Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Receiver keuze - minimaal 10 speakers / 3 Zones

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sta op het punt een receiver(s) te kopen met de volgende restricties in het achterhoofd:

Wil graag drie aparte zones kunnen bedienen waar ik in 1 zone (in de woonkamer) minimaal 5.1 surround wil hebben voor films en wanneer we muziek draaien wil ik deze in de woonkamer (zone 1), in de serre (zone 2) en buiten in de tuin (zone 3) kunnen laten horen op in totaal minimaal 10 speakers en 1 subwoofer. Als ik muziek draai, wil ik dat die tegelijk van volume verandert in de serre (4 speakers) en de woonkamer maar niet in de tuin. Daar wil ik het volume apart kunnen regelen. Verder wil ik boxen van rond de 100 watt aanschaffen.

Wellicht hebben jullie voor het geheel een advies welke versterker of combinatie van versterkers ik het beste kan kiezen voor deze wensen (en ook eventueel welke boxen daar het beste bij passen)? Ik denk zelf in de richting van de Marantz 7008 of de Denon AVR-4520 maar als het goedkoper kan, graag :-)

Alvast hartelijk bedankt!

Groet,
Leon

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:41

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

• Alexmoorlag
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-07 16:15
Kijk ook eens naar Denon, ik heb deze al jaren en zit vaak bij de prijswinnaars wat betreft kwaliteit / prijs verhouding.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

^Hij zegt toch zelf al Denon...

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:56:
Ik denk zelf in de richting van de Marantz 7008 of de Denon AVR-4520 maar als het goedkoper kan, graag :-)
Ik dacht de AVR-X4000 te adviseren aangezien deze voor 95% gelijk is aan de SR7008, maar zo te zien mist deze toch de mogelijkheid van 5.1 + Zone 2 + Zone 3. In de handleiding van de SR7008 en AVR-4520 kom ik die opties wel tegen. Dan blijf je alleen wel zitten met het feit dat je op Zone 2 of Zone 3 vier speakers aan wilt sluiten en geen twee.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-11 15:52
Voor buiten kun je overwegen om een losse "simpele" stereo versterker te kopen en de speaker door te lussen. Zal neem ik aan niet bizar hard hoeven te gaan buiten, dus daar zou je mee weg moeten kunnen komen.

En dan voor binnen een wat duurdere receiver die je 5.1 in de woonkamer geeft en voor in de serre 2.0 geluid, en dan zou je met AVR-X4000 uit moeten kunnen.

Ding wat me nog wel opvalt, uit je tekst maak ik op dat je een subwoofer in de tuin wilt zetten? Dat lijkt me geen heel goed plan, dan blijft er niks van het geluid over...

Daarnaast komen er 6 speakers in de tuin te hangen, ook dat lijkt me overkill. Ik weet niet hoe groot je tuin is, maar ik neem aan dat het geen beachclub is ;)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

5+4+2 = 10?
Heb zelf een Pioneer sc-lx76 waar je een eind mee zou moeten komen, maar volgens mij kun je die zones niet gelijk trekken qua volume. Idee is juist dat je ze los van elkaar kunt regelen.

Als alles hetzelfde moet weergeven heb je het volgens mij juist niet over verschillende zones.

Daarnaast, je zou dan ook overal dezelfde speakers neer moeten leggen. Anders krijg je volumeverschil.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 31-07-2014 07:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heren bedankt voor jullie reacties so far.

Was niet van plan een subwoofer in de tuin te zetten maar wel 2 speakers op twee verschillende plekken. Het is wel een aardige tuin op een hoek dus er kan behoorlijke geknald worden.
De verschillende zones heb ik volgens mij nodig omdat ik, als ik film kijk, de speakers in de serre uit wil zetten. Maar aan de andere kant wil ik, als ik muziek draai, wel geluid in de woonkamer en serre tegelijk (en ook dat het volume in 1x geregeld kan worden.

Misschien dat dit nog iets meer licht schijnt op mijn probleem...

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:39

CeesKees

I rest my Kees

Ik zou eens naar een andere oplossing kijken...

Airplay of Sonos bijvoorbeeld.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Verwijderd

Topicstarter
Ben geen enorme audiofiel maar verlies je door de lucht niet behoorlijk aan zuiverheid in vergelijking met kabels of is dat verschil inmiddels nihiel?

Weet iemand verder praktisch wat het precieze voordeel van de Denon AVR 4520 ten opzichte van de Marantz 7008 is in de zin hoeveel boxen er tegelijk op kunnen draaien? Ik begrijp dat de Marantz wel 11.1 kanalen heeft maar deze niet allemaal tegelijk kan voeden terwijl dit bij de Denon wel zo is. Kan iemand dit bevestigen?

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:39

CeesKees

I rest my Kees

Nee, natuurlijk verlies je geen kwaliteit. Het zijn allemaal 1en en 0en, of je die nu door een kabel stuurt of door de lucht...

Je koopt in feite een aantal actieve speakers die je tegelijk, of apart van elkaar kunt bedienen. Verdiep je er eens in zou ik zeggen

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Pagina: 1