.

[ Voor 27% gewijzigd door GENETX op 31-07-2014 10:23 ]

• Mr Jeroen H
Ik zou er voor kunnen kiezen om windows 7 te installeren.
XBMC voor de "gewone hd films" en power dvd o.i.d. voor de 3d blu rays.

Blu ray 3d RIPS zullen dan neem ik aan wel goed gaan.
I.p.v. complete blu ray...

• GENETX
Nee ook de rips werken niet met XBMC. Ook zou ik een Core i3 nemen, want die heeft 3D ondersteuning en de pentiums niet.

• Mr Jeroen H
Is een Intel Core i3-4130 / 3.4 GHz processor voldoende?
In combinatie met welk moederbord en werkgeheugen raden jullie hem aan?

De Intel® Core™ i3-4130 CPU, beschikt over twee verwerkingseenheden en is geschikt om op een moederbord met Socket 1150 te plaatsen. De processor beschikt over 3 MB Level 3 cache en werkt op een snelheid van 3000 MHz met een HyperTransport bus van 5000 MT/s. De Intel® Core™ i3-4130 beschikt over een interne twee-kanaals geheugen controller en een Intel HD Graphics 4400 interne Grafische Chip.

• GENETX
Die zou gied zijn als ik Intel mag geloven. Alhoewel, nu je toch voor Windows gaat, AMD zou ook kunnen en is wellicht goedkoper. AMD en Linux kon weer niet ivm je DTS HD eis. Zit nu echter op een tablet, dus samenstellen gaat voor mij niet zo makkelijk. Moet je nog een Windows licentie hebben? Die neemt ook een grote hap uit het budget....

• Mr Jeroen H
Heb thuis nog een legitime windows 7 versie, dus dat is geen probleem.
Alvast vriendelijk bedankt

• GENETX
Mooi. Ik zie net dat de zuinige AMD athlon 5350 ook 3D en de hele reutemeteut aan kan. Je hoeft zeker ook geen blu ray speler? Hierboven werd nog een afstandsbediening aanbevolen. Is op zich niet nodig, met een smartphone en tablet kun je namelijk ook XBMC bedienen. Werkt fijner vind ik persoonlijk. Oop zijn er apps waarmee je gewoon een muis en toetsenbord op je foon/pad kan emuleren. Scheelt toch even 50 euro. Ik zal een poging doen om een lijstje op mijn tablet te bakken.

Ik zie dat je later een blu ray speler wil wellicht. Ik maak de lijst met een coolermaster 130 kast, die is compact, maar ruimte voor oa dat en veel harde schijven. Anders kun je de nog kleinere cooler master 110 overwegen, daar gaat geen blu ray speler in. Ik ben erg te spreken over de voorganger vam de 130, de 120, die bij mij al een jaar als htpc/server combo draait.

[ Voor 28% gewijzigd door GENETX op 31-07-2014 12:02 ]

• Mr Jeroen H
GENETX schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:58:
Mooi. Ik zie net dat de zuinige AMD athlon 5350 ook 3D en de hele reutemeteut aan kan. Je hoeft zeker ook geen blu ray speler? Hierboven werd nog een afstandsbediening aanbevolen. Is op zich niet nodig, met een smartphone en tablet kun je namelijk ook XBMC bedienen. Werkt fijner vind ik persoonlijk. Oop zijn er apps waarmee je gewoon een muis en toetsenbord op je foon/pad kan emuleren. Scheelt toch even 50 euro. Ik zal een poging doen om een lijstje op mijn tablet te bakken.

Ik zie dat je later een blu ray speler wil wellicht. Ik maak de lijst met een coolermaster 130 kast, die is compact, maar ruimte voor oa dat en veel harde schijven. Anders kun je de nog kleinere cooler master 110 overwegen, daar gaat geen blu ray speler in. Ik ben erg te spreken over de voorganger vam de 130, de 120, die bij mij al een jaar als htpc/server combo draait.
Alvast bedankt voor jou inspanning, echter overweeg ik om later een losse 3d blu ray speler te kopen. Een blu ray driver is daarom niet noodzakelijk.

Ik zie dat de AMD een 2.05 ghz processer is.
Is dit niet te min?

De Athlon 5350 van AMD is een quad-core processor uit de Kabini serie. De CPU beschikt over 2 MB Level 2 cache en werkt op een kloksnelheid van 2050 MHz. De Athlon 5150 is geschikt voor moederborden met een AM1 socket. De Athlon 5350 is voorzien van een geïntegreerde AMD Radeon HD 8400 GPU met 128 shader eenheden en een kloksnelheid van 600 MHz.

• GENETX
Nee dat is de grap. Met de juiste videokaart doet de processor niets en doet de videokaart alles. Die heeft speciale interne circuits die geoptimaliseerd zijn voor video. Daardoor is het systeem een stuk goedkoper, zuiniger en stiller. Als ik een behoorlijke rip afspeel dan staat mijn onder geklokte celeron ook uit zijn neus te vreten op 1.6ghz is de load onder de 10%.

[ Voor 22% gewijzigd door GENETX op 31-07-2014 12:16 ]

• Mr Jeroen H
Oke oke, nou helemaal goed. Ik ben benieuwd naar jou lijst/voorstel.

- Ik ga dus windows 7 mee draaien,
- Vanuit windows XBMC draaien, dit kan ik inderdaad bedienen via Iphone/Ipad, helemaal goed!
- 3D ondersteuning
- Full HD ondersteuning
- DTS Master audio - Dobly digital HD - Flac - MP3 - WAV
- Daarnaast heb ik de nodige usb (3) aansluitingen nodig voor externe hardeschijven.

Ik zie wel dat de kast (coolmaster) inderdaad lekker compact is, neem aan dat de Scytche Shuriken Rev.B wel aan te raden is. Hopelijk past die in de kast...

Aangezien het in de woonkamer komt te staan, zou ik hem graag zo geruisloos mogelijk willen hebben.

De verbinding komt er op dit moment zo uit te zien:
HTPC --> HDMI ---> Televisie
HTPC ---> Coax / optical --> Soundbar

Er moet dus wel een coax/optical out zijn

Na aanschaf receiver:
HTPC ---> HDMI ---> Receiver

[ Voor 28% gewijzigd door Mr Jeroen H op 31-07-2014 12:32 ]

• GENETX
Ding zou bijna passief moeten kunnen. Kan nog eens even kijken of er wat leuke blokjes zijn. Er is erg veel mogelijk overigens. Ik ook een bord met adapter aansluiting ipv normale voeding. Maar ik maak eerst de basis setup even om te kijken wat dat kost.

Overigens, ik neem aan dat de htpc met hdmi aan een receiver gaat hangen? Wat ik zelf fijn vind is om ook mijn muziekcollectie op een interne harde schijf te hebben en die dan ook op de stereo af te spelen. Maar ik heb ook altijd muziek aan thuis. Is te overwegen.

Aah ik zie je edit. Bordje dat ik net in gedachten had heeft dus geen optical :+ . wil je er echt 3 schijven aan hangen? Externe schijven zijn soms extreem luidruchtig. Zelf had ik die van mij open gesloopt en de schijf zelf in de htpc gezet.

[ Voor 18% gewijzigd door GENETX op 31-07-2014 12:41 ]

• Mr Jeroen H
Ik zat zelf te denken aan de Be Quiet System power 7 300W

Ja wanneer ik over een tijdje een receiver heb wil ik, of lijkt mij het meest handige om de htpc te verbinden met een HDMI kabel. De muziek wil ik inderdaar op een interne harde schijf zetten.

Op dit moment heb ik een soundbar, deze heeft een coax en een optische aansluiting.
Hier moet het moederbord dus over beschikken...

De HDMI kabel gaat nu dan rechtstreeks naar de tv.

• GENETX
Die voeding had ik al, heb hem zelf ook. Prima, goedkoop en stil. Verder komt jou setup heel dicht bij mijn opstelling een jaartje geleden. Toen had ik ook geen receiver :p Ook het budget en de eisen zijn bijna gelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door GENETX op 31-07-2014 12:47 ]

• Mr Jeroen H
Oke, maar dat maakt toch geen verschil?
Gewoon questie van hdmi naar receiver, en receiver het werk laten doen qua audio en upscaling etc.?

Of zijn er andere dingen waar ik nog rekening mee moet houden?

• GENETX
Jup, no problemo.

• Mr Jeroen H
Een 2tb interne hardeschijf is meer dan voldoende.
De extere harde schijven kopel ik aan de HTPC wanneer nodig.

+ een SSD voor windows en programma`s

[ Voor 15% gewijzigd door Mr Jeroen H op 31-07-2014 12:57 ]

• GENETX
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 5150 Boxed€ 37,80€ 37,80
1ASRock AM1H-ITX€ 48,-€ 48,-
1WD Green WD30EZRX, 3TB€ 91,50€ 91,50
1Cooler Master Elite 130€ 37,84€ 37,84
1TP-Link TL-WN722N€ 8,47€ 8,47
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 345,03

Je kan de harde schijf downgraden, maar voor die 20 euro kon ik het niet laten ;) . This should do it. Socket AM1 heeft blijkbaar geen aftermarket koelers helaas. De kast is echter vrij open en je kan de voeding naar onder richten. Als je dat doet, dan heb je kans dat je de fan van de heatsink af kan halen en dat het werkt. Een tweaker heeft deze cpu ook in zijn htpc en die meet voor het systeem max 20W uit het stopcontact. De voeding heeft dus ook niet veel te doen, dus ik verwacht dat die de cpu kan koelen, mede omdat deze er dicht op zit.

Verder ruimte voor meer ram (heb nu 1 dimm, deze amd heeft toch geen dualchannel), een videokaart (evt voor 4k in de toekomst) en ruimte voor blu ray.

• Mr Jeroen H
Hartelijk dank voor jouw uitzoekwerk.
Wat zou het alternatief zijn qua moederbord, waarmee ik wel de Scytche Shuriken op kan plaatsen?
Of past dit niet in de kast...

Daarnaast zie ik dat de processer een quad core 1.6 is...zou ik niet beter kunnen gaan voor een 2.05?
Mede doordat ik ook windows er op draai, en inderdaad gezien de toekomst (4k)

Voor het installeren van windows, zal ik een externe dvd driver kunnen aansluiten.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:19

br00ky

Moderator Harde Waren
Mr Jeroen H schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:38:
Wat zou het alternatief zijn qua moederbord, waarmee ik wel de Scytche Shuriken op kan plaatsen?
Lekker laten voor wat het is
On heavy load, our 5350 combination used almost half as much power as the A8-7600. Full CPU+GPU load pulled less than 45W AC, so a 60W power supply is all that's needed for a basic configuration. The maximum power draw also wasn't enough to noticeably heat up the stock cooler. The fan spun at a modest speed throughout testing, producing very little noise.
bron: Silenctpcreview

• Mr Jeroen H
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 5350 Boxed€ 47,-€ 47,-
1Cooler Master Elite 130€ 37,77€ 37,77
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 354,16

@Genetx

Wat bedoel je exact met:
Verder ruimte voor meer ram (heb nu 1 dimm, deze amd heeft toch geen dualchannel)

• GENETX
Mr Jeroen H schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:38:

Daarnaast zie ik dat de processer een quad core 1.6 is...zou ik niet beter kunnen gaan voor een 2.05?
Mede doordat ik ook windows er op draai, en inderdaad gezien de toekomst (4k)

Voor het installeren van windows, zal ik een externe dvd driver kunnen aansluiten.
Er zijn geen andere koelers voor deze processor, dus dan moet je een ander platform (i3 of AMD A serie), maar dan ben je snel 50-100 euro meer kwijt en verbruikt het meer. Daarbij, grote kans dat de koeler niet past inderdaad, er is weinig ruimte. Zoals gezegd, deze is zuinig en wordt dus niet warm. De hele reden dat koelers nodig zijn is vanwege het verbruik, dus ik los liever de oorzaak op waarom je uberhaupt een koeler nodig hebt. Met geluk richt je de voeding omlaag en kan de cpu passief gekoeld worden zonder extra kosten. Gewoon eens testen met de cpu fan kabel los en wat zware dingen doen.

Dat laatste doet mijn celeron net niet in zo'n kast. Maar ik heb de voeding ook niet naar onder gericht. Heb prima een kwartier zonder fan gedraait, maar bij load klom ie langzaam tot over de 75 graden en heb ik hem uitgezet. Dus nogmaals, voeding naar beneden richten. Deze CPU is zuinig, dus grote kans dat je het passief af kan met de stock koeler.

Verder heb ik dus nog 10 euro bespaard op de cpu. Je kan ook de duurdere 2GHz 5350 nemen. Maar ook hier geldt mijn argument wat betreft de afhandeling van video op de interne videokaart die identirk is. Je gaat het gewoon niet merken, beide gaan ze uit hun neus lopen vreten. In die popcorn had nog een veel tragere processor gezeten, maar die kan het ook gewoon. Net als je smartphone full HD zonder problemen doet.

Edit: heb nu 1 dimm (reepje) geheugen. Er kunnen 2 op het moederbord, dus je kan later extra geheugen bijprikken zonder het oude weg te gooien. Niet dat ik denk dat dat ooit nodig is, maar het kan.

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 31-07-2014 14:08 ]

• Mr Jeroen H
Oke dan weet ik voldoende, nogmaals hartelijk dank voor de moeite.
Ik kies dan denk ik ook voor de volgende set-up:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 5350 Boxed€ 47,-€ 47,-
1Cooler Master Elite 130€ 37,77€ 37,77
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 354,16

Ga dan proberen de voeding om te draaien, mocht dit niet lukken dan doe ik de voeding gewoon "normaal" monteren.

En laat ik de standaard CPU koeler erop zitten.
Dit zal goed moeten gaan....

• Mr Jeroen H
Ben alleen even aan het kijken of het moederbord wel een HDMI 1.4 uitgang heeft i.v.m. 3D

• GENETX
Heeft ie. Staat niet expliciet op de asrock site. Maar hij kan een resolutie over HDMI aansturen die volgens wikipedia alleen sinds 1.4 kan

• Mr Jeroen H
Oke dankje, ja want 1.4 heb je nodig voor 3D.

Nu maar eens rondsnuffelen waar hij het goedkoopste is ;)
Bij Azerty ben ik 399.97 kwijt, wanneer ik het ga ophalen (excl. assembleren)

• GENETX
Overigens hier nog een duits topic waar men ook vrolijk 3D blu ray speelt met deze cpu. Wellicht dat de oosterburen nog tips hebben: http://www.computerbase.d...ead.php?t=1330747&page=32

• Mr Jeroen H
OKe dankje!

Maakt het overigens uit of ik windows 32 of 64 bit installeer.
Nog een bepaalde voorkeur?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Tweede hit op google
Some power users prefer a 64-bit version of Windows. There’s no mystery there. A computer with a 64-bit version of Windows can use more memory—4 GB (gigabytes) or more—than a PC with a 32-bit version of Windows, which is limited to about 3.5 GB or less.
Jij hebt 4GB in je mandje -> 64bit dus.

Hoi!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03 21:22
Waarom zou je een losse Blu-Ray speler er nog bij willen kopen?
Alleen maar lastig om nog een apparaat te moeten plaatsen als het ook direct in je HTPC kan.
Pagina: 1