verschil dts en ac3 geluid bij films

Pagina: 1
Acties:
  • 1.255 views

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-11-2025

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Topicstarter
hallo,

ik ben heel veel bezig met films voor in mijn ht.
nu kom ik met films heel vaak dolby digitald/dolby theatre system /ac3 tegen
wat is nu het grote verschil tussen dezen en merk ik in de praktijk het verschil van dit?
ik gebruik plex en die kan het allemaal aan, maar ik zat te denken om alles om te zetten naar apple formaat dat scheelt een heleboel in gb op me harde schijven en eventueel om naar me apple tv te streamen op de andere tv's nu doe ik dat via plex op me ipad maar dat ondersteund via airplay geen dts geluid.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:46

daffie82

Minisforum UM773 Lite

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:37
Voor iedereen je gaat vertellen of JIJ het gaat merken... Je kunt toch gewoon dezelfde film een stukje afspelen met en zonder DTS? Dan merk je vanzelf of jij het toegevoegde waarde vindt hebben. Probeer bijvoorbeeld is Lord of the Rings of the Gladiator ofzo, die hebben wel leuke soundtracks.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:41

FeaR

In GoT we trust

Het antwoord op je vraag komt met een simpele Google-search naar boven. Maar dan heb je de theorie en wat hier boven wordt gezegd is dan ook belangrijker: test wat in jouw set het beste klinkt. Al kan dat per film verschillen.

Tevens het verzoek om in de toekomst wat op spelling te letten. Volgens mij is je SHIFT-knop defect aangezien je hele verhaal geen hoofdletters kent. En hoofdletters lezen toch een stuk prettiger als je je zin er mee begint en tevens ook namen/merken/formaten in hoofdletters zet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.