Netwerk kaart (PCI-E 2.0 X1)

Pagina: 1
Acties:

• linuxfreak23
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-08-2024
Ik zoek een?
Netwerk kaart (PCI-E 2.0 X1)

Wat is je budget?
70 Euro, maar het liefst rond de 40 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt niet uit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De router staat in de woonkamer, en de computer waar de kaart in moet staat op zolder. Dus ik zoek een met goed bereik, ook staat de kast met de voorkant gericht naar de router, dus de antennas kunnen niet staan richting de router

Ik had zelf deze voor ogen: pricewatch: TP-Link TL-WDN4800
Maar de antennas kunnen dan dus niet richten naar de router.
Ik heb op het moment deze: pricewatch: TP-Link TL-WN723N
Maar die is mij wat te langzaam (hij is dan ook maar 150 Mbps).

EDIT: mag trouwens ook gewoon PCI, maar mag niet te lang zijn, anders blokkeert hij de fan van mijn Sapphire R7 260X

[ Voor 12% gewijzigd door linuxfreak23 op 30-07-2014 16:27 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:36

br00ky

Moderator Harde Waren
Welke router heb je? Een wifi verbinding werkt maar zo goed als de zwakste schakel. Je kan wel een relatief sterke ontvanger hebben, maar als je zender vrij matig is red je het als nog niet.

Is powerlink geen optie?

• linuxfreak23
Onze router is een kpn experia box v8
Merk Netwerk kaart maakt niet uit, maar de router vervangen zit er niet in (er zit hier namelijk 3 jaar volledige reparatie en installatie garantie op).

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 23:41

M2M

medicijnman

Je hoeft de router ook niet te vervangen voor een powerline adapter, maar wifi is meestal geen optie meer als je een aantal dikke gewapend betonnen vloeren door moet. Mocht je nog willen gamen op die pc, dan is de kans vrij groot (mijn ervaring) dat je geen stabiele verbinding overhoud en met een bergje packetloss blijft zitten.

-_-

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:20
Welke router heb je, doet die wel 450Mbps? Lijkt mij dat 450Mbps alleen te halen is met multiband instellingen. Doet je router 5GHz of alleen 2,4GHz? Daar zou je minder storing mee moeten hebben, kan best sneller zijn. Kortom een beetje meer info over die router graag.

Over de antennes, het zijn geen directionele antennes, dat die niet recht naar de router gericht zijn is geen ramp. Er zijn ook USB netwerkadapters die sneller zijn die 150 Mbps die je hebt, en die kun je dan iets vrijer zetten dan een PCIe kaart. In principe heeft USB2.0 genoeg bandbreedte om 450Mbps mogelijk te maken.

En zoals br00ky zegt, is powerline geen optie? Moet je minimaal kabels leggen (van je stopcontact naar de pc en van router naar stopcontact) en wel een stuk betrouwbaarder dan WiFi. Ik denk dat er waarschijnlijk al genoeg apparaten gebruik maken van je WiFi zonder dat je desktop daar ook nog bij zit.

EDIT: Ik kom uit België dus ben niet bekend met de routers van KPN, maar als ze ook maar iets lijken op de router die ik van mijn provider krijg, dan is die draadloos waardeloos, meer dan 2 apparaten tegelijk en niemand heeft nog verbinding, bereik van 2 kamers... Als het zo is, koop je beter een losse router en zet die als access point. Ik zie niet goed in wat installatie garantie daarmee te maken heeft, je blijft die KPN box gebruiken, alleen niet draadloos.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:36

br00ky

Moderator Harde Waren
Je router heeft volgens de specificaties 802.11n en b/g. Voor 450Mbps heb je als ik het goed heb (correct me if I'm wrong) ac nodig, dus dan zou je dat sowieso nooit redden.

• linuxfreak23
@M2M -> met mijn vorige netwerk kaart (zie eerste post) deed het redelijk goed, verschil met bekabeling beneden was in-game ongeveer 10 ping, niet veel dus, verder merk ik niks van packet loss.
De reden waarom ik de netwerk kaart wil vervangen is omdat de download snelheid prut it, 5 mb/s beneden en 0,5 op zolder via wifi.
Powerline heb ik zelf slechte ervaring mee, dus dat wil ik liever niet.
@MacPoedel -> De router is prima, heb er wel eens met 10 mensen op wifi gezeten en de snelheid ging vrijwel niet omlaag. Wat betreft de verbinding op zolder is ook niks mis.
Op mijn telefoon kan ik op zolder nog gewoon een stream op 1440p kijken zonder dat hij blijft haperen.

~de router is dus het probleem niet, maar wat ik me af vraag is ofdat ik meer snelheid krijg als ik de usb dongel die ik nu gebruik (pricewatch: TP-Link TL-WN723N) vervang door een andere (betere).
USB mag ook, ik sta open voor alle opties.

• linuxfreak23
@br00ky -> heeft het dan nog wel zin om de usb dongel die ik nu gebruik (pricewatch: TP-Link TL-WN723N) te vervangen?
USB en PCI-E 2.0 zijn bijde goed.

[ Voor 3% gewijzigd door linuxfreak23 op 30-07-2014 16:51 ]

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 11:33
Ik zou persoonlijk kiezen voor een pci(e) kaartje met een externe antenne (en een antenne kabeltje van +/- 50 cm). Je bent dan net even flexibeler om de antenne op een betere plek neer te zetten of zo te draaien dat je bereik beter wordt. USB dongels zijn leuk, maar als de antenne net haaks op je router staat is de ontvangst alsnog slecht tenzij je je pckast op zijn kant legt of zo.

• linuxfreak23
rdfeij schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:53:
Ik zou persoonlijk kiezen voor een pci(e) kaartje met een externe antenne (en een antenne kabeltje van +/- 50 cm). Je bent dan net even flexibeler om de antenne op een betere plek neer te zetten of zo te draaien dat je bereik beter wordt. USB dongels zijn leuk, maar als de antenne net haaks op je router staat is de ontvangst alsnog slecht tenzij je je pckast op zijn kant legt of zo.
Is er een die je me aan kunt raden? ik zat zelf hier naar te kijken: pricewatch: TP-Link TL-WDN4800
Maar ik weet niet hoe het dan zit met een antenne kabel.

• linuxfreak23
Zou dit anders een goede zijn? aangezien ik deze op een plek in de kamer neer kan zetten waar goed berijk is: pricewatch: TP-Link TL-WN8200ND
Of zal ik gewoon voor deze gaan? pricewatch: TP-Link TL-WDN4800

• Darsstar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-02 15:40
linuxfreak23 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:49:
Powerline heb ik zelf slechte ervaring mee, dus dat wil ik liever niet.
Ik niet, waardoor ik wel benieuwd ben naar hoeveel en wat voor slechte ervaring je er mee hebt.

Terug on-topic: je kent niet toevallig iemand met een alternatief die tevreden is over zijn/haar hardware en je het laat lenen om te testen?

De voor en nadelen tussen die twee laatst genoemde producten die ik kan verzinnen zijn dat je de ene makkelijk kan verplaatsen voor betere ontvangt, maar in tegen stelling tot de ander ook veel makkelijker perongeluk los kan koppelen. (Hopelijk heb je een plek waar je goede ontvangst krijgen én het uit de weg staat en het eigenlijk een non-issue is.)
pricewatch: Asus PCE-AC68 combineert beiden voordelen met het nadeel dat de prijs héél dicht bij je maximum ligt.

Verwijderd

Zelf heb ik de pricewatch: Asus PCE-AC68 deze had ik aangeschaft omdat de router beneden in de meterkast staat en de computer op zolder. In combinatie met een extender op de eerste verdieping behaal ik prima snelheden.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:55
[b]linuxfreak23 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:18:wn723n.html"]pricewatch: TP-Link TL-WN723N[/URL]
Maar die is mij wat te langzaam (hij is dan ook maar 150 Mbps).
Staar je vooral niet blind op theoretische maximumsnelheden en kaarten met drie antennes, je hebt er weinig tot niets aan, al helemaal icm. die Experiabox.
  • Je experiabox doet theoretisch 300 Mbit/s, maar dat is alleen met 2x2 mimo op 40 MHz. Tenzij je een hutje op de hei woont is 40 MHz niet realistisch, dus dan heb je een theoretische max. van 150 Mbit/s met 2 antennes op je receiver, of 72 Mbit/s met 1.
  • Je telefoon doet het prima en heeft 1 antenne, so there's that.
Dus, zoek een redelijk
Die ziet er best aardig uit, al vraag ik me af of je er veel mee wint tov. bijvoorbeeld een

pricewatch: TP-Link TL-WN822N

USB is inderdaad handig, dan kun je hem nog eens ergens anders in prikken en dan zit de antenne niet achter een metalen kast verstopt. Oh, en als je dat met je huidige adapter nog niet gedaan hebt, plug hem eens in een front USB port als je dat nog niet geprobeerd hebt.

Verder kun je nog controleren of je Experiabox wel op het meest gunstige kanaal zit. Gezien je zelf aangeeft dat het op een telefoon prima werkt zal het echter vooral aan je huidige adapter (of de locatie ervan) liggen.
Pagina: 1