Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Grafische laptop, geschikt voor videobewerking + draagbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Mijn zoektocht naar een nieuwe laptop die ik binnen 3 weken in huis kan hebben:

Wat ga je met je laptop doen?
Voordat ik een minor ga volgen in het buitenland, heb ik een nieuwe laptop nodig.
Graag met Windows.
Het moet een sterk bakkie zijn voor animatie, grafisch ontwerp en videobewerking. After Effects is het belangrijkste programma dat hij minstens een jaar perfect moet kunnen draaien.
Hij moet uiterst draagbaar zijn. Niet meer dan 2 kilo omdat ik een aantal maanden door Azië heen backpack aansluitend.

Wat is je budget?
Beste prijs/kwaliteit verhouding. 800 euro maximaal. De laptop moet 2 - 3 jaar goed meegaan.
Ik krijg studentenkorting.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, zo compact mogelijk en draagbaar mogelijk! Reisbestendig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Momenteel denk ik aan de Lenovo Thinkpad T440 omdat ik deze met goede korting en voorwaarden kan krijgen via de universiteit.
http://www.utwente.nl/icts/nsc/notebookproject1415/ultrabookmodel1415-nl.html

Mijn enige issue is dat 1,7 kilo (excl. adapter) misschien al wat aan de zware kant is. Ook heeft hij maar 128 GB SSD geheugen, en dat is niet uitbreidbaar (als ik het goed begrijp).

Wie heeft er tips?
Bij voorbaat dank!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2014 15:34 ]

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Wat denk je van deze?

http://www.campusshop.nl/...x-2-15-00501/details.aspx

Speciale garantie voor studenten, een 500GB SSHD (8GB SSD Cache), een i7, FullHD IPS Scherm voor een goede kleurweergave, Touch. om je films te controleren/bekijken kan je de speciale Flex standmodus gebruiken. En hij past ook nog eens precies in het budget

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-11 12:26

Tylocke

[Team Carrack]

Bij notebookcheck hebben ze een erg uitgebreide review van de Lenovo Thinkpad T440 staan. Ik denk dat je daar al redelijk wat uit kan halen en ze melden daar ook nog een paar gelijkwaardige modellen. Snel doorgenomen en minpunten waren in ieder geval het scherm en de batterij kan ook beter. Zijn duurdere broertje de T440s komt sowieso beter uit de verf in die review, maar die wordt helaas niet geboden bij je universiteit.

http://www.notebookcheck....GE-Notebook.114855.0.html

In deze review staat trouwens dat je gewoon zo goed als alle componenten kan vervangen dus die 128GB SSD kan je vervangen.

Als ik kijk naar je budget zal je ergens met iets mindere specs genoegen moeten nemen. Of op een scherm, of op je cpu, of op het gewicht.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-10 10:55
Voor videobewerking wil je denk ik toch in ieder geval een IPS display hebben plus redelijk veel opslag. Een quad-core kan hier ook geen kwaad. Ik vrees dat je, zoals Tylocke al zegt, met €800,- niet genoeg zult hebben en ergens iets af moet halen. De Lenovo die Cinemaskoop linkt komt aardig in de buurt, maar de CPU is misschien niet snel genoeg.

Als je ook nog iets met 3D animatie wilt doen moet je je budget waarschijnlijk fors verhogen om iets acceptabels te krijgen...

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik ben bang dat je binnen dit budet niks gaat vinden van 2kg met een quad-core cpu.

Als je kunt leven met een dual-core processor:
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii

- 15" IPS FullHD die vrij goed wordt beoordeeld
- ~2kg
- mSATA slot en een harde schijf, je kunt dus een grote harde schijf plaatsen en een ssd voor snelheid in het mSATA slot
- GTX 850M, wellicht helpt dat nog wat als jouw applicaties gebruik maken van de gpu ipv cpu

Toch denk ik dat het budget wat omhoog moet als je echt perfect wil, een laptop met een stevige cpu van maar 2kg is denk ik zeldzaam.

[ Voor 7% gewijzigd door Frietsaus op 31-07-2014 10:28 ]

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-10 10:55
Ik zie net dat je 1.7kg al iets te zwaar vindt...

Minder dan 2kg gaat geen enkele fatsoenlijke laptop wegen waarmee je videobewerking wilt doen. Een apparaat wat zoiets goed kan doen zal denk ik toch minimaal €1200,- gaan kosten.

De aanbevelingen van Frietsaus en Cinemaskoop komen het dichtst bij jouw vereisten, echter zul je moeten leven met een redelijk langzame CPU voor wat je ermee wilt doen. Als je ook 3D zaken wilt doen - Maakt niet uit of het gamen of 3D ontwerp is - moet je toch redelijk diep in de buidel gaan tasten als je onder de 2kg wilt komen.

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

• Cinemaskoop
Quadcore i7 en dun en licht gaan helaas niet samen. Dat is ook de reden waardoor je bijna geen quadcore CPU's meer ziet in het "normale" segment. Alleen in de high end series ( zoals bijv N-series bij Asus, Y-series bij Lenovo en P-series bij toshiba) zie je nog quad-core cpu's

Verwijderd

Cinemaskoop schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:20:
Quadcore i7 en dun en licht gaan helaas niet samen. Dat is ook de reden waardoor je bijna geen quadcore CPU's meer ziet in het "normale" segment. Alleen in de high end series ( zoals bijv N-series bij Asus, Y-series bij Lenovo en P-series bij toshiba) zie je nog quad-core cpu's
bij dell xps wel hoor

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dan kom je inderdaad bij de Dell XPS 15 uit, maar dan moet het budget flink omhoog.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Hoogst waarschijnlijk ga ik niet werken met 3D, maar als nog moeten Adobe PR en AE (CS6) het goed trekken natuurlijk.

Mijn budget is zo laag omdat ik er vanuit ga over 2/3 jaar een retedure laptop/mac te kopen, maar daar nu (met het oog op veel reizen in armere landen) niet aan durf te beginnen.

De thinkpad t440 gaat trouwens niet door omdat hij niet op tijd geleverd kan worden, helaas.

En een tweedehands hier op tweakers kopen? Of is dat heel gek

• Cinemaskoop
Ja maar dat is geen "normaal" segment.. ook dat is een high end serie.. de Y50 is ook vrij licht en dun, de nieuwe NX van Asus ook. Maar dat zijn de high end lijnen waar ze extra geld kunnen steken in beter koelsystemen intern en beter materialen.

[ Voor 11% gewijzigd door Cinemaskoop op 31-07-2014 13:21 ]

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:15:
En een tweedehands hier op tweakers kopen? Of is dat heel gek
Deze lijkt me echt prima voor je. Met quad-core en SSD en slechts 1,7kg :)

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• Cinemaskoop
Streup schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:57:
[...]

Behalve dan het feit dat de i7-3520m geen quadcore is maar een dual core.

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er erg goed uit,
alleen heeft hij 4 threads en 2 kernen. Wel super licht! Wat denkt de rest ervan?
Streup schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:57:
[...]

• Cinemaskoop
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:09:
Ziet er erg goed uit,
alleen heeft hij 4 threads en 2 kernen. Wel super licht! Wat denkt de rest ervan?

[...]
Dan ga je 15 euro minder uitgeven dan de flex 2 maar hebt een slechter scherm, slechtere proc, slechtere videokaart en is ie nog tweedehands ook...

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Cinemaskoop schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:07:
[...]
Behalve dan het feit dat de i7-3520m geen quadcore is maar een dual core.
Oops serieus? Ik ben er blind vanuit gegaan dat de M-versies van de vorige generatie i7 ook quad-core was.
Cinemaskoop schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:25:
[...]
Dan ga je 15 euro minder uitgeven dan de flex 2 maar hebt een slechter scherm, slechtere proc, slechtere videokaart en is ie nog tweedehands ook...
Die Thinkpad is echt wel een heel stuk handzamer dan een 15 inch Flex (>25% zwaarder en een stuk groter). En volgens mij was dat een van de belangrijkste criteria. Ik heb beide machines niet in het echt gezien maar ik vermoed ook dat de Thinkpad, gemaakt voor zakelijk gebruik, veel robuuster en steviger is, wat ook erg handig kan zijn op wereldreis.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• Cinemaskoop
Deze is ook wel interessant:
http://www.campusshop.nl/...litebook-840/details.aspx

Dat is een 14" en weegt maar 1,6kg en is zeer robuust maar toch compact. En je kan em ook laten vallen enzo :) en water over je keyboard gooien zonder dat ie dan kapot gaat.

• eXe
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

eXe

Heb 3 laptops gevonden die redelijk in de buurt komen.
De combinatie eisen maakt het volgens mij bijna onmogelijk een geschikte laptop te vinden en dus zal je vrees ik toch 1 van je wensen wat bij moeten stellen.

Deze laptops hebben in ieder geval allen quad-core maar vallen qua gewicht (en 1 qua prijs) buiten je eisenpakket.

Het gaat om de volgende series:
Toshiba Satellite L50-A-1**
Asus N56**-*****

Vergelijking Asus en Toshiba laptops

Edit: En deze zojuist nog gevonden: HP ProBook 450. Weegt 2,26 kg en is paar tientjes boven je max.

[ Voor 14% gewijzigd door eXe op 02-08-2014 01:39 ]

Pagina: 1