Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerk benaderen vóór de router???

Pagina: 1
Acties:

• basu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-11 11:22
Vanwege de matige prestaties van mijn UPC Technicolor modem heb ik die vandaag in bridge mode gezet en mijn oude Fritzbox eraan gehangen. Wifi prestaties op telefoons en tablets in huis is daardoor gigantisch verbeterd.
De Fritzbox staat alleen op een andere locatie en hoewel ik net een 10m Ehernetkabel heb weten weg te werken onder de plinten, heb ik weinig zin om dat nogmaals te doen voor mijn AC Ryan mini HD mediaplayer die nog met een korte ethernetkabel aan de UPC modem hangt.
Mijn vraag is: is het mogelijk voor de mediaplayer om mijn netwerk te benaderen via de bridge (UPC) met een kabel?
Ik speel namelijk mijn films en tv shows over wifi af van mijn laptop, die nu dus niet meer draadloss aan de UPC modem hangt maar aan de Fritzbox.

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-11 13:27

Midas.e

Is handig met dinges

kan, je hebt dan wel 2 managed switches nodig. switch 1 zet je bij je modem, daar zet je 1 port untagged in een ander vlan. daar komt je modem op. op de kabel die nu naar je router loopt maak je een trunk aan met daarop het standaard vlan (1) + het extra vlan. bij je router zet je ook een managed switch neer en hier stel je 1 port in op het extra vlan untagged en steek je in de wan port van je router, op de kabel waar nu de trunk staat maak je ook op die port een trunk aan met beide vlans erin, op 1 van de overige porten druk je een kabel naar je router's lan porten.
op de switch bij je modem prik je je ac ryan in welke nu dhcp van je router krijgt.

Hacktheplanet / PVOutput

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 17:56

Carpe Diem

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Is een tweede router kopen en deze bij het UPC modem geen oplossing? Kost slechts een paar tientjes.

Hoe?
1. DHCP uitschakelen op de Fritzbox
2. Nieuwe router tussen Fritzbox en UPC modem
4. Netwerkkabel uit Fritzbox uit WAN poort en in LAN poort
4. AC Ryan aansluiten op de nieuwe router
5. Alle netwerkapparatuur opnieuw opstarten
6. Eventueel WiFi van nieuwe router uitzetten of open zetten voor gasten (blijft je privé WiFi sneller)

[ Voor 25% gewijzigd door Deveon op 30-07-2014 16:36 ]

• basu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-11 11:22
Bedankt voor de antwoorden. Ik was natuurlijk op zoek naar een softwarematige oplossing, een langere kabel van mijn AcRyan naar mijn Fritzbox is natuurlijk de makkelijkste hardware oplossing. Voor ik dat doe wil ik weten of er niet een simpelere oplossing is.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:03
Fritzbox verplaatsen naar de locatie van het UPC modem. Klaar.

My favorite programming language is solder.

Pagina: 1